Bukefalos 28 år!

30 dagar utan socker - Dag 3 och framåt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kom på att det blir kanske lite tjatigt för er andra att ha 30 trådar med bara min socker-avgiftning, så det känns enklare att ha allt i en tråd istället.

så här är alltså DAG 3.
Igår då.

Det gick bra. Försökte att äta lite mer men fasen vad svårt det är. Känns som att min kropp måste ställa om från känslan sugen till känslan hungrig. För nu blir jag inte hungrig utan tänker mer på godispåsar.
spenderade också lite onödigt mycket tid på att tänka på våfflorna jag ska äta efter de här trettio dagarna. Nu innehåller väl inte våfflor sådär mycket socker (en liten klick sylt bara), därför känns det som lämplig belöning, utan att det triggar igång mitt sockerbe jättemycket.

Klarade iallafall mina 15 000 steg tack vare en härlig långpromenad i den numera ganska varma vårsolen!
 

Dag 4!

Det gick fint. Gick 15 000 steg. Jobbade under dagen och tyckte jag var duktig som tog med både macka och snacks. Åt hälften... Men jag kämpar på!
 
Dag 5 avklarad igår.
Lördagskväll men det blev inte godis eller kaka utan lite hemgjorda popcorn. :bump:
Fick till 15 000 steg också, inklusive en mindre löptur på 4 km. Kände mig väldigt trött både i huvudet och kroppen innan så tog inte min vanliga 6km-runda. Men när jag väl hade sprungit så var jag pigg igen och hade nog orkat den vanliga rundan. Jag är lite nojig nu för sjukdomskänslor (fler som är det?) så bättre att försöka lyssna på kroppen och ta det lagom lugnt.

Hur går det för er?
 
Dag 6 Avklarad! Känns som att jag hållt på i flera månader och så är det EN VECKA?!? Är full av beundran för folk som går ner i vikt, att man orkar hålla på så himla länge för att få resultat. Jag blir otålig efter tre timmar.

Nåja, nu är ju inte mitt primära mål att gå ner i vikt (även om det såklart skulle vara trevligt att tappa nåt kilo från magen) utan att må bra i kropp och knopp.

Fixade 15 000 steg en minut innan jag skulle sova :) Lite svårare igår, var inte så aktiv.
 
Dag 7 igår - check på den!
Drömde att det var påsk igen och jag hade glömt att jag var på sockerdetox och åt en hel chokladtomte (oklart varför det var påsk...). Sen kom jag på det och tänkte ”Neeeeej nu måste jag börja om från börjaaaan!!!”.
Mardröm eller inte? :D

Sprang 6.5 km också - nytt långdistansrekord för mig i modern tid! För fem-sex år sedan kunde jag springa en mil - vill tillbaka dit nu. Men är såklart nöjd med 6,5 km IOM att jag började springa regelbundet för bara några veckor sedan. Känns som att jag hade lite mer i mig när jag kom hem igår så det känns bra!
 
Dag 8 igår - när börjar det kännas lättare? Tänker på onyttigheter hela tiden, fast jag äter så jag är mätt...

Tog en cykeltur på ca 1 mil och det kändes riktigt bra. Vi har väldigt kuperat här men backarna känns lättare och lättare (cyklar alltid samma runda).
 
Igår var det Dag 9! Check!
Gick mina vanliga 15 000 steg, inklusive att jag var ute och sprang en runda på 6 km.
Vilket innebär att veckomålet på 3 pulshöjande aktiviteter är avklarat. Blir kanske nåt mer om jag känner för det. I helgen funderar vi på att gå långpromenad så då blir det kanske inte så mycket puls, men ändå många steg.
 
Satsar du på att bli helt fri från socker eller är det främst sådant som kakor, läsk, godis?
Bra jobbat oavsett!
 
Satsar du på att bli helt fri från socker eller är det främst sådant som kakor, läsk, godis?
Bra jobbat oavsett!

Jag tänker mest godis, kakor och sånt. Men jag äter och dricker inte mycket socker utöver det. Väldigt sällan köpta grejer med tillsatt socker. Flingor gör jag själv och då är det bara russinen som är söta till exempel. TROR jag har uteslutit de flesta ”gömda” sockerbomberna :)
 
Dag 10 igår!
Klarade mina 15 000 steg. Gick sådär med min ”vila” eftersom jag i ett anfall av pigghet bestämde mig för att cykla (ca 1 mil tor) och rida en kompis häst. Men kul var det!
Tycker också att jag blivit liiiite piggare i huvudet. Har varit så himla ofokuserad den senaste tiden men igår Var det bättre. Kanske har min hjärna funnit sig i att den inte kommer få socker!
 
Dag 11 igår - check!
Var lite svårt att få ihop 15 000 steg, för precis när jag skulle gå min kvällspromenad började det regna. Och det var såklart fantastiskt iom att det inte regnat på hur länge som helst här, men jag slipper gärna vara ute i det. Så det blev några varv i vardagsrummet igår kväll :D
 
Dag 12 igår
Inget socker men kom tyvärr ”bara” upp i 13000 steg. Sparade mig lite inför idag då vi ska på långpromenad.
 
Dag 13 igår.
26 000 steg! En härlig långpromenad med picknick. Lyckades också att inte ta med något socker på picknicken ;)
 
Glömde skriva igår men både dag 14 och dag 15 är gjorda, inga problem.
Cyklade i måndags, igår hade jag mycket att göra så det blev ingen träning förutom mina stegmål.
Idag får vi se - ska till läkaren på förmiddagen och har sedan en del skola att göra men hade varit skönt att ge sig ut och springa.
 
Den här gottegrisen är väldigt imponerad!

Hehe, jag med!! Var så sjukt sockerberoende... Åt efterrätt till både frukost lunch fika och middag :D Så jag är förvånad att det går hyfsat bra.
Igår åt jag min vikt i riskakor dock, men ing efterrätter :)
Alltså dag 16 avklarad, inklusive en rekordrunda på 7 km i löparspåret :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Hej! Jag valde att starta ett nytt, mer anonymt konto för att kunna starta den här tråden. Om någon vet vem jag är så snälla håll det...
Svar
4
· Visningar
1 375
Senast: Unafraid
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Sådär! Första dagen utan socker avklarad igår och även om det liiite kändes som att livet var mindre värt att leva så gick det bra. 15...
Svar
3
· Visningar
733
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Påskäggen uppätna, påskkakan inmundigad och påskmusten uppdrucken. Därför börjar jag idag min personliga 30 day challenge och ska alltså...
Svar
5
· Visningar
1 250
Senast: Gimlan
·
  • Artikel
Dagbok Jag är egentligen på väg att gå och lägga mig, men jag måste skriva ner det här nu, innan jag förtränger det. Ikväll hade jag ätit en...
Svar
0
· Visningar
1 073
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp