Welsh hingst (gärna Skåne med närområde)

systeryster

Trådstartare
Jag har ett Welsh Cob sto på 144 cm som jag funderar på att betäcka, så nu letas det hingst.
Letar efter hingst med Welsh utseende, cobig trav, korrekt benställning (speciellt bak), korrekt byggd rent allmänt.
Jag har funderat på Linner Hedwr, Enmarkens Mr Merlin, eller Snöflingans Windsor. Tyvärr verkar det som att Windsors ägare kräver att man visar på 3 årstest och det är egentligen inte i mitt intresse (kan såklart göra det om det absolut krävs). Tanken är att det ska bli en D-ponny, dressyrinriktning för hemmabruk - en trevlig och stabil familjeponny med lugnt och snällt temperament helt enkelt.
Finns det några bra hingstar ner åt Skåne som skulle kunna passa? Tittar givetvis längre upp i Sverige också, men hade varit nice att inte behöva transportera så långt.
 
Jag har så dålig koll på var hingstarna finns och hur de rör sig (varför har inte alla hingstägare videos på sina hingstar? :p ) men gillar rent generellt Linner Hedwr. Han har ju fått en del avkommor vid det här laget, så det går att sia lite om vad du skulle få.

Snöflingans Windsor tror jag inte är en riktig hingst, eller? Han verkar vara en del i något sådant där internetstall. Jag har inte hört talas om honom innan i alla fall, och jag är rätt säker på att bilderna på honom är någon annan hingst... känner igen honom så väl men kommer inte på vad han heter.
 
Snöflingans Windsor tror jag inte är en riktig hingst, eller? Han verkar vara en del i något sådant där internetstall. Jag har inte hört talas om honom innan i alla fall, och jag är rätt säker på att bilderna på honom är någon annan hingst... känner igen honom så väl men kommer inte på vad han heter.

Ja det är ett internetstall. Kan det vara Fjordglimts Sir Thomson?
 
Jag har så dålig koll på var hingstarna finns och hur de rör sig (varför har inte alla hingstägare videos på sina hingstar? :p ) men gillar rent generellt Linner Hedwr. Han har ju fått en del avkommor vid det här laget, så det går att sia lite om vad du skulle få.

Snöflingans Windsor tror jag inte är en riktig hingst, eller? Han verkar vara en del i något sådant där internetstall. Jag har inte hört talas om honom innan i alla fall, och jag är rätt säker på att bilderna på honom är någon annan hingst... känner igen honom så väl men kommer inte på vad han heter.
Linner Hedwr står typ högst upp på önskelistan. Känns som ett bra val. Och jag håller med dig om det med filmerna, men även att saker som temperament ofta är utelämnat. Eller så anser man att att Welsh är snälla som lamm och envisa som synden, haha.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp