Bukefalos 28 år!

Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundhälsa Var sitter den mer exakt? Nånstans på halsen antar jag, har googlat efter bilder men hittar inga.
Svar
4
· Visningar
3 729
Senast: Bimbo
·
A
Hundhälsa För två veckor sedan hände det som absolut inte fick hända. Min nyss fyllda 7- åriga tik blev helt plötsligt väldigt halt på vänsterbak...
Svar
2
· Visningar
1 013
Senast: aenglah
·
Hundhälsa För tre veckor sedan så skaffade vi en lite söt vovve valp. Han hade fått spruta men han skulle ha om 4 veckor igen. Förut så fick...
Svar
19
· Visningar
2 421
Senast: BeastieBabe
·
Hundhälsa Jag vet att det finns ett antal trådar om just vaccinationer, men jag startar en ny iaf. Jag hade totalt glömt bort att jag hade anmält...
Svar
1
· Visningar
1 127
L
Hundhälsa Hej, Min golden retriver tik hade för några veckor sen en förstoppning så hon lades in hos veterinären under ett dygn när vi hämtade...
Svar
5
· Visningar
848
Senast: LisaJ
·
Hundhälsa Hej! Min bror har en schäffer som är 4 år. När han får ett tuggben så börjar det blöda. Eller ja, de kommer lite blod på benet...
Svar
8
· Visningar
10 170
Senast: Lokkur
·
C
Hundhälsa Det är inte direkt vetenskapligt bevisat, men jag har hört om ett par fall där strävhåriga hanhundar har fått förändrad pälskvalité...
Svar
17
· Visningar
3 164
Senast: movi
·
Hundhälsa Om en hund tas till Sverige från annat Europeiskt land (spelar säkert ingen roll att det är inom eu men skriver det ändå) och inte har...
Svar
13
· Visningar
1 647
Senast: TinyWiny
·
Hundhälsa Jag vet att de är en känslig fråga men jag börjar mer och mer rikta in mig på att kastrera vår hund men tycker det är så svårt att ta...
2
Svar
21
· Visningar
2 502
Senast: Diplomaten
·
Hundhälsa Nu har "förhoppningsvis" kennelhostan övergått till noskvalster. Ska hämta ut medicin ikväll. Frågan är vad medicinen kostar, någon som...
Svar
7
· Visningar
7 904
Senast: Terja
·
Hundhälsa Givetvis har jag slängt förpackningen (fick av uppfödare som nu inte går att få tag på för tillfället) till ett ohyremedel jag satte på...
Svar
4
· Visningar
1 164
Senast: tinissen
·
Hundhälsa Hörde nyss om en vuxen hund som avlivats efter att ha insjuknat i en aggressiv form av Valpsjuka. Trots vaccinering som valp. Ska även...
Svar
6
· Visningar
1 346
Senast: Grana
·
E
Hundhälsa Min valp har haft lite konstigt med sin avföring de senaste dagarna. Helt plötsligt började hon få väldigt lösa avföringar och endast...
Svar
1
· Visningar
1 748
Senast: iresha
·
J
Hundhälsa Ni som har erfarenhet av tikar; är det vanligt att de kissar MKT mer än vanligt under löp? Vår 2-åriga tik är i början av löpet nu och...
Svar
15
· Visningar
40 662
Senast: Jeeves
·
Hundhälsa Min vet har idag skrivit ut pencillin till min grandistik, tänkte kolla på apotekets hemsida vad det kostar, så jag inte kommer med för...
Svar
4
· Visningar
2 119
Senast: jassica
·
M
Hundhälsa Som rubriken säger... Hunden har kommit in i en period där han knappt äter något längre. Han är 3 ½ år, Grand Danois. Ibland får han...
Svar
5
· Visningar
1 262
Senast: liljekonvall
·
T
Hundhälsa har en cavalierhane som är 2½ år, Han har hittills inte haft några problem med hjärtat och han har inte några hjärtproblem i släkten vad...
Svar
5
· Visningar
1 509
Senast: Generalen
·
Hundhälsa Hej. E jag ute o cyklar? Alltså HD räknas väl inte som ett dolt fel? Om jag tex köper en hund/valp med (omedveten) HD så kan väl inte...
2 3
Svar
44
· Visningar
9 250
Hundhälsa Vår hund har kennelhosta (dock konstaterat över telefon med veterinären). Hostaningarna låter mer som en hårboll i halsen som han...
Svar
16
· Visningar
4 562
Senast: Terja
·
Hundhälsa Min mammas lilla hund är inlagd nu och de hade sagt att han har coccer? Någon som vet vad det är och prognosen?
Svar
6
· Visningar
2 052
Senast: Roxer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp