Bukefalos 28 år!

äntligen!

Fibusen

Trådstartare
runt den 4de januari kommer tjejen som räddade min hund hit till borlänge från göteborg,och äntligen ska vi träffas!! :banana: :bump: :banana: :bump:

för att göra en låååååååång historia kort,(någorlunda kort iallafall) :

min hund är en omplacering,och under hans första levnadsveckor så hade han det svårt,bodde hos en missbrukare,fick knappt komma ut,förutom när ägaren skulle ut och punda,då bands han fast i en stolpe utomhus och fick sitta och vänta i flera timmar (vilket resulterat i att jag inte kan binda fast han nån stanns,för han skriker som en stucken gris då..) och när väll ägaren hade "festat" klart,kunde han ge på hunden en smäll,bara för att han var ivägen..
han fick ingen mat,ingen veterinärvård,knappt vatten,var en liten ängslig och livrädd stackare,och sen så kom den här tjejen in i hans liv.. hon sålde sin splitternya moped BILLIGT som hon nyss hade fått
bara för att kunna få loss pengar FORT,hon fick den såld,och gick fram till ägaren en dag och sa: jag betalar ****:- för hunden om jag får ta med mig han hem nu på en gång,och det fick hon,hon hade hund hemma själv,2 stycken,och hade inte möjlighet att ta hand om en till en längre period,men hon visste att den måste räddas,så hon satte sig och ringde ett jourhem,där hon kände personen väl,och dom kunde ta emot han.. alltså så betalade hon hunden,bara för att han skulle få komma därifrån,och tänkte inte på pengarna ett dugg! han satt på jourhemmet,som var i en vanlig familj,i en vanlig ville ute på landet,och väntade på att få ett riktigt hem! tjejen som räddat han var där offta och tränade för att hunden skulle få se vad som var normalt för en hund,att man inte vart slagen bara för att man kissade på golvet,att man fick mat och vatten m.m.

efter ett par veckor så hittade dem en kille som lät jättebra,och hunden fick flytta dit.. dom hälsade på ofta,och allt såg bra ut,men efter ett tag så verkade hunden blivit sitt gamla jag,lite räddare m.m,och en dag så ringde den nya ägaren och sa att han inte orkade ha hund nå mer,så då började dom om igen...

sen så kom jag in i bilden,men den här tjejen var rädd och osäker på om hon verkligen skulle våga han flytta så långt till en helt okänd människa för henne,vi pratade mycket,och tilslut så sa hon att vi skulle testa,när jag lovat att ha fortsatt kontakt med henne,så den 22 december 2004 åkte hon som hade hafft han på jourhemmet och jag halva vägen var,och vi möttes i örebro,där pratade vi mycket,skrev kontrakt osv. tyvär kunde inte tjejen som räddat han vara med,så hon hade sagt hejdå dagen innan och sånt.

hur som helst så älskar jag den här tjejen för allt vad hon har gjort för min vovve,att hon har ställt upp så mycket,och verkligen kämpat för han,att hon köpte loss han för egna pengar,bara för att han skulle få det bra! att hon trodde på mig när jag tog över han,att hon litede på en helt okänd människa! hon är helt underbar! och äntligen så ska vi träffas!!! :bump: :banana: :bump: :banana: :bump: :banana:


slänger in en bild på underverket oxå!


när hon nästan nyss fått hem han,ca 8 veckor:
http://i70.photobucket.com/albums/i94/s-flickan/DEA3732B-8E16-42A2-8E86-484B1FD833E.jpg?t=1164051367


nu,2 år och 8 mån: http://i70.photobucket.com/albums/i94/s-flickan/Bild035.jpg?t=1164051645
 
Sv: äntligen!

Blev alldeles varm i hjärtat när jag läste det:love:
Hälsa henne att det finns fler som beundrar henne och även dig som har givit honom tryggheten tillbaka:bow:
 
Sv: äntligen!

En härlig historia tillslut,Underbart med godhjärtade människor:idea:
 
Sv: äntligen!

för att göra en låååååååång historia kort,(någorlunda kort iallafall) :

min hund är en omplacering,och under hans första levnadsveckor så hade han det svårt,bodde hos en missbrukare,fick knappt komma ut,förutom när ägaren skulle ut och punda,då bands han fast i en stolpe utomhus och fick sitta och vänta i flera timmar (vilket resulterat i att jag inte kan binda fast han nån stanns,för han skriker som en stucken gris då..) och när väll ägaren hade "festat" klart,kunde han ge på hunden en smäll,bara för att han var ivägen..
han fick ingen mat,ingen veterinärvård,knappt vatten,var en liten ängslig och livrädd stackare,och sen så kom den här tjejen in i hans liv.. hon sålde sin splitternya moped BILLIGT som hon nyss hade fått
bara för att kunna få loss pengar FORT,hon fick den såld,och gick fram till ägaren en dag och sa: jag betalar ****:- för hunden om jag får ta med mig han hem nu på en gång,och det fick hon,hon hade hund hemma själv,2 stycken,och hade inte möjlighet att ta hand om en till en längre period,men hon visste att den måste räddas,så hon satte sig och ringde ett jourhem,där hon kände personen väl,och dom kunde ta emot han.. alltså så betalade hon hunden,bara för att han skulle få komma därifrån,och tänkte inte på pengarna ett dugg! han satt på jourhemmet,som var i en vanlig familj,i en vanlig ville ute på landet,och väntade på att få ett riktigt hem! tjejen som räddat han var där offta och tränade för att hunden skulle få se vad som var normalt för en hund,att man inte vart slagen bara för att man kissade på golvet,att man fick mat och vatten m.m.

efter ett par veckor så hittade dem en kille som lät jättebra,och hunden fick flytta dit.. dom hälsade på ofta,och allt såg bra ut,men efter ett tag så verkade hunden blivit sitt gamla jag,lite räddare m.m,och en dag så ringde den nya ägaren och sa att han inte orkade ha hund nå mer,så då började dom om igen...

sen så kom jag in i bilden,men den här tjejen var rädd och osäker på om hon verkligen skulle våga han flytta så långt till en helt okänd människa för henne,vi pratade mycket,och tilslut så sa hon att vi skulle testa,när jag lovat att ha fortsatt kontakt med henne,så den 22 december 2004 åkte hon som hade hafft han på jourhemmet och jag halva vägen var,och vi möttes i örebro,där pratade vi mycket,skrev kontrakt osv. tyvär kunde inte tjejen som räddat han vara med,så hon hade sagt hejdå dagen innan och sånt.

hur som helst så älskar jag den här tjejen för allt vad hon har gjort för min vovve,att hon har ställt upp så mycket,och verkligen kämpat för han,att hon köpte loss han för egna pengar,bara för att han skulle få det bra! att hon trodde på mig när jag tog över han,att hon litede på en helt okänd människa! hon är helt underbar! och äntligen så ska vi träffas!!!

:cry: :crazy: ;) :D Av ren glädje... vilken härlig historia...:banana: Tänk om alla slutade så lyckligt...
 
Sv: äntligen!

Åh vilken underbar tjej :) Tänk om alla människor tänkte som henne! Vad kul att du ska få träffa henne, och det är kul att veta att hunden har ett bra hem nu :)
 
Sv: äntligen!

För det första, en STOR eloge till denna underbara människa som räddade din hund, och alla andra djurens änglar som gör liknande saker runt om i världen! :bow:

Hoppas att du hälsar henne det!

Tror nog att det för henne är mer än nog betalning att få se hunden hos en människa som älskar honom och kan ta hand om honom på bästa sätt (du) :love: En eloge till dig också!

Hundern ser absolut underbar ut! :love: :love: :love:

Till sist, en nötknäppare runt ballen på idioten som hade hunden innan, och alla andra som inte tar ansvar för sina djur eller tom plågar dom! :mad: (ja, även om dom inte råkar ha en balle)
 
Sv: äntligen!

ja,jag funderar på om jag ska visa henne tråden här så får hon se att hon faktist ÄR underbar! :D
 
Sv: äntligen!

Helt underbart att det finns sådana människor!!
Och nu är JAG väldigt nyfiken på ER!! Såg att du bor i Borlänge, frågan är var i blge?? Sugen på en promenadkompis någon gång ibland??:idea: Hemskt nyfiken om jag vet vem du är...*funderar*
//Lisa
 
Sv: äntligen!

jaaa....jag är ju jag..:idea:

men vem är DU??? :D

har tyvär missat dig helt här på buke...:confused:

bor i bro eller i alderbäcken,där jag förövrigt har hästarna jusst nu.

du då?? vad har du för vovvsing? hoppas du bor nära så att vi kan promenera! :banana: :bump: :banana: :bump:
 
Sv: äntligen!

Vilket hjälte! Ge henne en stor kram från mig!

Fler sånna behövs verkligen..
 

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 790
Senast: Mia_R
·
Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
22 154
Senast: Sel
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 761
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 202
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp