Bukefalos 28 år!

100 000:- till distansen

M

Madde71

:rofl: :rofl: :rofl:

100 000 av Agriamiljonen går till distansen!!! Troligen är pengarna öronmärkta för att satsa på träning av landslaget inför EM i Portugal.
Det är glädjande att så stor del av pengarna ändå gick till distansen (hopp, dressyr, fälttävlan mfl är ju också med och delar på pengarna...)
 
Sv: 100 000:- till distansen

:rofl: ja det var ju trevligt att distansen fick en liten del av kakan...
undrar hur de resonerar när de delar upp :smirk:
 
Sv: 100 000:- till distansen

:rofl: ja det var ju trevligt att distansen fick en liten del av kakan...
undrar hur de resonerar när de delar upp :smirk:

Det mest troliga är väl att pengarna delas upp efter hur många aktiva som respektive gren har, hur stora medaljchanser de tävlande har i stora mästerskap etc.

Tycker du att distansen fick för lite pengar jämfört med någon annan gren?
 
Sv: 100 000:- till distansen

Det mest troliga är väl att pengarna delas upp efter hur många aktiva som respektive gren har, hur stora medaljchanser de tävlande har i stora mästerskap etc.

Tycker du att distansen fick för lite pengar jämfört med någon annan gren?

nej inte om man tittar på hur de blev fördelade! då fick vi en bra kaka =)
 
Sv: 100 000:- till distansen

Kul att distansen får en så stor del av agriamiljonen!

Jag tycker även att det är roligt att det har kommit till en ny distanscup i år, Onsala Arabians Distanscup:

http://www.onsalaarabians.se/viking/servlet/VSP?id=onsala&page=newsitem.vsp&cssid=ne&$dialog.IDITEM=N000000039

Jag tycker det är bra val av antal tävlingar och lite varierade distanser.
 
Sv: 100 000:- till distansen

Jätteroligt att distansen får massor med pengar.

MEN jag tycker fortfarande att det syftet som det ska gå till, individuella ekipage för en lagmedalj är ett kortsiktigt syfte. Vi vill alla öka distansritten och är vi verkligen så naiva att om Sverige kan ta en lagmedalj så vipps kommer alla vilja rida distans? Tror fortfarande att vi måste ut bland klubbar och synas. Satsa på info till ungdomar som precis ska köpa egen häst/ ponny och att de då vet vad distans är.


/ Caroline
 
Sv: 100 000:- till distansen

Visst det tror jag alla är överrens om att det behövs. Med detta tillskott så kanske en större del av de ordinarie pengarna till distansen kan användas till breddverksamhet i år ?!?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag är stolt och måste få skryta lite och eftersom ingen i vanliga livet känner till mina problem så får ni lyssna på det! Jag har...
2
Svar
20
· Visningar
1 563
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 946
  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 094
Senast: cassiopeja
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 811
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp