Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst får just nu pencillin och har fem dagar kvar på en åttadagarskur. Hon har haft någon form av luftvägsinfektion med mycket snor...
Svar
19
· Visningar
6 510
Senast: Lickety
·
J
Hästvård Igår när vi var på ridskolan såg vi något hemskt hos en människa som har hästar mittemot. En häst i hagen kan knappt röra sig (ser ut...
2
Svar
22
· Visningar
3 416
Senast: joneya
·
M
Hästvård Min häst får bogskav av sina täcken. Har haft ett bogskydd men det var i stl full och satt aldeles sladdrigt :crazy: Hjälpte altså inte...
2
Svar
34
· Visningar
5 562
Senast: Katta83
·
B
Hästvård Min häst hade skadat ledbrosk i knä vb som skrapades bort för att det skall växa ut nytt. Någon som har erfarenhet av liknande skada...
Svar
1
· Visningar
1 537
Senast: Opi
·
G
Foder & Strö När det gäller lusernpellets har jag alltid hört att man ska blötlägga dem. Gäller detsamma för övriga pellets från krafft?
2
Svar
36
· Visningar
9 532
Senast: Cesam
·
Hästvård Jag har en riktig otursmärr, i år har vi hunnit med en bukoperation med 2 mån konvalecens, ett sytt öga, en veckas hälta och nu har vi...
Svar
4
· Visningar
2 150
Senast: Haukur
·
M
Foder & Strö Är det någon som vet vilken mätnoggranhet det är på grovfoderanalysen? Givetvis varierar det lite mellan labben, men labben har väl...
2
Svar
28
· Visningar
3 280
Senast: Gammeln
·
S
Foder & Strö Upptäckte idag att det har varit en del småhål på de balar med hösilage som bl a min häst ska utfodras med till vintern. Stallägaren har...
2
Svar
20
· Visningar
5 020
Senast: Sesselja
·
E
Hästvård Min häst har spruckna och torra hovar. För ett par dagar sedan blev han akut halt på ett framben. Hittade ingen värme eller svullnad...
2
Svar
24
· Visningar
11 606
Senast: eclipse
·
B
Hästvård Min kuse har opererats för han hade broskskada i knäet bak. Brosk i leden samt skadat ledbrosk som de skrapat bort. Inflammation samt...
Svar
5
· Visningar
7 736
Senast: space_cowgirl
·
R
Foder & Strö Har hört att man inte ska utfodra hästar med nyskördad färsk havre utan låta den ligga i ett halvår först, men jag vet inte varför? Vad...
Svar
14
· Visningar
5 480
Senast: favoritponny
·
B
Foder & Strö Hjälp. Min Nordsvensk har sorg efter att vi fick ta bort hennes kompis. Hon har tunnat ur lite sedan dess. Får snart sällskap igen. Hur...
Svar
6
· Visningar
1 138
Senast: **BORTTAGEN**
·
Hästvård I det nya stallet där gumman är inackoderad så finns det en fullblodsvalack som har världens dåligaste hovar. Han har så pass tunna...
Svar
14
· Visningar
2 095
Hästvård Har ju lovat att berätta, dåda. Om min lilla ischias-ponny som slängde mig gul och blå i backen och skrämde slag på mig och några till i...
Svar
19
· Visningar
2 021
Senast: lil-sis
·
A
Hästvård Vårt New Forest sto började att bli stel för några veckor sedan... Blev mer o mer.. Så vetrinären kom. Han sa att det var i första...
Svar
12
· Visningar
3 936
Senast: Amica
·
B
Foder & Strö Plötsligt har stoet o valacken gnagt av större delen av träet i boxarna, det ser inte klokt ut, träflisor där de gått fram!! Stallet är...
Svar
5
· Visningar
1 015
Senast: Ewe89
·
Hästvård Vad är symptomen på Borrelia och hur lång tid efter smittillfället uppkommer dom? Och... vad händer om man inte behandlar Borrelia i tid?
Svar
5
· Visningar
1 844
Senast: Cleooo
·
M
Hästvård Vad tror ni följande problem kan bero på? Det går oftast bra att sitta upp på hästen, när man har longerat eller lett på promenad...
Svar
8
· Visningar
1 998
Senast: settan
·
L
Hästvård Jag undrar om någon har bra tips på vad man kan göra med en solbränd skimmelmule. Smörjer in varje dag med solfaktor 25, men det verkar...
2
Svar
26
· Visningar
5 854
Senast: KajsaL
·
Foder & Strö Min häst fullkomligt ÄÄÄÄLSKAR banan! Nu undrar jag om det är farligt att ge honom detta? Jag menar, det kan ju inte vara särskilt...
2
Svar
26
· Visningar
2 172
Senast: Anky
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp