Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Träning Min pålle ska åka till Gotland.... Har ni några bra tips på hur man gör överfarten Oskarshamn-Visby lättast och behagligast för...
Svar
19
· Visningar
1 258
Senast: Sammet
·
I
Träning Jag läser ofta, samt ger själv råd: Om ngt är fel eller om en hästägare beter sig ”dumt”: Prata med dom. Nu har jag själv kommit dit...
Svar
4
· Visningar
845
Senast: Sammet
·
Träning Har någon några tips om hur man får en häst i form som vill undvika att jobba. Tex. Några övningar man kan göra osv. Detta är en helt...
Svar
8
· Visningar
1 307
Senast: Yrja
·
H
Träning Varför gör dom det? & hur kan man få dom att sluta skrapa med framhovarna? Det är väldigt irriterande + att det luktar eld i stallet när...
2
Svar
38
· Visningar
8 166
Senast: lva
·
J
Träning tänkbara anledningar till att en ängslig häst som står själv inne i en transport skrapar med framhovarna?
Svar
5
· Visningar
812
Senast: Yrja
·
D
Träning Då vi nu går i hästtankar står jag i ett dilemma. Skall vi satsa på en ung häst till döttrarna eller en 9-åring som gått 1.30? Tiden går...
Svar
13
· Visningar
1 484
Senast: cranberry
·
Träning Vet att det finns en hel del trådar i ämnet men jag skulle vilja veta era bästa tips för att lasta häst. Håller på med en stabil dam...
Svar
10
· Visningar
1 515
Senast: pigleton
·
T
Träning Vi letar just nu efter en häst som vi tänkt att köpa till hösten och som det ser ut nu så är nästa bara ston som är till salu. Mamma...
2
Svar
24
· Visningar
2 452
Senast: glittertuss
·
Ridning Vad är det som skiljer olika sorters \"akademisk ridning\" Jag undrar om alla på det här forumet rider för BB och om forumet uteslutade...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 700
Senast: Rikkan
·
A
Ridning Vet att det finns många trådar i ämnet men inte hittat det jag söker. Vad är egentligen skillnaden mellan Klassisk dressyr(INTE...
Svar
10
· Visningar
3 000
Senast: fio
·
N
Träning Jag köpte en liten shettis kille för ca två år sedan som kompis till min häst. Jag har för närvarande en tjej som rider honom men hon är...
Svar
15
· Visningar
1 361
Senast: Maris_
·
L
Träning Min häst slickar på andra hästar i stallet och deras utrustning. Igår gick hon lös på grannens grimma och ryktlåda :d Nån som har en...
Svar
18
· Visningar
1 719
Senast: Bonzaij
·
T
Träning Hej! Ni som har/har haft er häst på lösdrift, hur tycker ni att det funkade? Jag ska flytta min häst till ett ställe med lösdrift, jag...
Svar
7
· Visningar
5 280
Senast: sante
·
Träning Min häst står och studsar och slår i transporten.. vilket ju är ganska jobbit! Nu har hon slagit "sönder" hasen ( ser ut som hon svalt...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 388
L
Träning Jag behöver tips för att vänja min 1,5 åriga hingst med bett, hade stigbett på honom ett tag pga att han var jobbig att leda till hagen...
Svar
13
· Visningar
1 038
Senast: Totinona
·
L
Träning Hur blir era hästar att rida när det är dåligt väder? T ex om det regnar och blåser kraftigt? Ger ni er ut och rider ändå eller hoppar...
2
Svar
36
· Visningar
2 969
Senast: Yrja
·
M
Träning Jag behöver lite råd. Det är så här, att till sommaren ska jag ta över en häst på foder. Hästen ifråga är en hingst, 4 år gammal. Han är...
Svar
8
· Visningar
1 324
Senast: Nafayette
·
T
Träning Hämtade en vbl valack för två veckor sedan, har nu funderat på att ta bort honom då han är rädd för ALLT! och jag menar då inte bara när...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
7 746
Senast: beapea
·
Träning Jag håller ju på med en häst o han bockar jämt!!! d spelar ingen roll om man e i paddocken lr om man e ute... va ska jag göra? ska jag...
Svar
19
· Visningar
1 783
Träning Jag satt och läste på hingst tråden och började fundera på ett väldigt om tvistat ämne. Hur leder vi igenntligenvåra hästar? Det här...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 172
Senast: martha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp