Westernsadel Syntet

mimosan

Trådstartare
Jag vill köpa en bra westernsadel i syntet. Någon som har tips på BRA sadlar? Jag har en Wintec dressyrsadel som jag är väldigt nöjd med, någon som har åsikter om Wintecs westernsadlar. Alla tips mottages tacksamt. :)
 
Jag har en Wintec Rio Grande, syntetsadel, western. Nu är den tyvärr för trång för hästen men den är väldigt fin och mycket skön att rida i. Man får en korrekt lodrät sits. Jag tycker även att den verkar rejäl och tålig för att vara syntet. Sedan finns det säkert många som har åsikter om kvalité etc. Men så länge den passar hästen, inte skapar ngt punkttryck och man har en bra passande pad till så bör ju en sådan här sadel duga bra.
 
Jag har en Wintec Rio Grande, syntetsadel, western. Nu är den tyvärr för trång för hästen men den är väldigt fin och mycket skön att rida i. Man får en korrekt lodrät sits. Jag tycker även att den verkar rejäl och tålig för att vara syntet. Sedan finns det säkert många som har åsikter om kvalité etc. Men så länge den passar hästen, inte skapar ngt punkttryck och man har en bra passande pad till så bör ju en sådan här sadel duga bra.
Vill tillägga att den självklart inte används när den är för trång, så ingen tror ngt annat. :)
 
Jag har både Wintec syntet och Big Horn syntet. Wintecen är i något plast/gummi-aktigt läder-liknande material. På Big Hornen är skirt, fenders etc i tyg och säte, gullet etc i läder.

Jag föredrar Big Hornen, den känns mer ordentligt byggd (kan inte sätta fingret på varför). Båda är byggda på syntet (ralide) bom men Wintecen är byggd på modellen i återvunnen plast medan den andra är den vanliga ralidebommen (har haft i sär båda och tittat hur de är uppbyggda). Wintecen har dock mycket bekvämare säte.

Kan inte svara på hur de är i kvalite jämfört med andra syntet sadlar.

Big Hornen (cordura eller något sånt tror jag den heter) finns ute på annons då och då för ca 3000kr :)
 
Jag har både Wintec syntet och Big Horn syntet. Wintecen är i något plast/gummi-aktigt läder-liknande material. På Big Hornen är skirt, fenders etc i tyg och säte, gullet etc i läder.

Jag föredrar Big Hornen, den känns mer ordentligt byggd (kan inte sätta fingret på varför). Båda är byggda på syntet (ralide) bom men Wintecen är byggd på modellen i återvunnen plast medan den andra är den vanliga ralidebommen (har haft i sär båda och tittat hur de är uppbyggda). Wintecen har dock mycket bekvämare säte.

Kan inte svara på hur de är i kvalite jämfört med andra syntet sadlar.

Big Hornen (cordura eller något sånt tror jag den heter) finns ute på annons då och då för ca 3000kr :)


Tack! För att du delar med dig av erfarenheterna. Det fick lov att bli en Wintec då jag inte vill ha något läder alls på sadeln, och då fanns det inga alternativ. Den är verkligen skön att sitta i! Tror aldrig jag vill rida i en engelsk sadel igen.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag vill köpa en begagnad westernsadel till min 3,5 åriga quarter. Vad tror ni skulle passa denna rygg?
Svar
0
· Visningar
321
Senast: Hasselört
·
Western Går i tankarna att köpa mig en westernsadel men har inte en jättestor budget så därför söker jag efter begagnade sadlar och vill hitta...
Svar
10
· Visningar
1 660
Senast: Ramona
·
Skola & Jobb Hej kära bukare, Jag vill utbilda mig vidare inom grafisk design efter sex år på universitetet. Jag har inget csn kvar på...
Svar
3
· Visningar
521
Senast: LovingLife
·
Övr. Hund Inser att jag behöver köpa en riktigt bra trimmer till min blivande dvärgpudel. Jag har en till detaljer (nos och tassar), men behöver...
Svar
0
· Visningar
235
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp