Bukefalos 28 år!

Academy Award

supercassie

Trådstartare
Hur upplever ni A.A-avkommor?

vilka har ni haft kontakt med, hur är de i psyket/prestationen osv.
Bilder välkomnas! :)

Vi har en i stallet, lite av en favorit för mig

http://stallmalmborg.se/X2012-06-12 001 003 (880x589).jpg

vi hade hans mamma i träning (och det är väl en bidragande orsak till att han blivit just favorit, då hon var min ögonsten :love: )

han är dock inte speciellt lik sin mor i varken utseende eller psyke, utan jag gissar att han fått mer från sin far.
Därför vore det ju kul att höra om "era"
 
Sv: Academy Award

Nu är jag ju bosatt i DK och här finns många Academy..

De jag har haft mycket kontakt med är Royal Award och Fauve (startade inte så många gånger), Majestic Eleven, Larchmont, Tigress Eleven.

Med undantag för Larchmont så några stora ganska ädla hästar. Väldigt milda i temperamentet och trevliga att rida med stor galopp.

Aacademy ger oftast en fin hjärtrumpa och många får hans ögon/öron. :)

Googla på Tigress Eleven (derbyvinnare) så finns det många bilder, larchmont hittar du nog en del på också om man googlar, :)
 
Sv: Academy Award

Vad kul att du känner så många! Det låter som han nog nedärver rätt jämnt ändå. "Min" hästs mamma var väldigt lättstressad och het. Ganska lätt och ädel, men inte spetig liksom. Avkomman är inte jättehög men storgalopperad och när han är i form ger han ett stort intryck "bildskön" har han kallats av programtipstern. Han är ärlig och ger allt när han blir tillsagd. Det enda hyss han har för sig är att han, när han blir upprörd tenderar att ställa sig på bakbenen. :( men man får ändå ge honom ett gott betyg i psyke, vår kloke hästkännare till stall-lad tittar på honom och säger "den där kan man göra vad som helst med, vilken jävla häst"
 
Sv: Academy Award

Tigress var också ganska lättstressad, kunde vara hur cool som helst i många lägen men om hon stressade upp så blev det ordentligt, lite allt eller inget!
Men ja, känner igen mig i det mesta du skriver ;)

De har inte heller varit helt lätta att rida in/ början av tvåårssäsongen. Men när det släppte så är de väldig snälla och medgörliga.
 
Sv: Academy Award

Vår var tydligen en pest att rida in...
Jag var inte i stallet under den perioden (tack och lov kanske...då kanske jag inte gillat honom lika mkt nu :angel:)

Men sedan blev han fin, minns något tillfälle när en av arbetsryttarna blev putt för att han flyttats över till annan häst (en tur)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp