Bukefalos 28 år!

Willes bilköpstråd

Nej :crazy:

Jag visste inte ens att jag skulle be om ett sådant.
Hade bilen en varudeklaration? Brukar sitta på framrutan och innehåller information om skicket (om det är normalt eller ej, eller om nåt inte är testat)
Den är en trygghet för både köpare och säljare, eftersom det då finns dokumenterat om skicket vid försäljning. Tex om det står att AC är ok och man ommer hem och bilen är en bastubil. Eller om det står att AC inte fungerar. Och man köper bilen och godkänner det. Då är säljaren skyddad mot att man senare försöker hävda att man inte alllss fått info om ser.

Ring och be att få den (och läs den noga).
 
Hade bilen en varudeklaration? Brukar sitta på framrutan och innehåller information om skicket (om det är normalt eller ej, eller om nåt inte är testat)
Den är en trygghet för både köpare och säljare, eftersom det då finns dokumenterat om skicket vid försäljning. Tex om det står att AC är ok och man ommer hem och bilen är en bastubil. Eller om det står att AC inte fungerar. Och man köper bilen och godkänner det. Då är säljaren skyddad mot att man senare försöker hävda att man inte alllss fått info om ser.

Ring och be att få den (och läs den noga).
Nej, jag såg ingen sådan.
 
Grattis till bilköpet! Vi kollade också på V50 innan vi köpte skodan. Det kunde lika gärna blivit en V50 men hittade skodan till pangpris.
Volvo är bra bilar, vi köpte själva en v70 under veckan som ersättare för skodan.
Skönt att du kom iväg och fick köpt dig en bil!
 
Jag började rota bland papperna som följde med bilen. Den första jag hittade var denna:
Visa bifogad fil 145919

Ser ju inte det minsta bra ut. :meh:
Det ser ut som att någon har kopplat loss batteriet en stund.
Jag skulle inte oroa mig över det.

Kanske har de bytt ut hastighetsmätaren.
Då kan du inte räkna med att km på mätaren stämmer.
Men du har bilens verkliga km på tidigare besiktningar.
Du hittar det här https://biluppgifter.se/
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp