Bukefalos 28 år!

Äntligen!

Sv: Äntligen!

Äh men vadå, försöker du antyda att vi präktiga svenskar skulle dricka mycket alkohol under högtiderna? Pyttsan!

Grattis till lillen :love:
 
Sv: Äntligen!

Bra tänkt att vänta tills ni har tiden till valpen :bow:

Det går säkert bra, du får fråga om det är något du undrar över, svårare än så är det inte :)
 
Sv: Äntligen!

Världens bästa juleklapp? :love:
Det kommer säkert gå kanonbra för er med det lilla knytet. Läs mycket böcker nu innan den lille kommer hem, det gjorde jag för att fördriva tiden :D (alla böcker på biblioteket var lästa från pärm till pärm fem gånger om när mitt hjärta flyttade hem till mig)
 
Sv: Äntligen!

+ alla andra också

Vi har ju alltid haft hund i min familj, men det var ett tag sen det var en valp nu.
Det känns nytt och spännande och läskigt :D

Men å andra sidan - jag fick en galen unghäst när jag tolv år gammal, och hon är den mest fantastiska individ jag någonsin mött. Och med tanke på att jag är 23 år och några erfarenheter rikare nu så borde en hundvalp som varken väger 400 kilo eller verkar vilja mörda mig inte så himla farligt egentligen...

Jag är mest orolig och osäker för de första dygnen, så snart kommer det nog en sån tråd från mig :angel:

Priscilla:
Jag har redan köpt böcker.
Och halsband. Och matskål. Och regntäcke... :o
 
Sv: Äntligen!

+ alla andra också

Vi har ju alltid haft hund i min familj, men det var ett tag sen det var en valp nu.
Det känns nytt och spännande och läskigt :D

Men å andra sidan - jag fick en galen unghäst när jag tolv år gammal, och hon är den mest fantastiska individ jag någonsin mött. Och med tanke på att jag är 23 år och några erfarenheter rikare nu så borde en hundvalp som varken väger 400 kilo eller verkar vilja mörda mig inte så himla farligt egentligen...

Jag är mest orolig och osäker för de första dygnen, så snart kommer det nog en sån tråd från mig :angel:

Priscilla:
Jag har redan köpt böcker.
Och halsband. Och matskål. Och regntäcke... :o

Det kommer att gå bra, jag hade också bara haft bråkiga hästar innan jag skaffade min hund och det har som bekant gått bra. Bara man är konsekvent och tänker igenom hur man vill ha det, jag har förresten aldrig haft några problem med en hund som äter ölburkar, min har bara ätit öronproppar och hörlurar ;)
 
Sv: Äntligen!

På tal om äta, min häst äter ALLT. Förra veckan sörplade hon i sig gammalt, kallt kaffe som hon hittade i en kopp på sargen i ridhuset... :crazy:

Andra bra saker är att tre andra tjejer i klassen också har unga, små hundar, så det blir nog lite dagis hemma hos oss :D
 
Sv: Äntligen!

Åh grattis :love:

Jag var också väldigt orolig när jag fick hem Luna men efter någon vecka så släppte det när jag insåg att det faktiskt gick riktigt bra.

Det är ofta jag jämför hunden mot hästen och det är ju så väldigt mycket enklare(och billigare) med hund :)
 
Sv: Äntligen!

Hihi jag har ju haft ett gäng valpar och unghundar nu, men detta ä valpen från hell!:devil: Hon är super smart, lär sig saker snabbt som blixten och detta gäller även tyvärr olaterna med..:angel:
Nu i skiftet med tänderna, har mååånga saker gått förlorade..
Städade bilen och hittade en powerdrink burk som var helt av... :eek:
En tom ölburk (50cl) demolerade hon i bilen när vi var iväg en snabbis och åt lunch.
Pennor, textilier, kablar, allt, bara det inte är sina tuggben som ligger utspridda överallt. :D Jag hoppas att jag inte behöver genomgå detta en gång till... :crazy:
Men hon kommer ju tyvärr undan med det mesta för hon är så förbaskat söt.
 
Sv: Äntligen!

Hahaha valpen från Hell - det verkar som det ;)

Jag har ju bara haft en valp hittills och jag gick runt och väntade på att hon skulle äta skor, kablar, bordsben och allt annat som folk sa att valpen skulle tugga på - men hon har inte gjort det än och snart är hon 3,5 år :D
 
Sv: Äntligen!

Haha, min är nog också lätt vidrörd av onda makter- eller iaf en stooor portion ego;)

Igår flyttade han undan en 11 år gammal fd. avelstik från hennes älskade leksak - mot hennes vilja och efter en "kraftmätning" i form av morrande och gnabb...

Min lille är 10 veckor och nyinflyttad- och var på besök hos tiken, i hennes hem:crazy:

Vad sjutton är det för "monster" jag har hittat?:love:
 
Sv: Äntligen!

Ahh lyx!


Puppy fom hell jodå!:p
Hon är såå söt så, satt i sängen med laptopen och grejjade lite som vanligt, hon hoppar upp och leker runt lite med sin söta uppsyn, viftar på svansen.
Lägger sig bakom min rygg och tuggar på något, som låter som tuggben..
När jag tycks höra ett knakande, som inte riktigt hjärnan kunde koppla med ljudet från tuggben, vänder jag mig om, då kikar hon på mig med världens mest oskyldiga ögon, viftar på svansen och gömmer hornen.
Det var webcamkabeln som hon smidigt lirkat ner från fönsterbläcket och låg nöjt bredvid matte och tuggade på..
Eller som den gången som hon faktiskt tuggade på tuggben, men gick över till täcket, det smakade tydligen bättre.. Jäkla tokfia!
 
Sv: Äntligen!

Hjälp :eek:
Ingen monstertuggarmaskin, tack..!

Uppfödaren säger att det här är den hittills lugnaste och tryggaste kull de fått hittills, och det känns väldigt väldigt skönt. Valparna är helt otroliga, söker verkligen kontakt och kryper gärna så nära det bara går för att få gosa :love:
 
Sv: Äntligen!

Det är faktiskt min första Dp som går bärsärk på allt, så du kan nog vara lugn. :D

Var i väg på toa innan, då har hon varit uppe på bordet och klippt en penna. :angel:
Men hon är bra söt när hon gömmer hornen. (bakom öronen kanske?)
Cassie.JPG-for-web-large.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Hund I lite desperation vänder jag mig till buke då sambon satt ultimatum (ett ändå förståeligt sådant) angående valpen vi har hemma och...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
14 757
Senast: Halali
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp