Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

G
Hästvård Vilket avmaskningsintervall är det för Cydectin. Har för mig att det var 14 veckor, men nu hittar jag inte anvisningen om intervall...
Svar
2
· Visningar
1 738
Hästvård Veterinär på måndag, igen. Maltes privata delar börjar kosta mig rätt mycket pengar :crazy: Det är infekterat i skapet, svullet men...
2
Svar
26
· Visningar
4 473
Senast: nilema
·
Hästvård har en ponny som lider nått så grym på sommaren pågrund av eksem (knott å insekter, antagligen)...har ett riktigt eksem täcke te henne å...
2
Svar
26
· Visningar
3 988
Senast: Boj
·
Hästvård Har igenom åren förundrats över hur lite strö en del har till sina hästar i deras boxar och spiltor!Så nu undrar jag hur mycket strö har...
2
Svar
28
· Visningar
3 187
V
Hästvård Min hästs sydda sår var jättefint, ändå tills för tre dagar sedan då det var varigt, bubbligt, sprucket och svullet när jag kom ner till...
Svar
11
· Visningar
2 418
Senast: cararv
·
E
Hästvård Vet någon vem man kan ringa till om min häst blir utdömd och jag måste avliva honom. Jag ska ta dit distriktsveterinären för själva...
Svar
7
· Visningar
1 416
Senast: elinda
·
T
Hästvård vet inte riktig om denna tråd ska ligga här, men jag chansar.. Det är så här, min polles ben har stooora sår på alla fyra benen... Vi...
Svar
17
· Visningar
3 289
E
Hästvård Min nordis har väldigt dåliga hovar och har alltid haft det,under tiden vi har haft henne iaf. Det tar inte lång tid efter att hon är...
2
Svar
23
· Visningar
3 189
Senast: Sunnan
·
Y
Hästvård Läste en tråd på "Hund" om IQ test för hundar och jag började fundera om det finns något liknande för hästar! För visst måste det vara...
Svar
7
· Visningar
5 218
Senast: **BORTTAGEN**
·
E
Hästvård Kan någon visa mig en bild på en hov med korrekt hovvinkel? Jag vill gärna se hur det "ska" se ut. Jag skulle också vilja se bilder på...
Svar
2
· Visningar
3 177
Senast: ameo
·
B
Hästvård Min kuse har opererats för han hade broskskada i knäet bak. Brosk i leden samt skadat ledbrosk som de skrapat bort. Inflammation samt...
Svar
5
· Visningar
7 737
Senast: space_cowgirl
·
Hästvård Araben har ju känts ofräsch, inte halt, men ovillig och galoppen har trasslat. Min känsla som aldrig sviker har sagt att det är något...
2
Svar
26
· Visningar
3 791
Hästvård Har ju klurat lite kring vad Battis kotledsinflammationer kan bero på, så jag tänkte lägga upp lite bilder på Battis hovar, ben osv...
2
Svar
33
· Visningar
5 019
Senast: SaraMara
·
Hästvård ... varför det är fel/fusk att klippa en hästs man och inte rycka den?!? :confused: Sax och trimkniv tycker jag fungerar kanon...
Svar
10
· Visningar
1 476
Senast: Centaur
·
M
Hästvård Hej! Nu blir det ytterligare en klippfråga... Läste för ett tag sedan här i forumet om någon som klippte hästarna medhårs. Då blir det...
Svar
8
· Visningar
3 697
Senast: Centaur
·
Hästvård Min häst har haft, vad jag trodde, en ledgångsgalla, på ena framknäet, och en påbörjad på det andra framknäet. Det visar sig att hon...
Svar
2
· Visningar
1 308
Hästvård Min häst fick naproxentabletter nu i förra veckan, och där stod det att hon har livslång slaktkarens, men jag har inte fått ngt papper...
Svar
11
· Visningar
3 165
H
Hästvård Min shetlandsponny är röd i sina ögon och lite svullen sedan 2 dgr tillbaka. Dock ingen feber, nedsatt humör eller dålig aptit. Det hade...
Svar
5
· Visningar
3 219
Senast: strumpan
·
M
Hästvård Min häst får bogskav av sina täcken. Har haft ett bogskydd men det var i stl full och satt aldeles sladdrigt :crazy: Hjälpte altså inte...
2
Svar
34
· Visningar
5 568
Senast: Katta83
·
B
Hästvård Hej! Någon här som har använt sig av en Equiterapueft någon gång till sin häst eller kanske till båda parter? Är intresserad av att...
Svar
16
· Visningar
2 679
Senast: **BORTTAGEN**
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundbeteende
  • Kattsnack 10
  • Hotellrum eller stuga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp