Welsh cob i stora lass!

Iglatjarn

Trådstartare
Vad hände med cob-tråden? Det var ett tag sen jag var här och nu när jag letar hittar jag den inte, så vi får väl börja om på nytt. :D

Hur ser era cobbar ut nu när vinterskruden är i antågande? In med lite bilder och dela med er av lite ljus i mörkret.

Här är min skönhet Gwylfah som har kommit hem igen efter några års frånvaro :love:
november-2011-036_176427821.jpg
 
Sv: Welsh cob i stora lass!

Pixbox ligger nere så jag slänger in en bild från FB...Fröken röd till höger i frostmorgon ;)

300886_192625134144994_100001925268643_430009_885353213_n.jpg
 
Sv: Welsh cob i stora lass!

Jag har också letat efter den tråden men inte hittat.

Min lilla stjärna har knappt fått någon vinterpäls ännu fast hon går på lösdrift utan täcke. Nåja, det har ju inte varit så kallt än.

Igår hängde jag lite lätt på henne för första gången och jag längtar så mycket efter att få rida på henne:love:

2011-11-19111332-1.jpg


Skruttan växer ju ännu och har ganska många år kvar innan hon är en fullvuxen welsh cob madame, men jag tror nog att hon blir riktigt fin :bump:

2011-11-12130349-1.jpg


2011-11-12125708-1.jpg
 
Sv: Welsh cob i stora lass!

Tack alla!
Vilka fina ord ni skriver om min grabb! Vad roligt att ni tycker han är så fin :love: Jag är verkligen så otroligt stolt över honom och det värmer ända in i hjärtat att höra!



spinner: Hon ser fin ut, ska bli spännande att se hur hon utvecklas sedan under ryttare! Hur gammal är hon?
 
Sv: Welsh cob i stora lass!

Hon är 2½ så hon är fortfarande en liten skrutt! Planerar att sitta in henne i vinter och sen utbilda henne mer strax innan hon får gå på bete i sommar. Så vi skyndar lagom. Hon tar för sig ganska bra under tömkörning vilket är jätteroligt. Hon ska bli min lilla dressyrstjärna när hon blir stor :love:
 
Sv: Welsh cob i stora lass!

*KL

puttar upp tråden med två bilder jag inte visat på buke tidigare.

Denna är från i somras (åh vad jag längtar tillbaka dit nu när det är sånt här vinterblask)

NikonD3000015.jpg


Och denna är från i höstas
NikonD3000066.jpg
 
Sv: Welsh cob i stora lass!

Jag hoppas att jag får vara med här, med min lilla häst. Även om hon bara är till hälften welsh cob - resten halvblod.
Men cobben är väldigt tydlig i henne - i kroppsbyggnad, såväl som huvud, tycker jag. Hon har verkligen fått det bästa av den rasen:)

a23bti.jpg


v4cth5.jpg
 
Sv: Welsh cob i stora lass!

KL

Är ev på jakt efter en cob, gärna "sportig" modell men ändå lite massa ;) Ni som har cobbar, har ni köpt av privatperson eller av uppfödare? Har kikat runt lite och det verkar vara lite knepigt att få tag på något bra i lämplig ålder (2½-4 år).
 
Sv: Welsh cob i stora lass!

Just den åldern är det många köpare som vill ha eftersom då är hästen lagom gammal att böja arbetas med men man kan ändå påverka väldigt mycket av hästens utbildning själv.

Uppfödare vill för det mesta sälja sina föl så snart det går, medan de privatpersoner som har köpt sig en Welsh Cob sällan säljer den om de inte behöver - därav kan det bli lite knepigt att få tag i det man söker :)
 
Sv: Welsh cob i stora lass!

Just den åldern är det många köpare som vill ha eftersom då är hästen lagom gammal att böja arbetas med men man kan ändå påverka väldigt mycket av hästens utbildning själv.

Uppfödare vill för det mesta sälja sina föl så snart det går, medan de privatpersoner som har köpt sig en Welsh Cob sällan säljer den om de inte behöver - därav kan det bli lite knepigt att få tag i det man söker :)

Ahh, då är läget precis som jag uppfattat det... Det är svårt när man inte känner till "cobkretsarna" heller och hur marknaden ser ut. Men det låter väldigt logiskt det du skriver och jag får helt enkelt leta vidare efter min pärla :D Någon gång kommer den dyka upp! ;)
 
Sv: Welsh cob i stora lass!

För att återgå till bilder på Welsh Cobar så är här tre (plus en till bakom) svarta damer i decemberlurv :p

Tianna, Princess och Svartis (halvsystrar).

Tianna_Princess_Svartis.jpg
 
Sv: Welsh cob i stora lass!

Vilken härlig bild!

Min har ännu dåligt med vinterlurv fast hon går utan täcke. Jag hoppas att det sätter igång snart. Fast just nu är det ju vårvärme så jag behöver ju inte bekymra mig än så länge :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 883
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 615
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
66 575
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp