WTP-bett på dressytävling

Estivuz

Trådstartare
Försöker tolka TR men det är ju alltid lite svårt.
Rider min häst på ett WTP-bett http://www.equinefitness.co.uk/images/dsel_np.jpg Alltså är det ett bett med fasta ringar halvledat med platt, ej roterande mittdel.
Nuförtiden får man ju tävla på raka och bett med roterande mittdel. Just det här bettet är inte avbildat i TR men jag tänker att det kanske borde falla under bild nr 10 i TR?

Minn häst trivs otroligt bra på det här bettet så det är därför jag skulle vilja kunna tävla på det.
 
Om det inte finns exakt avbildat så är det inte ok att tävla på, så fungerar dressyr-TR. Ett tips kan dock vara att hålla koll på FEIs bettbilaga. Dressyrkommittén har ju tagit ett principbeslut om att det som tillåts där även tillåts i Sverige. Hos oss uppdateras TR vartannat år, men FEI ändrar sin bettbilaga betydligt oftare, så du kan ju hoppas att det kommer med där!
 
Om det inte finns exakt avbildat så är det inte ok att tävla på, så fungerar dressyr-TR. Ett tips kan dock vara att hålla koll på FEIs bettbilaga. Dressyrkommittén har ju tagit ett principbeslut om att det som tillåts där även tillåts i Sverige. Hos oss uppdateras TR vartannat år, men FEI ändrar sin bettbilaga betydligt oftare, så du kan ju hoppas att det kommer med där!
Innebär detta alltså att jag kan tävla på tex bombers happy tounge och blue? Både syntet och metallvarianten? Är nog tom den mundelen som är avbildad överst i FEI bilagan.
https://www.sadlar.se/static/files/6/103154.jpg
 

Liknande trådar

Utrustning TR II (dressyr) utelämnar mycket gällande bett kan jag tycka. Hur är det med mått? Vilka bettringar är godkända med oledat, tvådelat...
Svar
3
· Visningar
1 008
Senast: Amanda_F
·
Utrustning Hästen är pigg fräsch, i bra kondition och jag har alldeles för dålig broms i terrängen 😅 I dressyren och banhoppningen rider jag på...
Svar
16
· Visningar
1 838
Senast: Aconite
·
Utrustning Hej! Jag är inte så världsduktig på bett och skulle därför behöva hjälp. Det handlar om min 9-åriga D-ponny jag haft i snart två år...
Svar
6
· Visningar
872
Senast: caballus
·
Gnägg Som rubriken säger, vad kommer era hästar att få i julklapp i år? :D Herr Häst kommer att få följande, troligtvis också redan den...
2
Svar
36
· Visningar
2 603
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp