är jag den enda i hela världen...

Status
Stängd för vidare inlägg.

emma74

Trådstartare
vars barn vägrar att äta ut nappflaska?

vi har försökt (fast inte sååå intensivt) sen Emma var typ 2 mån (är 9 nu) och nappflaskor är jätteroliga... att skaka, kasta, bita i, gnaga på, hälla ur, försöka mata mamma och pappa med, alltså...

och det var samma med Robin när han var liten... ingen av barnen fick/får dessutom inte ut något ur flaskan om man inte skär upp ett så stort hål att det droppar ur nappen, såna där spillfria muggar med någon slags ventil i funkade inte alls (jo om man tog bort ventilen, men då är den inte spillfri längre :idea: )
undrar om jag har för lättammade bröst :D

med Emma har jag provat bröstmjölk, vatten, svag apelsinjuce, solhavre och svag äppeljuce men hon har max slurkat i sig en matsked vätska efter en halvtimmes kamp och det var när jag var nyopererad och inte fick amma så nog var hon törstig...

Sen har ju pureer (eller gröt för den delen) aldrig varit någon större hit - lyckades iofs få i Emma hemgjord havregrynsgröt med russin i (fibrer till hennes lilla mage) men det höll i sig i 2 veckor kanske... och alla är sååå förfärade att hon äter "vanlig" mat i bitar (senast var det sköterskan på uppvaket som ojjade sig :confused: ) och visst kan jag förstå att folk höjer på ögonbrynen över en 6 månaders som käkar mat men en 9 månaders? och sked går knappast alls utan det är gaffel som gäller och sen att skyffla in med händerna själv :love:

ja och alla som ev. ojjar sig om att amma offentligt - oroa er inte Emma käkar bara tutte liggandes ner i sängen... det är bara i nödfall som det går att göra dylikt sittandes i mammas knä :)
 
Sv: är jag den enda i hela världen...

Min kära son vägrade flaskan tills han en dag när han var 8 månader testade, fråga mig inte varför, han var väl hungrig ;) . Vi testade bara med välling i, testade bröstmjölk nån gång men det funkade inte.
Så sen flöt det på.

Vi fick kämpa som sjutton också för att kunna sitta och amma.
Första tre månaderna kunde inte jag sitta på en stol själv (knäckte till svanskotan vid förlossningen) och därför låg vi ju ner första tiden, sen gav jag mig fasen på att det SKULLE gå och sitta och amma, ville inte var så låst, så jag bäddade upp med massa kuddar först under honom så att han blev som i sängen, och sen började jag hålla i honom mer och mer, sen så gick det fin fint, bägge delarna :D .
 
Sv: är jag den enda i hela världen...

Nä, du är inte den enda. Min dotter har lyckats uppnå den aktningsvärda åldern av 5 år utan att någonsin äta ur nappflaska....och välling har hon heller aldrig ätit. Jag ammade helt tills hon var 5mån, delvis tills hon var 7mån, och sedan har hon ätit mat, vilket gått utmärkt:-)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp