Bukefalos 28 år!

Är det ngn som har det här täcket??

L

Liqo

Tänkte köpa ett nytt regntäcke till nu i sommar. Vill ha ett täcke med hel hals som sitter fast till dom dagar det regnar mycket.

Och då hittade jag detta till ett fyndpris som jag har beställt.

Då jag inte har en aning om hur jag stoppar in en bild så finns den på www.ridsportshopen.com , gå in på NYHETER och klicka på täcket Summer Typhoon Combo 100g SOMMAR KAMPANJ.

Är det ngn som har erfarenhet av det? Är dom bra? Hur är dom i storlekarna??

Tacksam för just dina åsikter..... :bow:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Är det ngn som har det här täcket??

Jag har inte just det Shires täcket, men många andra täcken därifrån, bla ett vinter med helhals.
Shires täcken är 100% regntäta. :love:
Sedan är dom rätt stora i bogen och baktill, hänger ner rätt mkt på bakbenen vilket jag ser som en nackdel då.
Vad är för ras du ska ha den till?
 
Sv: Är det ngn som har det här täcket??

Det är en korsning som det ska sitta på.
Är det ingen annan som har ngnting att säga om det här täcket???
 
Sv: Är det ngn som har det här täcket??

Lite onödigt (och varmt!) tycker jag det verkar att ha 100 g fodring i det om du ska ha det nu i sommar.
Jag har ett Bucas sommarregntäcke, kostar typ 800 eller nått sånt. Det är jättebra.
 
Sv: Är det ngn som har det här täcket??

Jag skulle inte heller valt ett täcke med fodring till sommaren.
 
Sv: Är det ngn som har det här täcket??

om deyt är ett shires så skulle jag slå till och köpa det direkt... Shires är 1000% regntäta och har bra passform ( iallafall öfr min häst) :bump:
 
Sv: Är det ngn som har det här täcket??

jag köpte ett sånt nyss...:bump:
 
Sv: Är det ngn som har det här täcket??

Jag har inte just det, men flera vintertäcken och ofodrade sommartäcken från Shires och jag är MKT nöjd med alla! Sitter jättebra på mina halvblod!
 
Sv: Är det ngn som har det här täcket??

Skojar du, kall du ha ett fodrat sommartäcke? Varför då?
Ett vanligt ofodrat täcke räcker mer än nog om du inte har en extra känslig tävlingshäst.
 
Sv: Är det ngn som har det här täcket??

jag köpte shires winter typhoom combo täcket nyss :banana:
 
Sv: Är det ngn som har det här täcket??

Shires täcken är mycket bra, och jag skulle inte tveka att köpa fler.

Men - behöver din häst verkligen ett FODRAT täcke MED HALS under den varma årstiden?:eek:

Immer
 
Sv: Är det ngn som har det här täcket??

Centaur skrev:
Jag har inte just det, men flera vintertäcken och ofodrade sommartäcken från Shires och jag är MKT nöjd med alla! Sitter jättebra på mina halvblod!

De sitter jättebra även på mina kallblod!:)

Immer
 
Sv: Är det ngn som har det här täcket??

Men det är väll ingen sommarkampanj eller är det jag som är blind ?

Håller förövrigt med dom andra. Vad tusan ska du med ett fodrat täcke med hals till på sommaren ? :crazy:
 
Sv: Är det ngn som har det här täcket??

allså jag fick hemm täcket och det satt perfekt!!! så så himla nöjd me täcket tänkte köpa lika dant till den andra hästen om jag köper hästen... :)
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
891
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 371
Senast: Shixle
·
Utrustning Jag har i år igen konstatera att jag har en riktig "fryslort" i stallet.O_o Vill helst förneka det men de går ju inte... Hon står inte...
Svar
10
· Visningar
1 936
Senast: Mimsan_
·
Dressyr Hej! Min nordsvenska travare är nästan helt omöjlig att sakta av när vi galopperar, jag menar allvar. De första stegen kan vara bärande...
Svar
14
· Visningar
2 466
Senast: Linja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp