Working Equitation

Nä kavaj var lagom skönt :meh:
Vi red LB. Japp, skimmelponny iklädd knallblått :)
Ölmstad har tävling i helgen.

Hoppas träningstävlingen går bra, tyckte det lilla jag såg er såg trevligt ut :)

Jag tror jag såg er speed och bara: "Så snabbt vill jag också kunna rida!!" ;) Men man har olika kvalitéer ;) Riktigt rolig ponny, påminner om min gamla :heart
Tack! Vi ska levla upp energin lite bara. Men som sagt, förra tävlingen var mer en sken-uppvisning så jag är bara glad att han var så lugn. :)

@Anna-KarinO Det är en privat anläggning i Kyrkhult, Blekinge som har träningstävling/Pay & WE på onsdag kväll :) Vet inte om jag får göra reklam här, men om någon vill ha info så pma :)
 
Jag tror jag såg er speed och bara: "Så snabbt vill jag också kunna rida!!" ;) Men man har olika kvalitéer ;) Riktigt rolig ponny, påminner om min gamla :heart
Tack! Vi ska levla upp energin lite bara. Men som sagt, förra tävlingen var mer en sken-uppvisning så jag är bara glad att han var så lugn. :)

@Anna-KarinO Det är en privat anläggning i Kyrkhult, Blekinge som har träningstävling/Pay & WE på onsdag kväll :) Vet inte om jag får göra reklam här, men om någon vill ha info så pma :)

Han är en liten turbo-ponny.:D Alltid snabbast i omhoppningen under sin tid som ponnyhoppare. Konsten är att hålla det på lagom nivå. Idag fick han en överladdning och drog rätt förbi sista tunnan för lansen och in i en slalompinne innan vi fick rätt kurs igen:angel:
Nu är det nog inga fler tävlingar förrns i höst så ska träna dressyr till dess.
 
Jaha, hur går det med we träningen för alla? :)
Hösten är här och snart ett par tävlingar i närområdet!
Själv har det väl inte blivit så mycket we specifikt som tänkt, finns ju så mycket roligt att träna :D Lite dressyr har vi dock tränat men resultatet på senaste tävlingen visar inte riktigt på det :angel: så nu velar jag om vi ska backa till LC på nästa we tävling...
 
Jaha, hur går det med we träningen för alla? :)
Det är ont om WE-träningar som är nära (dvs funkar en normal vardagkväll) eller inte krockar med annat (helgaktiviteter), så jag fick för mig att anmäla till en Pay&WE istället. LD ska inte innehålla så mycket konstigheter, och man ska få fullfölja programmet plus ha hjälp inne på banan om man vill - så jag tänkte att vi ser det som ett dressyrprogram med extra skoj, och ser vad som händer. :) Det är bron jag tänker att han kan bli lite skeptisk till, men vi tar det lugnt och provar - han har gått över andra broar förr.
 
så jag fick för mig att anmäla till en Pay&WE istället.
Och vi var bara två anmälda så vi fick rida samma bana - hokus pokus blev det en LC istället. Domaren såg lite skeptisk ut när jag frågade om jag fick testa att lyfta lansen innan eftersom vi aldrig gjort det förr - men hela banan, inklusive lansen och inklusive bron, gick galant (jag missade ringen, men äsch, detaljer), så när de frågade om jag skulle rida speed också tyckte jag att det var ju inte meningen när jag anmälde mig, men att jag gärna testade. Och Lilla Hästen gick igenom banan igen, utan problem - han hade nog gärna galopperat över bron men matte höll det i trav - och var jätteduktig. En massa fina poäng fick vi, och domaren tyckte att jag gott kunde ge mig ut på riktiga tävlingar. Skoj! Så när jag kom hem strök jag mig från en planerad dressyrtävling, och anmälde mig till deras nästa Pay&WE om en månad.
 
Mina hästar har lite paus i ridningen pga hudinfektion. Missade första tävlingen medans vet. utredde orsaken till hudproblemen. Nu behandlas hästarna med tvätt ett par ggr/v så hinner inte träna till nästa tävling :(
Får satsa på träningarna i vinter ist. Har ordnat fler hinder så vi kan träna mer hemma. (bla en jäääte stilig tjur :angel:)
 
Kommer hinna en träning till sen tänkte jag boka in oss en helg för Åsa Cidh (stavning?) I början av november. Någon som har erfarenhet av henne? Vill passa på med lite kul grejer innan jag blir för feg med att boka i förhand pga ev väglag.
 
Jag tränar lite WE med medryttarhästen men har inga planer på tävling. Men det är roligt att träna på det! Än så länge har vi tränat på lansen och tjuren. Jag provade trägrinden också men den var supersvår!! Jag ska nog hålla mig till repgrinden tills jag kan den. Den är svår nog när både häst och ryttare är nya på det, haha!

Jag tycker WE är så roligt för det är så avslöjande! Det avslöjar så effektivt ens brister i kommunikation och finlir!
 
Satte upp en liten enkel WE-bana här hemma idag. Det var superkul, tyckte både jag och H.H :love:
På ena långsidas kvartslinje ställde jag upp 3 koner som jag red slalom emellan. Till att börja med red jag slalomen som skänkelvikning, men sedan också som förvänd sluta. På andra långsidans dito ställde jag en "port" som jag gjorde övergångarna halt-trav och trav-halt emellan, på övriga kvartslinjen var fokuset att rida så rakt som möjligt.
Vi har tränat WE "på riktigt" en gång tidigare och det var superkul. Kanske man skulle prova någon gång igen? Synd att det finns så lite WE P&R i krokarna, annars hade jag mer än gärna provat det också. WE LC och LB programmen (dressyrditona alltså) ser förövrigt jätteroliga ut, och skulle troligtvis passa mig och H.H väldigt bra med tanke på våra styrkor/svagheter. :love:

31946500_1503078443148816_9040930364515680256_n.jpg
 
Har varit träning 1gg/månaden här i vår dock bara blivit ett par för mig pga väglag och att bilen kände för långtidsparkering på verkstaden. Finns några gånger till inplanerat så åker då.
Tävlingspremieren för iår var i helgen med ok resultat. Dressyren gick mycket bättre än förra året så tror vi gjort framsteg i vinter! :bump:
Nu är jag taggad på nästa tävling om några veckor.
 
Jag har fått min tränare att komma till stallet och köra ett pass, så stallkompisarna också fick vara med. :bump: Och nästa tävling är om tre veckor.
 
Visade sig vara endast teknik /speed på nästa tävling så fick ett infall att starta även la:nailbiting:
Vi får inte riktigt till övergångarna ned till skritt och osäker på om vi orkar hålla ihop det hela banan utan att ponny stressar upp sig, men kul att prova och hindren i sig bör vi klara. :D
 
Heja! Själv slipper jag tävling i helgen eftersom vårt stall är isolerat, men vi hoppas komma ut igen i augusti.
Åh, så trist! Hoppas allt går bra.
La gick som väntat, lite för mycket trav i nedtagningen vilket drog ner på hinder där själva utförandet var bra. Dess utom förknippar ponny galopp = speed speciellt när banan var typ samma som Lb :rofl: fick hela tiden jobba för att ha honom kvar hos mig. Men vi fixade enkla byten i tunnorna! :banana:
i speeden var det tätt i placering typ en s mellan de sista 5. Vi rev en pinne och fick en mellan tid då, totalt blev vi sist :D
Nya tag i lb i helgen, då med dressyr.
 
Och nu har vår klubb fått för sig att faktiskt arrangera en WE-tävling också. Bara en liten (20 starter) och tillsammans med annan klubb (med mer erfarna WE-människor, i vår klubb är jag den enda som startat en tävling), men det ska nog gå bra ändå. Det känns bra att försöka dra ett litet strå till stacken. Och snart får vi ut och åka från vårt stall igen! :banana:
 
Och nu har vår klubb fått för sig att faktiskt arrangera en WE-tävling också. Bara en liten (20 starter) och tillsammans med annan klubb (med mer erfarna WE-människor, i vår klubb är jag den enda som startat en tävling), men det ska nog gå bra ändå. Det känns bra att försöka dra ett litet strå till stacken. Och snart får vi ut och åka från vårt stall igen! :banana:
Hoppas du fått klart att lämna stallet nu:)
Vad kul att din klubb vil prova arrangera tävling! Jag är nog den ända i min klubb med som tävlar we.

Här är det inga tävlingar förens i höst. Tyvärr anordnar 2 av klubbarna i distriktet tävling samma helg! :arghh: för visso olika dagar men räcker med en tävling/helg. Tråkigt när det inte finns så många tävlingar. Och för att krongla ännu mer för mig ligger dm för islandshäst samma helg :banghead: kryllar inte av tävlingar där heller.
 
Hoppas du fått klart att lämna stallet nu:)
Ja! Nu är isoleringen hävd (även om den fd sjuka hästen går isolerad i sin hage ett tag till), allt är städat och sanerat, och vi får ut och åka. Nu ska jag bara bli av med min eländiga sommarförkylning och försöka få hästen entusiastisk till något annat än att äta pizza och titta på film (eller hur det nu var). Men WE är ett bra sätt att få en ny inställning till det här med träning, så vi ska jobba på.

Vad kul att din klubb vil prova arrangera tävling! Jag är nog den ända i min klubb med som tävlar we.
Jag är i praktiken den enda i vår klubb just nu. Men jag har fått ut min WE-tränare att hålla träning för oss i vårt stall två gånger (och en gång däremellan, under isoleringen, körde vi gemensam banbyggnad och fri lek), och senast var vi faktiskt åtta ekipage (från ett stall på sisådär arton) som var med. Och en av ryttarna ska förhoppningsvis vara med på tävlingen i augusti. (De flesta andra skulle nog inte ens åka på WE-träning annorstädes, för det är för komplicerat, men med träning hemma är de entusiastiska.) Kanske kan du få med stallkompisar?

Här är det inga tävlingar förens i höst. Tyvärr anordnar 2 av klubbarna i distriktet tävling samma helg! :arghh: för visso olika dagar men räcker med en tävling/helg. Tråkigt när det inte finns så många tävlingar. Och för att krongla ännu mer för mig ligger dm för islandshäst samma helg :banghead: kryllar inte av tävlingar där heller.
Jag bor i Mälardalen. Här har vi så många tävlingar att jag funderar på att stryka mig från en för att det inte ska bli för ofta. :) Rätt plats att bo på, ur WE-synvinkel, verkligen. Men visst är det fånigt att allt hamnar samma helg. Jag har svurit över samma sak i andra sammanhang (alla LC-dressyr hamnar gärna på samma helg, t ex) så jag vet hur det är, och kan bara hoppas det blir mer genomtänkt till nästa år.
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
12 13 14
Svar
268
· Visningar
8 302
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
66 615
Senast: Jeps
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 293
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 024

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp