Ytterkläder på våren

MJLee

Trådstartare
Är det någon mer än jag som har problem att hitta vettiga ytterkläder den här årstiden? Jag åkte till Stockholm idag och när jag gick hemifrån i Bollnäs var det -3, jag hade en 'lättare' vinterjacka på mig och frös som en hund halva vägen till Stockholm. I Stockholm var det +12, strålande solsken och jag svettades som en inte-hund utan något annat djur som svettas mycket. På väg hem så gick jag från att vara lite för varm till att vara lite för kall. Till att frysa när jag gick hem från bussen.

Hur sjutton löser andra det med sådana växlingar i temperaturen?
 
T ex tunn jacka/kappa med en lättviktsdunjacka under. Dunjackan rullar man bara in i sitt fodral om det blir för varmt. Tunn ylleschal som också kan vikas ihop och stoppas ned i handväskan/ryggan.
 

Liknande trådar

Hundhälsa AAaaaahhhh denna beslutsångest. Jag har bokat den sista veterinärtiden. Två dygn kvar. Försökte få tiden redan förra veckan men veten...
Svar
10
· Visningar
2 438
Senast: Pancakes
·
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
5 809
Senast: tuaphua
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 087
Senast: cassiopeja
·
Relationer I morgon börjar jag jobba efter semestern igen och jag kan inte lämna min mamma ensam en hel dag, eller knappt ens ett par timmar. Jag...
26 27 28
Svar
544
· Visningar
86 910
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp