Bukefalos 28 år!

Guldfasanerna

Sel

Trådstartare
Jag spontanköpte sex ägg på Ebay för drygt två veckor sedan. Tänkte väl egentligen inte skapa en geen tråd för dem, men när de faktiskt dök upp (vilket jag tvivlade på med tanke på priset) och dessutom har visat sig vara befruktade allesammans tänkte jag att en egen tråd vore trevligt så att jag inte totalspammar VGVtråden. :D

Såhär ser en guldfasan (gul variant) ut. (googlebild)

1714423232714.png


Äggen inkuberas här hemma men kycklingarna ska när de är kläckta flytta upp till mitt jobb och fortsätta bo där till alla hotellgästernas förtjusning.
 
Det är inte klokt så fort det går! Bara drygt en vecka kvar egentligen och jag vet inte riktigt vad jag hoppas på!
Idealet vore ju två tuppar och fyra hönor men så länge jag får typ tre hela fina och friska fåglar är jag jätteglad!
 
Spännande! Kan ju vara vad som helst som kommer ut, men varför bemöda sig med att skicka befruktade ägg om det är en scam...? :D
Nej alltså nu tror jag att jag bara hade tur. :D Äggen var dessutom märkta så att de är tre individer vardera från två olika avelsgrupper, men i början var jag skeptiskt eftersom priset var så drastiskt mycket lägre än andra auktioner.
 

Liknande trådar

Övr. Djur Har två hönor sedan tidigare. I somras fick vi en tupp av en "granne" och samtidigt 10 ägg, 5 vita och 5 ljusbruna, eftersom vår ena...
Svar
3
· Visningar
3 016
Senast: LIA
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp