Bukefalos 28 år!

AAAAAJ!!! Hur blir man sjukskriven???

Status
Stängd för vidare inlägg.
T

Tokmaja

Har ju bara fått mer och mer ont den här veckan i fogarna så idag ringde jag sjukgymnasten... men fick inte tid förrens mån.31:e, det är ju 1½ vecka dit och just nu så har jag ingen aning hur jag ens ska ta mig till omklädningsrummet :crazy: .
Ska dessutom på hörselkontroll här på jobbet, på andra sidan fabriksområdet, ca 800m att gå, vet inte hur jag ska ta mig dit heller.... :(

Jag står och packar en massa skruv, slang m.m i stora pallar idag och böjde mig dumt efter en slang och då bara högg det till, jag kunde inte ens resa mig först.
Sen fick jag stå still länge länge.
Har faktiskt aldrig haft så ont att det inte gått att röra sig förrut... fy så hemskt det var. :cry:
Nu har jag ingen aning om hur jag ska göra resten av dagen och imorgon... skulle i of kunna sjukskriva mig..
Kan kanske gå och fråga chefen om jag kan få ledigt imorgon i o f... men det går han troligtvis inte med på.

Enligt min bm så för att bli sjukskriven hade jag varit tvingad att först vara hos sjukgymnasten, för hennes ord vägde tydligen tungt.
Men hur gör jag nu?
Ska jag ringa mvc? Har de nått med det att göra??
Hur blir man sjukskriven??
*snyftar lite för mig själv för det gör så JÄVLA ont och jag vet att jag inte kommer att kunna vila förrens efter 19 när sonen lagt sig och innan det är det en massa stalljobb som ska utföras också..*
 
Sv: AAAAAJ!!! Hur blir man sjukskriven???

ush stackars dig :(
men ring till mvc och förklara situationen, dom flesta mvc avdelningar har väl en läkare dom samarbetar med, så kanske dom kan snabba på det hela lite.
 
Sv: AAAAAJ!!! Hur blir man sjukskriven???

Det var det konstigaste jag hört..
Det är vad jag vet via mvc´s läkare som man blir sjukskriven när man är gravid och får problem, med foglossning/ryggvärk mm..
Det blev jag i af. Behövde Inte gå till sjukgymnast öht
 
Sv: AAAAAJ!!! Hur blir man sjukskriven???

På mitt MVC svarade de mej att om jag ville bli sjukskriven fick jag ringa min "husläkare".

Jag har tydligen en MVC-läkaren för den har skrivit en remiss för ett extra ultraljud, men jag vet inte vem det är.
 
Sv: AAAAAJ!!! Hur blir man sjukskriven???

Man får sjukskriva sig en vecka utan läkarintyg, gör det och ring din MVC eller om ni inte har en läkare där så gå till vårdcentralen/husläkare. Om du träffar en sjukgymnast eller inte spelar ingen roll, du måste träffa en läkare och det NU!
 
Sv: AAAAAJ!!! Hur blir man sjukskriven???

Det låter jättekonstigt... :confused:
Sjukskriv dig själv så länge du får, och be att få träffa en läkare så snabbt som möjligt..
Jag träffade läkaren på mvc igår, och hon frågade hur det gick på jobbet. Jag sa att det var rätt tungt, massa lyft o.s.v. och att jag fick ont i ryggen ibland, och vips var jag sjukskriven till första december..
 
Sv: AAAAAJ!!! Hur blir man sjukskriven???

Ja jag tyckte också att det lät konstigt, men hon sa såhär när vi pratade om det:
"gå till "sjukgymnasten" (vill ju inte skriva ut namn) för hon har stor vikt sen vad det gäller ev sjukskrivning"
Jag vet inte om det är försäkringskassan som går mycket på hennes bedömning.
Sjukskrev mig i alla fall igår, och är ju då alltså hemma idag också.
Ska försöka jobba till veckan igen, går det inte så är det ju bara att jag sjukskriver mig på nytt för då är jag ju framme för tiden hos sjukgymnasten plus att jag kanske kan ringa mvc för att höra hur deras rutiner är om vilken läkare osv jag bör höra med!
 
Sv: AAAAAJ!!! Hur blir man sjukskriven???

Låter som en bra ide! :idea:
Hoppas det löser sig för dig! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Känns jobbigt att skriva en sån här tråd men gör det ändå. Är det någon som blivit sjukskriven för depression under graviditet? Hur...
Svar
10
· Visningar
1 530
Senast: Kilauea
·
L
  • Artikel
Dagbok Det är så jävla mycket som är sjukt och konstigt och äckligt i denhär världen. Och det är så jävla svårt att veta vad man ska tro på och...
2
Svar
35
· Visningar
1 926
Senast: LiviaFilippa
·
Skola & Jobb Hej Buke, Jag skriver under anonymt nick pga att det är personligt och allmänt jobbigt. Bakgrund: Jag jobbar som konsult sedan några år...
2
Svar
28
· Visningar
3 885
Senast: monster1
·
  • Artikel
Dagbok Usch, måste skriva av mig någonstans så det får bli här där ingen förhoppningsvis skäller ut mig. Jag har haft problem med en...
Svar
12
· Visningar
1 649
Senast: enough
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp