Working Equitation

Åh va spännande med alla tre momenten!
Jag har gjort de flesta momenten förutom bron. Behöver dock repetera lite på lansen, grinden och sidvärtes över bom men har träning på söndag så hoppas på att kunna ta det då. :)
Passa på att träna lite hinderkombinationer också då. Det är alltid svårare att göra hinder i följd än ett och ett! Rena övergångar mellan skritt och galopp är något som påverkar resultatet i Lätt A massor också. Och lycka till!
 
Passa på att träna lite hinderkombinationer också då. Det är alltid svårare att göra hinder i följd än ett och ett! Rena övergångar mellan skritt och galopp är något som påverkar resultatet i Lätt A massor också. Och lycka till!
Bra idé! Har du föresten koll på om man får göra galoppombyten i Tekniken vid serpentinerna och tunnorna eller om man måste sakta av till trav/rida med förvänd galopp?
 
Bra idé! Har du föresten koll på om man får göra galoppombyten i Tekniken vid serpentinerna och tunnorna eller om man måste sakta av till trav/rida med förvänd galopp?
Du får inte göra byten i tekniken i Lätt A. Om du ska göra skritövergång ("enkelt byte" med 1-3 skriftsteg), förvänd eller olika bågar i olika gångart avgör banbyggaren. För det mesta erbjuds bangång med banbyggaren eller domaren - häng på där och ställ alla frågor! Eller så haffar du någon som är mer erfaren och går banan med, alla brukar vara hjälpsamma :-)
 
Du får inte göra byten i tekniken i Lätt A. Om du ska göra skritövergång ("enkelt byte" med 1-3 skriftsteg), förvänd eller olika bågar i olika gångart avgör banbyggaren. För det mesta erbjuds bangång med banbyggaren eller domaren - häng på där och ställ alla frågor! Eller så haffar du någon som är mer erfaren och går banan med, alla brukar vara hjälpsamma :-)
Autocorrecten slog till, men tror du fattar :-D
 
Jag tränade idag på en kompis bana och det gick jättebra. Ibland är han rädd för allt, men idag visste han precis vad som förväntades av honom.
Red på bettlöst i WE för första gången och det kändes supertrevligt, ska nog tävla på det!
 
:bump: Ändrade planer, så jag kan åka på nästa veckas tävling:D ( Blir islänningens tävling inställd som det verkar kan jag tom åka på en till senare!)
Måste bara träna in dressyrprogrammet(lb) nu:angel: Provred det i går, gick ok, men måste komma ihåg att inte rida ut i hörnet på första serpentinen och att det är mellangalopp på 20m volt. Behöver fräscha upp dubbelslalom o ringen också..
 
Ingen här som var varken i Skåne eller Småland och red? Hur gick det för er?

Vi var i Lenhovda igår och jag har grymt snygg bonnabränna ;) Alltid fint väder där! Jättetrevliga tävlingar, funktionärer och medtävlande! Det var första gången med bettlöst för mig och det gick väldigt bra. Vi har alltid fått kritik för spänd form, öppen i formen, hög i nacken osv, men igår var vi för låga och runda istället. Så på nåt sätt är det väl ett steg framåt ;)
Vi var heller inte rädda för något på banan, och gick in i alla hinder med stort självförtroende! Så det var jättekul! Tänk att det lönar sig att träna ;) Vet inte hur snabb jag var i speeden i jämförelse med de andra, men inga hinderdelar föll iallafall.
Det räckte till en vinst! Med tanke på att vi kommit sist de två sista tävlingarna förra året var det ju extra roligt :) Nu vill jag tävla mera :)

Lycka till alla i Uppsala idag (för det är väl tävling där idag?)!
 
Ingen här som var varken i Skåne eller Småland och red? Hur gick det för er?

Vi var i Lenhovda igår och jag har grymt snygg bonnabränna ;) Alltid fint väder där! Jättetrevliga tävlingar, funktionärer och medtävlande! Det var första gången med bettlöst för mig och det gick väldigt bra. Vi har alltid fått kritik för spänd form, öppen i formen, hög i nacken osv, men igår var vi för låga och runda istället. Så på nåt sätt är det väl ett steg framåt ;)
Vi var heller inte rädda för något på banan, och gick in i alla hinder med stort självförtroende! Så det var jättekul! Tänk att det lönar sig att träna ;) Vet inte hur snabb jag var i speeden i jämförelse med de andra, men inga hinderdelar föll iallafall.
Det räckte till en vinst! Med tanke på att vi kommit sist de två sista tävlingarna förra året var det ju extra roligt :) Nu vill jag tävla mera :)

Lycka till alla i Uppsala idag (för det är väl tävling där idag?)!
GRATTIS!! :up::bow:

Kl
Lycka till i Uppsala idag, vi hann inte anmäla innan det var fullt :(
 
Ingen här som var varken i Skåne eller Småland och red? Hur gick det för er?

Vi var i Lenhovda igår och jag har grymt snygg bonnabränna ;) Alltid fint väder där! Jättetrevliga tävlingar, funktionärer och medtävlande! Det var första gången med bettlöst för mig och det gick väldigt bra. Vi har alltid fått kritik för spänd form, öppen i formen, hög i nacken osv, men igår var vi för låga och runda istället. Så på nåt sätt är det väl ett steg framåt ;)
Vi var heller inte rädda för något på banan, och gick in i alla hinder med stort självförtroende! Så det var jättekul! Tänk att det lönar sig att träna ;) Vet inte hur snabb jag var i speeden i jämförelse med de andra, men inga hinderdelar föll iallafall.
Det räckte till en vinst! Med tanke på att vi kommit sist de två sista tävlingarna förra året var det ju extra roligt :) Nu vill jag tävla mera :)

Lycka till alla i Uppsala idag (för det är väl tävling där idag?)!

Jodå! Vi var iväg i Skåne på vår WE-debut, har börjat hämta mig nu en vecka efteråt.
Min "lille" gubbe kändes hur fin som helst på framridningen men när vi kom ut på dressyrbanan förvandlades han till en giraff. Under tekniken råkade han hitta tjuren det första han såg och efter det va han en vettskrämd giraff! På speeden däremot så började han landa och bli den grymma springa jag känner igen, även om vi aldrig kom över bron.
Nu efterhand är jag väldigt nöjd men just där, just då var jag inte nöjd. Ska se om jag får upp lite bilder
 
Jodå! Vi var iväg i Skåne på vår WE-debut, har börjat hämta mig nu en vecka efteråt.
Min "lille" gubbe kändes hur fin som helst på framridningen men när vi kom ut på dressyrbanan förvandlades han till en giraff. Under tekniken råkade han hitta tjuren det första han såg och efter det va han en vettskrämd giraff! På speeden däremot så började han landa och bli den grymma springa jag känner igen, även om vi aldrig kom över bron.
Nu efterhand är jag väldigt nöjd men just där, just då var jag inte nöjd. Ska se om jag får upp lite bilder
La lite bilder här:
http://www.bukefalos.com/blogs/anna-karino.88720/
 
Jodå! Vi var iväg i Skåne på vår WE-debut, har börjat hämta mig nu en vecka efteråt.
Min "lille" gubbe kändes hur fin som helst på framridningen men när vi kom ut på dressyrbanan förvandlades han till en giraff. Under tekniken råkade han hitta tjuren det första han såg och efter det va han en vettskrämd giraff! På speeden däremot så började han landa och bli den grymma springa jag känner igen, även om vi aldrig kom över bron.
Nu efterhand är jag väldigt nöjd men just där, just då var jag inte nöjd. Ska se om jag får upp lite bilder

Jag var där och tittade och tyckte han verkade trevlig men spänd som sagt. Han såg så söt ut! Som att han sa till dig att han vill göra rätt men att det var lite för läskigt. Fin häst! Det blir nog bra bara han får se lite fler WE-hinder :-) Du får leta upp en bro och vänja honom vid.

Hur hög är han? Han såg jättestor ut men det kan ju vara att han höll huvudet så högt också
 
Jodå! Vi var iväg i Skåne på vår WE-debut, har börjat hämta mig nu en vecka efteråt.
Min "lille" gubbe kändes hur fin som helst på framridningen men när vi kom ut på dressyrbanan förvandlades han till en giraff. Under tekniken råkade han hitta tjuren det första han såg och efter det va han en vettskrämd giraff! På speeden däremot så började han landa och bli den grymma springa jag känner igen, även om vi aldrig kom över bron.
Nu efterhand är jag väldigt nöjd men just där, just då var jag inte nöjd. Ska se om jag får upp lite bilder

Haha, åh, men stackars "liten"! Det är ju bara att åka bort mer och öva på hinder i annan miljö. Min kan vara likadan, helt plötsligt är han övertygad om att hela världen kommer äta upp honom! ;)
Han är väldigt fin iallafall :D
 
Jag var där och tittade och tyckte han verkade trevlig men spänd som sagt. Han såg så söt ut! Som att han sa till dig att han vill göra rätt men att det var lite för läskigt. Fin häst! Det blir nog bra bara han får se lite fler WE-hinder :-) Du får leta upp en bro och vänja honom vid.

Hur hög är han? Han såg jättestor ut men det kan ju vara att han höll huvudet så högt också
Va kul att du var där!
Tack! Han är min "lilla" guldklimp på 178 cm. Va lite orolig att jag inte skulle nå kannan men det gick riktigt bra. :D
Ja, det var nog lite för mycket intryck för honom, han är ganska osäker av sig tyvärr. Men övning ger färdighet så nu kommer vi fokusera på att komma över en bro :)
 
Ingen här som var varken i Skåne eller Småland och red? Hur gick det för er?

Vi var i Lenhovda igår och jag har grymt snygg bonnabränna ;) Alltid fint väder där! Jättetrevliga tävlingar, funktionärer och medtävlande! Det var första gången med bettlöst för mig och det gick väldigt bra. Vi har alltid fått kritik för spänd form, öppen i formen, hög i nacken osv, men igår var vi för låga och runda istället. Så på nåt sätt är det väl ett steg framåt ;)
Vi var heller inte rädda för något på banan, och gick in i alla hinder med stort självförtroende! Så det var jättekul! Tänk att det lönar sig att träna ;) Vet inte hur snabb jag var i speeden i jämförelse med de andra, men inga hinderdelar föll iallafall.
Det räckte till en vinst! Med tanke på att vi kommit sist de två sista tävlingarna förra året var det ju extra roligt :) Nu vill jag tävla mera :)

Lycka till alla i Uppsala idag (för det är väl tävling där idag?)!
Jag var också där :) även jag har fin bonnabränna :angel:
Dressyren var väl inte våran bästa men ponny var inte så sugen på att jobba i bastun till ridhus..
Tekniken gick bra, en klantig ryttare släppte grinden bredvid kroken:banghead:
Speeden laddade vi nog lite väl mycket.:angel: I tunnorna började ponny studsa på stället o vi missade kannan o fick backa.. Men han lyssnade jättebra vid hindren, stressade inte utan väntade på instruktioner vilket är stort +för honom :D
Islänningens tävling blev inställd så ponny får en ny chans i helgen:)
 
Jag var också där :) även jag har fin bonnabränna :angel:
Dressyren var väl inte våran bästa men ponny var inte så sugen på att jobba i bastun till ridhus..
Tekniken gick bra, en klantig ryttare släppte grinden bredvid kroken:banghead:
Speeden laddade vi nog lite väl mycket.:angel: I tunnorna började ponny studsa på stället o vi missade kannan o fick backa.. Men han lyssnade jättebra vid hindren, stressade inte utan väntade på instruktioner vilket är stort +för honom :D
Islänningens tävling blev inställd så ponny får en ny chans i helgen:)

Nej det var otroligt varmt och fuktigt därinne! Och ja, ute med.
Jag mådde typ illa och var snurrig innan tekniken, så varm var jag. Vem kom på att kavaj var en bra idé?!?

Vilken klass red du? Försöker komma på vem som var du :) Har du en skimmelponny?
Vart ska du i helgen? :)

Vi ska på träningstävling nästa vecka, bara teknik och speed. Ska se om det går bra med LB, i så fall blir det den klassen i Trolleholm i Juli! :)
 
Nej det var otroligt varmt och fuktigt därinne! Och ja, ute med.
Jag mådde typ illa och var snurrig innan tekniken, så varm var jag. Vem kom på att kavaj var en bra idé?!?

Vilken klass red du? Försöker komma på vem som var du :) Har du en skimmelponny?
Vart ska du i helgen? :)

Vi ska på träningstävling nästa vecka, bara teknik och speed. Ska se om det går bra med LB, i så fall blir det den klassen i Trolleholm i Juli! :)
Nä kavaj var lagom skönt :meh:
Vi red LB. Japp, skimmelponny iklädd knallblått :)
Ölmstad har tävling i helgen.

Hoppas träningstävlingen går bra, tyckte det lilla jag såg er såg trevligt ut :)
 
Nej det var otroligt varmt och fuktigt därinne! Och ja, ute med.
Jag mådde typ illa och var snurrig innan tekniken, så varm var jag. Vem kom på att kavaj var en bra idé?!?

Vilken klass red du? Försöker komma på vem som var du :) Har du en skimmelponny?
Vart ska du i helgen? :)

Vi ska på träningstävling nästa vecka, bara teknik och speed. Ska se om det går bra med LB, i så fall blir det den klassen i Trolleholm i Juli! :)
Är det den pay and ride i Alingsås? Eller det kanske inte är nästa vecka..
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 602
Senast: bollen__
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 699
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 443
Senast: Jeps
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 507

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp