Bukefalos 28 år!

Lastnät till bil

Milosari

Trådstartare
Egentligen en fortsättning på min tråd om att campa med hundar men frågan är lite specifik och kanske är det fler som undrar.

Jag skulle vilja fälla sätena i bilen för att ge hundarna mer utrymme i bagaget vid längre resor och är på jakt efter en lösning med nät att sätta en bit bakom förarsätet. Tanken är att ha bagaget direkt bakom sätena och hundarna en bit bakom det.

Funderar även på framtiden när nya valpens bur kommer placeras på fällt baksäte, då kommer nät behöva användas för att hindra hundarna i bagaget att komma in i resten av bilen.

Men var hittar jag nät i fysiska butiker? Det säljs en del via mer eller mindre suspekta nätshoppar, men har bara hittat något smalt som bara täcker utrymmet mellan sätena. Någon som vet?
 
Lastnät finns hos Byggmax, Biltema och liknande butiker. Det går även att köpa anpassade lastgaller via flera seriösa företag.
Ja lastnät till släp, men inte till inne i bilen? Jag har letat på de uppenbara ställena men gått bet.
 
Jag hade nog måttbeställt ett :) typ hos Hundgubbe, Jeppegrindar eller någon annan firma som tillverkar burar. Så får du det precis som du vill ha det, utan att det nödvändigtvis kostar mycket mer.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi hade en Artfex till gamla hunden som vi sålde när hon dog (då tänkte vi nog minst 5 år till nästa hund men nu efter 2 får vi hem en...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 492
Senast: ako
·
Övr. Hund Det ständiga dilemmat i mitt liv; att få plats med alla hundar i bilen. Vad har ni för bilar? Vad har ni för hundar? Hur har ni inrett...
2
Svar
26
· Visningar
2 886
Senast: bollen__
·
Övr. Hund Jag tänkte köpa en ordentlig hundbur till bilen. Just nu har jag en lånad gallerbur men jag vill ha en sån där rejäl variant som är...
2
Svar
24
· Visningar
2 667
Senast: _Taggis_
·
Övr. Hund Min sambo och jag ska skaffa hund! :D Det blir en vuxen hund. Förstagångshund för oss båda. Håller på och läser som en tok på internet...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
9 959
Senast: kolfinnur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp