Bukefalos 28 år!

Är det något att "rekomendera"?

Sv: Är det något att "rekomendera"?

den stora frågan är om man FÅR ta med hunden.
Har du eget rum är det väl ingen skilland emot än om du har en gene lägenhet i ett hyreshus?
 
Sv: Är det något att "rekomendera"?

Kanske en ras som inte är allt för krävande eftersom du ska hinna med skolan också. :) Vad tycker du om för raser?
 
Sv: Är det något att "rekomendera"?

Ja. Man får ta med sig :). Man har eget rum eller så kan man dela med någon.


Glee: Jag gillar väl de flesta..skulle jag tro :D Kanske inte ska vara en jättestor hund ( t ex en G. D ;))
 
Sv: Är det något att "rekomendera"?

Hur mycket tid kommer du kunna ägna åt hunden? Det kanske är massa roliga fester och annat med kompisarna på skolan, då kanske det är bra att inte ha hund första året och se hur det blir sen. Så att du inte blir så låst av hunden om det är mycket annat du vill göra.

Vad vill du göra med den? Träna massa lydnad eller bruks, eller bara ta lite skogspromenader?
 
Sv: Är det något att "rekomendera"?

Vad klok du är. Det är nog smartare som du säger att vara där ett tag innan kanske och se hur mycket tid man har.

Träna lydnad och promenader o.s.v =)
 
Sv: Är det något att "rekomendera"?

Ja, det blir nog väldigt tråkigt om det händer massa kul som du inte kan vara med på pga hunden.

Men då har du lång tid på dig att hitta en ras som passar dig perfekt. :)
 
Sv: Är det något att "rekomendera"?

Det brukar vara regel på att hunden man tar med sig inte får vara under 18 månader. Det kan vara bra att kolla upp innan hundköpet.
 
Sv: Är det något att "rekomendera"?

Okej, det har jag i för sig inte kollat upp.
Men annars täntke jag att jag kanske kan ta en hund som någon inte har tid med/blivit allergisk/flytt/annat..=)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vad tycker ni om hundägare som låter sina (väldresserade) hundar gå lösa? Jag har lagt ner väldigt mycket jobb på att träna min hund...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
17 205
Senast: hollypolly
·
Hundavel & Ras Behöver hjälp i att välja. Söker en liten hund, har en jaktlabbe idag på fem år och letar hund nr 2 som ska bli ”dottern” på 7 års hund...
Svar
15
· Visningar
1 428
Senast: Sofie.S
·
Hundhälsa Min hund opererades förra veckan och nu vill jag höra hur det gått för andra hundar med samma diagnos. (Helst bara lyckohistorier...
Svar
6
· Visningar
872
Senast: cewe
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 520
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp