Bukefalos 28 år!

Är det inte det ena så är det det andra...

Jamtland

Trådstartare
Var ute och tömkörde min treåriga shettisdam nu för en stund sedan. Hon spårar inte jämnt, och det är väl ändå ett rätt tydligt tecken på att något är fel. Hon tar ungefär lika långa steg med höger som med vänster benpar, men hennes högra bakben går utanför hennes högra framben. På vänstersidan så går bakhov och framhov i samma spår. Vad gör man?

Jag ska ju ner till kliniken med mamma Shettis som har fång, om några veckor och hoppas på att få henne friskförklarad. Kanske man ska ta med bebisen också? Hon är inte märkbart halt vare sej i skritt eller i trav. Hon har inte gjort något arbete som kan motivera en hälta.

Jenny
 
hon är troligen svagare i hö. bakben och vill inte sätta under sig när du kör. När vi rider så rakriktar man genom att rätta framdelen efter bakdelen samt rida skolorna för att stärka det svagare benet, men hur sjutton rakriktar man när man kör? Peta med spöet går väl men sedan då? Skalmarna bör ju ta i...
Vår gemensamma vän kanske vet?
 
Ja, inte går det att få lilla damen att rakrikta sej med spö inte... Jag funderar på att lägga in ett klätterpass i veckan, matte kommer att bli slimmad som fan då... :crazy:

Men jag tror hon får åka med ner på kliniken och få en liten hältundersökning innan jag laborerar med nått annat.

Jenny
 

Liknande trådar

Hästvård Skulle behöva lite tips ang min 13 åriga ponny. Denna lilla häst har varit på kliniken otaliga gånger men känns som grundproblemet...
2
Svar
20
· Visningar
3 544
Senast: Dopy
·
Hästvård Jag skulle gärna vilja höra lite förslag och gisssningar på vad som kan vara fel på min häst. Har bokat kliniktid, men först om en...
Svar
5
· Visningar
2 426
Senast: bellala
·
Hästvård Är det här ett onödigt/småaktigt/kinkigt mail att skicka till en veterinärklinik? (Bakgrunden är att jag, mycket motvilligt, åkte till...
2
Svar
21
· Visningar
3 285
Senast: domesticus
·
Hästvård Jag hade behövt lite idéer så jag vet vad jag ska föreslå när jag åker på återbesök igen nästa vecka. Har en häst som voltade i hagen...
Svar
14
· Visningar
2 148
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp