Bukefalos 28 år!

Är jag för lång och tung?

Z

zachncody

Skulle gärna vilja ta mig in i galoppvärlden (erfarenhet, kunskap och sådant behöver inte skrivas med här!!) men undrar om jag är för lång och tung med mina 165 cm och 55-58 kg?

Tips för att få in en fot?
 
Sv: Är jag för lång och tung?

Du är absolut varken för lång eller för tung! Det finns massor av trådar här om hur du kan få in en fot i galoppen, bara att läsa på!

Lycka till!:D
 
Sv: Är jag för lång och tung?

Vänersborg.. Närmaste banan är väl Göteborg tror jag. Fast naturbruksgymnasiet här i närheten ska börja med galopplinje.. (Tror jag)

Tänkte på en sak när jag kollade på det där programmet "Jockeys" i fredags: Tycker hästarna verkligen att det är roligt att löpa?
Blev väldigt fundersam till sporten då ryttarna på upploppet verkade slå hästarna väldigt hårt.. Ser det bara så brutalt ut, eller slås hästarna hårt?
 
Sv: Är jag för lång och tung?

Nuntorp har en galopplinje. Du har ett par tränare i närheten som du kan ringa till o fråga omn du får komma o kolla läget hos o kanske rida.
Dom flesta hästar som tävlar tycker det är roligt, om dom inte gör det presterar dom inte o tas då ganska fort ur träning o slipper därmed tävlandet. Det ser alltid ut som dom slår hästarna mer än vad dom gör, oftast viftar dom bara med spöt.:)
 
Sv: Är jag för lång och tung?

Det funkar inte att bestraffa hästar när dom gör sitt bästa. Att slå så att det gör ont motverkar hela syftet.

I Sverige har vi betydligt strängare regler än vad dom har i USA men det är samma sak där, slår du för hårt slutar hästarna att springa.

Dom hästar som inte gillar att tävla kommer aldrig att springa fort nog för att försörja sig så dom säljs som ridhästar.
 
Sv: Är jag för lång och tung?

Hej jag hade med tänkt att börja med galopp:) Verkar vara väldigt kul! :)
 
Sv: Är jag för lång och tung?

knapp har alltid velat prova ponnygalopp men den drömmen har jag lagt bakom mig . Bor 6 mil väster om gävle så närmaste banan är Täby 3 mil för långt XD synd för det skulle ha varit skoj men nu har jag börjat med hopphästen igen
 
Sv: Är jag för lång och tung?

Det är du som bor på fel ställe.:angel:

Du får ta och flytta närmare!:D Eller får du kontakta Ida-Therese som är hos Ninna Vång, det är närmare till Gävle även om det är en bit dit också! Det finns också olika prova-på aktiviteter, kolla på Ung Galopp!

Lycka till!
 
Sv: Är jag för lång och tung?

Haha ^^ mja bor gärna kvar här uppe i västra norrland ^^ Haha lite komiskt att jag är intresserad av både trav,galopp och ridsport xD
 
Sv: Är jag för lång och tung?

skulle hemskt gärna vilja testa, men fattar inte hur man hittar tävlingarna/anmälder osv osv osv.. :D;)
 

Liknande trådar

Utrustning Min stora ryktlåda börjar sjunga på sista versen och jag försöker hitta en ny i samma storlek. Uppskattar den till 55-60 cm lång...
Svar
6
· Visningar
804
Senast: Valle
·
Juridik & Ekonomi Jag behöver skicka ett paket som är 140 cm långt, men alla jag kollat hos (dhl/schenker/PostNord) har 120 cm som längdgräns på paketet...
Svar
4
· Visningar
547
Senast: Rie
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
919
Utrustning Tror att jag ska ta tag i sadelbyte i vinter och funderar en del kring vad som skulle kunna vara aktuellt att prova. Tänker en del...
Svar
6
· Visningar
921
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp