Bukefalos 28 år!

S

strumpan

Min lilla kisse har tagit en orm.Visserligen en liten rackare .Men den hade sick sack på ryggen.Vet inte om det var en huggorms unge.Hon tyckte den var jätte god :d :d
 
Om du läser trafiktråden så får du se vilken ansvarslös kattägare du är som släpper ut katten i naturen med alla dess faror :devil: :devil:
PL
 
fast han är himlens gullig när han jagar dom :)
getingen orkar till slut bara flyga typ en decimeter över golvet och kattoken efter och bankar ner honom igen och igen och igen med tassen...getingen käääämpar men kissemissen bollar med honom mellan tassarna och lägger sej till sist och äter upp getingen :crazy:'
Rätt kul att se på (sadist?) :)
 
OK det blev väl lite bitskt, men jag brukar inte kasta skit på innekattfolket men jag kan bli lite grinig när folk tycker det är ansvarslöst att låta katter gå ute. I djurskyddslagen står det både att man skall låta djur få utlopp för sitt naturliga beteende o att man skall skydda dem mot onödigt lidande något som inte alltid går ihop.
PL
 
Min kisse släpade hem en gräsand igår :eek: :crazy: Han hade inte hunnit döda den så jag var lite elak och snodde den från honom och släppte lös stackarn. Tur vi inte har så mycket ormar här iaf, för drar han in en sån i huset då blir inte matte glad! :D
 
OK det blev väl lite bitskt, men jag brukar inte kasta skit på innekattfolket men jag kan bli lite grinig när folk tycker det är ansvarslöst att låta katter gå ute. I djurskyddslagen står det både att man skall låta djur få utlopp för sitt naturliga beteende o att man skall skydda dem mot onödigt lidande något som inte alltid går ihop.
PL
Jag hoppas du inte uppfattar MIG som en innekattsivrare "till varje pris"... :crazy: Mina kissar är innekatter av "säkerhetsskäl" men för den sakens skull har jag inget emot dem som väljer att ha utekatt. Det är DERAS val. Jag har dessutom (som du kanske såg) haft mina kissar ute i hög grad (dagligen, flera timmar när jag kom hem efter jobbet) när jag BODDE lämpligt till. Vi hade dessutom stallkatta som bodde i stallet. Däremot väljer jag att inte ha utekatt när jag bor i hyreshus i tätort.

Det jag "opponerade" mig mot i tråden var nog snarare diskussionen kring "alla bilförare - se er för!" Jag tycker nämligen att den som väljer ha utekatt också SJÄLV väljer att ta risken att den blir överkörd. Det är inget som bilföraren kan ta ansvar för. Det är naturligtvis jättesynd om den som får katten överkörd, inget tal om saken, men det är liksom den risken man får vara medveten om att man tar när man släpper ut katten lös. Eller hur?
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 511
Hundhälsa Så kortfattat som det är möjligt: Tiken fick livmodersinflammation. Livmodern hade varit sluten men började till sist blöda. Den vägde...
2
Svar
23
· Visningar
5 388
Senast: Viva
·
Katthälsa Min sibiriska katthane är 1 år (min första katt) och helt underbar på alla sätt såklart. Han är ute på dagtid med GPS, så under...
Svar
8
· Visningar
1 114
Hundhälsa Hej kära buke! Flera år sedan jag skrev sist men nu behöver jag ventilera. Min underbara lilla dansksvenska gårdshundstik på 9 år blev...
Svar
11
· Visningar
2 486
Senast: NotlikeI
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hovelände
  • Trollet rymmer
  • Insektsmedel

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp