Bukefalos 28 år!

Ännu en bukare har förlorat en liten kompis

vego96

Trådstartare
... för idag skuttade min älskade nin vidare till kaninhimlen. Lämnade henne i morse på djursjukhuset för att få de för långa tänderna i överkäken nerkortade (de där nere tog de ju bort i våras), men tyvärr klarade hon inte narkosen den här gången.

Så idag har jag gått runt och bölat som en tok på jobbet och hemma sitter en liten Dennis och undrar vart hans tjej tagit vägen åt. :cry:

Sov så gott älskade lilla ninen Vitnos (2/3-05 - 16/9-11)

222888_7170072156_739847156_360016_1997_n.jpg
 
Sv: Ännu en bukare har förlorat en liten kompis

Otroligt tråkigt när något sånt sker av en enkel narkos! :( Men det är ju tyvärr en risk man får ta många gånger, för såväl en själv som sina djur. Beklagar. Hon såg ut att vara väldigt trevlig, vädur?
 
Sv: Ännu en bukare har förlorat en liten kompis

Hon var väldigt trevlig... så snäll och social och intelligent... korsning lejonhuvad/angora/vädur, skulle alltid gå själv från utehagen och in i huset, älskade banan och russin och godis. Kompis med familjens katter och så överlycklig när hon fick kaninDennis som sällskap när hon var 2 (jag som trodde hon var för gammal och trivdes för bra med singellivet, där fick jag!) och levde lyckligt ihop med honom i nästan fyra år. Herregud. Jag skaffade henne när jag var 25 som min första kanin och nu tjuter jag som en liten unge... :(

Man vill bara deras bästa trots att man egentligen inte har råd och lik förbannat prioriterar man och lik förbannat går det åt skogen. USCH vad surt det är, hade räknat med att hon skulle bli minst 15 och sen dö av ålder. :p

Imorrn ska jag och mina föräldrar se ut en plats i trädgården, vill helst inte ha henne i kattgraven utan att hon får ett eget ställe, och sen blir det begravning. Tomt är det utan henne.
 
Sv: Ännu en bukare har förlorat en liten kompis

Vilken go bild! :love:

Beklagar verkligen.
Visst är det sjukt hur mycket man kan känna för ett litet litet djur?

Kram på dig!
 
Sv: Ännu en bukare har förlorat en liten kompis

En av få bilder där hon ligger still och inte far iväg åt ett helt annat håll och allt man får med är en suddig rumpa. :D

Ja, det var verkligen en skojig liten kanin - får se om det blir en ny kompis till Dennis så småningom. Tycker så synd om honom som är ensam (idag fick han följa med på juniorfotbollsmatch och det verkade han väldigt nöjd med) så kanske ändå...
 

Liknande trådar

Trav Tänkte roa er med en följetong om en ganska originell häst.. 4-årigt sto, inköpt för slaktpriset, osedd långt uppifrån. Enligt...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
9 725
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp