Bukefalos 28 år!

10-15 min träningsprogram, övningar sökes

Gry

Trådstartare
Det är riktigt svårt att få loss tid till träning när man som jag har barn, både egna och famhemsplac, en häst (tyvärr för pigg och lättriden, för detta avseende) och heltidsjobb. Vänner träffar jag gärna på promenader. Men träningen börjar bli riktigt lidande och det märks när man knäpper jeanskjolen :crazy:

Imorse började jag med lite planlösa armhävningar, sit ups och lite planka men vill ha ett träningsprgm. Är väldigt ouppdaterad på bra övningar. Vilka är det som gäller nuförtiden? Tänkte typ ben- utfall, knäböj, mage- planka, rygg- ryggresningar, armar- armhävningar. Det får INTE ta för lång tid, helst Max 20 min och bara anv kroppen. Och gärna effektiva. Ska göras tidigt på morgonen. Inga hopp, mina knän är som en gammal tants.

Har ni några tips? :banana:
 
Youtube!
Det finns massor!

Jag lägger alltid in lite dynamisk rörlighet som avslutning när jag tränar (vilket händer pinsamt sällan nu för tiden).

Core är min bästa att träna hemma, med olika övningar på pilatesboll, sidoplankor och magövningar.
 
Jag har en bok som heter "Träna 6 minuter på morgonen". Har beskrivningar på många olika övningar inklusive uppvärmning och strechning. Har inte använt den jättemycket, men tycker den kan ge bra tips på övningar för olika delar av kroppen när man har idétorka.
 
Kolla FitnessBlenders program på Youtube! De varianter jag har kört är längre och innehåller hopp, men det finns ungefär en ziljon olika program så säkert något som passar dig. Jag har i alla fall sett att det finns kortvarianter på ner till tio minuter eller mindre men inte testat dem själv. För mig funkar det betydligt bättre att följa med när någon visar (och gärna räknar ner hur långt det är kvar), än att försöka pussla ihop något eget där jag blir för lat och pausar lite hur som helst.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tränat (mer eller mindre) regelbundet sedan årsskiftet - och det händer INGENTING! Vad gör jag för fel? Tränar ca 3 ggr/v och...
10 11 12
Svar
236
· Visningar
21 876
Senast: GotAsecret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp