Westernsadel till ponnyn

sassiball

Trådstartare
Jag kan inget alls om western, men har lånat hem en sadel på prov. Jag blev överraskad över hur bra den låg, åkte inte fram under ridpasset (det gör den vanliga sadeln så där behövs svanskappa) Både barn och ponny verkade nöjda.
Jag kan ingenting om den här sadeln, men tänkte att själva remmen man fäster sadelgjorden i måste jag nog köpa en ny för den känns så himla klen. Sen undrar jag om man kan ha vanliga stigläder fästa i en westernsadel? skälet till att jag vill det är att jag har satt hättor på stigbygeln som hindrar foten att åka in genom stigbygeln och fastna. De hättorna passar inte till westernstigbyglarna.


dingla%20sadel%203_zpsv64ge75q.jpg
 
Jag kan inget alls om western, men har lånat hem en sadel på prov. Jag blev överraskad över hur bra den låg, åkte inte fram under ridpasset (det gör den vanliga sadeln så där behövs svanskappa) Både barn och ponny verkade nöjda.
Jag kan ingenting om den här sadeln, men tänkte att själva remmen man fäster sadelgjorden i måste jag nog köpa en ny för den känns så himla klen. Sen undrar jag om man kan ha vanliga stigläder fästa i en westernsadel? skälet till att jag vill det är att jag har satt hättor på stigbygeln som hindrar foten att åka in genom stigbygeln och fastna. De hättorna passar inte till westernstigbyglarna.


dingla%20sadel%203_zpsv64ge75q.jpg
Varför har ni ingen pad under sadeln??
 
Jag skulle bara lägga på den och se hur den låg.
Nu blev det att vi lämnade tillbaka den i alla fall, en rem var av så man kunde inte länga stigläderna tillräckligt.
ska du skaffa en westernsadel så är det bästa nog att ha ut en utprovare för att visa hur den ska ligga, spännas och paddas upp.
behövs en tjock padd på westernsadlar då de inte har stoppad bossa.

jag är långt ifrån kunnig i western sadlar men hade en liten skräp westernsadel till min ponny :), väldigt trevlig för att lulla runt i skogen med och den låg många gånger bättre än de engelska vi provade. var en liten liten b ponny med ganska rak rygg.
finns sen också krogar till western stigbyglar om du är sugen på att testa en annan sadel :).
 

Liknande trådar

Western Tänkte att någon mer här kanske har/har haft en "päronformad" häst och hittat någon klurig lösning :) ? Jag har nu en westernsadel...
2
Svar
20
· Visningar
5 868
Senast: Terese
·
X
Western Hej! Jag ska nog troligtvis köpa en wetsernsadel, endast för att jag rider ut ganska mycket i naturen och jag tycker det är så skönt...
Svar
19
· Visningar
2 264
Senast: Mithalagos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp