Bukefalos 28 år!

WRAS sponsring av Globentävlingen.

T

Tina

Hej läste i en tråd att WRAS går in och sponsrar tävlingen i GLOBEN ???? Är det någon annan än jaf som tycker att det är fel ????
Mvh
Tina
 
Det jag har hört är att sponsorn hoppade av och plötsligt gick prissumman ner från 50 000 till 15 000 och flera funderade på att strunta i att åka upp och tävla, därför har man frågat WRAS om de vill vara med och sponsra men har inte hört att de sagt JA.
 
Och då kände WRAS att det var något som dom måste fixa :idea:
Man kan ju undra varför sponsorn hoppade av :smirk:
Och vad jag har hört så fanns det folk som var villiga att komma ända från tyskland för att tävla om dom 15000 :smirk:

Jag förstår ändå inte WRAS ställningstagande i denna fråga. Det är precis som om WRAS sponsrar ansvarig för globenreiningen hela tiden, bara på olika sätt, varför :confused:

Vad tycker ni?

Monke :)
 
Jag tycker att det är precis lika skumt att sponsra ett ytterst litet fåtal ryttare, som dessutom inte är valda ur WRAS led. :smirk:
Ja, en har väl kvalat dit på en öppen tävling, men resten är inbjudna.

Nu skrev jag väl inte riktigt att man sponsrar de utlänska ryttarna. Men chansen/risken att någon av dom vinner är ju ganska stor. :)

Alla rider bra hästar, men tyskarna är vanare att rida i stora sammanhang, rida fortare och inte minst så känner dom hästarna sedan tidigare.
Oliver känner som sagt Borrego, Prescription Lena kommer från Steffen och Tivio hästen kommer ifån Georg M vilket väl innebär att Israelen har ridit honom innan. :smirk:

Är det någon av er som vet vem som skall döma, det är ju ganska intressant :p

Monke :)
 
Är reiningen en inbjudningstävling eller kval? Är alla raser välkomna tycker jag att det generellt är OK att WRAS sponsrar (kanske hade pengarna behövts bättre på annat håll men...) men är det en aqha tävling tycker jag INTE att det är OK.
 
Hej , det är specialinbjudna ekipage!!! De har väl "kvalat" på så vis att de är duktiga ryttare, men inte på WRAS tävlingar eller ens i Sverige. Självklart är det bra att visa upp bra reining i GLOBEN men det är inte OK att WRAS använder medlemmarnas pengar på detta sätt ! :devil: :devil:
Sänk licenserna eller låt klubbarna behålla mer av sina pengar för att göra något för medlemmarna istället om nu ekonomin är så god !!! :devil: :devil:
Mvh
Tina
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej på er! Jag har en hane på ett år, kastrerad blandras beagle som jag tyvärr har allvarliga problem med. Har haft flertalet hundar...
2
Svar
29
· Visningar
2 670
Senast: jemeni
·
Fritid Jag gick med i en Facebookgrupp rätt nyligen, och snart började jag få upp inlägg från den gruppen som alla började "Hej alla! Jag vill...
Svar
5
· Visningar
899
Senast: Lavine
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 815
Senast: Hellhound
·
Hästvård Hej! Går runt och grunnar lite på foderfickor/inpackningar. Av ren nyfikenhet har jag lite frågor kring detta.🤔 Snart sprängs ju skallen...
Svar
8
· Visningar
854
Senast: Magnum
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp