Bukefalos 28 år!

Äta räkor i Göteborg?

Miran

Trådstartare
Med tanke på att jag själv är uppväxt i Göteborg är detta en rätt fånig fråga. Men när jag nu ska till hemstaden och har bestämt mig för att äta räkor (ev. havskräftor) så vet jag inte vart jag ska gå.

Jag vill inte ha något flådigt ställe, bara mysigt. Och vill gärna kunna sitta ute. Några tips?
 
Sv: Äta räkor i Göteborg?

Köp ett gäng räkor och åk ut till Saltholmen och käka på berget :D
 
Sv: Äta räkor i Göteborg?

Jag rekommenderar Jungman Jansson ute på Önnereds brygga (V:a Frölunda typ). Där kan man sitta på terrassen med utsikt över havet.

Inne i stan blir det ju mer Fiskekrogen, Sjömagasinet och sådär. Det kanske blir lite flådigt för dig ifall du inte ville ha det flott.

Annars är jag inne på Annas linje. Köp massa räkor, packa picknick och ta båtarna ut till någon ö och käka på en klipp. (om ni inte är rädda för måsar förstås).
 
Sv: Äta räkor i Göteborg?

Enda stället jag har ätit räkor på i Göteborg var på Heaven 23 i Gothia towers och det var riktigt gott. Jätteräkmacka med trevlig utsikt (men läskig hiss :o) men ingen möjlighet att sitta ute och det räknas nog som en blandning mellan flådigt och turistigt så nog inte riktigt vad du är ute efter misstänker jag.
 
Sv: Äta räkor i Göteborg?

Gothia towers räkmackor har jag ätit många gånger, men den här gången vill jag pilla själv. Och eftersom jag numera är lantis och jag vill uppleva lite stadsliv så känns inte utflykt optimalt. Så uteservering där man kan trycka i sig rejält med räkor, dricka vin och känna att man är i en stad ...:)
 
Sv: Äta räkor i Göteborg?

Jag rekommenderar Jungman Jansson ute på Önnereds brygga (V:a Frölunda typ). Där kan man sitta på terrassen med utsikt över havet.

Inne i stan blir det ju mer Fiskekrogen, Sjömagasinet och sådär. Det kanske blir lite flådigt för dig ifall du inte ville ha det flott.

Annars är jag inne på Annas linje. Köp massa räkor, packa picknick och ta båtarna ut till någon ö och käka på en klipp. (om ni inte är rädda för måsar förstås).

Jungman Jansson lät intressant. Men jag var inne på deras hemsida och det står inget om räkor, bara dagens?
 
Sv: Äta räkor i Göteborg?

Jungman Jansson lät intressant. Men jag var inne på deras hemsida och det står inget om räkor, bara dagens?
Dagens? Men det är ju lunchen. Det finns nog en a la carte meny också. Finns det ingen sådan på hemsidan så får du ringa och fråga ifall du kan få räkor. ;)
 
Sv: Äta räkor i Göteborg?

Kajskjul 8 har ju den där räklådan som är poppis. Jag gillar dock inte att sitta nere i hamnen där, det är så omysigt och det är för stökigt för att jag ska sitta och njuta av maten. Men det kanske bar varit så när jag varit där.

Har Henriksberg bara räkor på menyn? Trodde att det var lite grillbar över det stället numer med hamburgare och grejer, förutom den lilla räkmackan.
 
Sv: Äta räkor i Göteborg?

Jag frågar inte här för att jag har superkoll!:D

Har bara vagt för mig att jag ätit räkor på Henriksbergs veranda - för typ 10 år sen ...;)
 
Sv: Äta räkor i Göteborg?

Årstiden är ju dyraste möjliga för räkor och de är inte ens som bäst nu.

En variant är ju att köpa en stor påse och sedan förtära dem på min garanterat urbana balkong.:-)
 
Sv: Äta räkor i Göteborg?

Du vill att vi ska fira bröllopsdag på din balkong?! Ingen dum idé!:D

Räksugenhet har väl inget med säsong att göra? Det bara drabbar!:)
 
Sv: Äta räkor i Göteborg?

Vi serverade en guldbröllopsmiddag där en gång!

Men då hade jag kollat när restaurangen i Fiskekyrkan är öppen i första hand. Beroende på budget hade jag sedan kollat Önnereds brygga eller Sjömagasinet.
 
Sv: Äta räkor i Göteborg?

Gå inte till Henriksberg bara! Räkmackan var inget speciellt och vi fick vänta ungefär 1 h på maten. Jag hade nog åkt ut till Önnered och Jungman Jansson!
 

Liknande trådar

Mat Vi är några barndomskamrater som ska ses i GBG för att gå ut och äta och prata ikapp oss om vad som hänt i livet sen sist sas. Bodde i...
Svar
6
· Visningar
416
Mat Hej! Någon som har tips på pub/bar/restaurang i centrala Göteborg där de kan tänkas ha bra rom? Några släktingar ska dit i helgen och...
Svar
7
· Visningar
818
Senast: marengo
·
Kropp & Själ Bet mig själv i kinden väldigt rejält för några dagar sen. Det är väldigt svullet och gör rejält ont. Har svårt sova pga smärtan, för så...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 801
Senast: VLMF
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 597
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp