World Cup final 2014

Fiorano

Trådstartare
Vem vinner? Valegro vs. Damon Hill känns som en av de mest spännande mötena på länge! Båda är fullt kapabla till att producera makalösa % och känns som att de är på ganska exakt samma nivå.

Så vilket team håller ni på? Hur tror ni det går för Tinne och Anton i år? Jag tror inte hon klår sin fjärdeplats från förra året.

Tv tider:
Lördag 19 april
15.00-18.00 Dressyr SVT1

Söndag 20 april
13.35-15.15 Dressyr SVT Play
15.15-17.00 Dressyr SVT2
 
Sv: World Cup final 2014

Tror Valegro vinner. Han är lite lite bättre än DH. Jag älskar båda så jag är glad oavsett vem :D
Kommer missa lördagen men söndagen kommer jag sitta klistrad.
 
I morgon är det dags. Jag brukar gilla Valegro mest men inför årets final har jag roat mig med att studera filmklipp från EM och OS och har svängt över till att favorisera Damon Hill. Jag tycker att hon fick oförtjänt dåligt betalt för sin fantastiska ritt i EM i somras. Hoppas att de lyckas nu!

Om Tinne kan behålla all power som jag sett henne ha utanför banan så har det chans på en tredjeplats tror jag. Jag bara älskar hennes kurmusik. (Hittar inte tyskt y-knappen)
 
Jag har fortfarande en fadd smak i munnen efter Eponas bilder från Helgstrands "träningsmetoder", men hoppas återfå lite av tilltron på god och fair dressyrridning av att se Valegro och Damon Hill och för all del Tinne och Anton. Någon gång måste det komma ett tronskifte och presterar Damon Hill felfritt, så kanske nu är tillfället? Men även jag är glad för alla segrar som Charlotte och Valegro tar, så må bästa ekipage vinna!
 
Tycker EG red ganska försiktigt idag, men gissar att kusen hans var rätt laddad. Alltid en förjd att se EG rider piaff-passageövergånger. Jisses vad stilla karln är!

Såg ni förresten blinget på Danielle Heijkoops stövlar? Tom skatan i mig tyckte det var gräsligt:D.
 
Domarna var inte jätteöverens om EGs poäng. Varierade mellan 76-82%. Nog för att olika domare ser olika saker beroende på vinkel, men 6 procentenhetersskillnad är trots allt rätt mycket.

Nu heja Tinne!
 
Att Anton har en svaghet när det gäller bakbenen och Tinne jobbar på det, hm.. Det har väl varit så med alla hennes? Hon rider så fint och prydligt men det är sällan det där extra. Synd.
 
Efter att ha sett den här bilden på JvBW och Unee BB gillar jag henne jättemycket:D. (Hon har fö en jättebra FB-sida, uppdaterar ofta och verkar verkligen vara en genuin hästtjej.)
10178148_674170909296234_468264191_n.jpg
 

Liknande trådar

Dressyr På måndag (25/8) drar det igång! Jättekul att de sänder så mycket från dressyren, men det förvånar mig att de inte sänder alls från...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
25 036
Senast: Snowball
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp