Welsh Cob hingstar

bejkonfis

Trådstartare
Jag planerar att betäcka mitt halvblodssto nästa år och befinner mig i den härliga hingstdjungeln :D
Det jag vill få ut av denna betäckning är en allroundhäst (ingen ponny alltså) men fin exteriör och bra gångarter. Stoet i fråga är dressyrstammad (visade dock stor talang för hoppning innan skadan satte stopp) 163cm och har både psyket och exteriören till sin fördel, men behöver en hingst med så korrekt benställning som möjligt.

Så nu vill jag ha massor med förslag på potentiella hingstar :)
 
Linner Hedwr :love:

Inte min (självklart) men träffat. Så otroligt trevlig, bra psyke och dubbeltalang. 51 p dressyr, 54 p hopp som 3 åring :)

Frågan är hur stort han kan lämna på halvblod.

Sen finns Parkhurst Flash Harry som är otroligt fin med :love:
 
Linner har jag kikat en del på. :love: Är väldigt förtjust i honom men tycker det är svårt att hitta någon vettig info. T.ex hur stor han är...

Harry ser också intressant ut men är kanske ett gränsfall gällande storlek.

Någon som har några personliga åsikter om Gwynfaes Manawydan?
 
Tips är kontakta dem via deras sida på FB för hemsidan är inte så up to date :) Hon är väldigt trevlig att få kontakt med.
 
Kan bara hålla med om Linner Hedwr. En mkt trevlig hingst! Ang. storlek så är han 145 cm... Finns mkt info om honom på FB, Stuteri Wish.
 
Åh synd att Linner är så liten...

Har varit i kontakt med Gwynfaes Manawydan ägare och han ska enligt henne lämna stora avkommor :)

Fler tips?
 
Fjordglimt sir Thomson har gett några överhöjdare när mödrarna har varit större. Det är han som är på min profilbild har mycket tävlingsresultat, MSV B hoppning och LA dressyr. Det är inte jag som är ägare till honom längre så jag vet inte om han kommer att ta emot ston.
Derwen Gladstone är nog runt 160 i mankhöjd han var 156 som tvååring
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 034
Avel Efter trettioelva muskelskador så börjar jag tröttna. Till våren tänkte jag ha en hingst redo, ifall att. :meh: helt ärligt, jag har...
2
Svar
35
· Visningar
5 220
Senast: Unafraid
·
Avel Jag har ett Welsh Cob sto på 144 cm som jag funderar på att betäcka, så nu letas det hingst. Letar efter hingst med Welsh utseende...
Svar
5
· Visningar
1 611
Avel Hej allihopa! Tänkte om det var någon mer än jag som ska betäcka med ponnyhingstar nästar år och som tycker att det kan va ganske...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 926
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp