zinklimbinda

S

Skaploff

Vad är en zinklimbinda? Hur fungerar den? Är den bra att änvända på en häst som har en senskada?
Tacksam för svar // Jag och min Vita sagoNikita
 
Sv: zinklimbinda

För många år sedan använde jag ngt som kallades "zinkaband". Jag gissar att det är samma sak. Det ordinerades till min travare då hon fick en gaffelbandsskada. Zinkabandet lindades på benet, direkt på huden. Sedan ett vanligt bandage utanpå för att skydda zinkabandet. Detta satt på dygnet runt i ngn vecka, sedan bytte man mot nytt. Allt upprepades så länge som det fanns behov av det.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej, har en häst som har rehabiliterats ett antal månader (7) efter senskada i ytliga böjsenan. Trodde vi skulle få börja återgå till...
Svar
14
· Visningar
1 360
Senast: CarroT
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
10 11 12
Svar
234
· Visningar
16 953
Hästvård Hej! Jag har lite funderingar kring matstress hos häst. Vi var nämligen och kollade på en häst som förmodligen haft matstress i hela...
Svar
13
· Visningar
1 163
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Vi var ner i fredags till ridhuset och löshoppade små kryss, hästen river först ett hinder, sen hoppar hon nästa och när hon landar är...
Svar
16
· Visningar
815
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hage
  • TMS häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp