Bukefalos 28 år!

Affärskramar

men det där med att be personen att sluta, det är känsligare när man är i underläge. I synnerhet om man har en känsla av att personen ifråga inte skulle ta det på ett konstruktivt sätt utan bli sur för ifrågasättandet.

Ja då är det helt klart känsligt, det håller jag med om. Jag tänker mest att om man är i situationen att okänsliga chefen vill kramas och man själv kommer att behöva signalera tydligt eftersom små hintar inte funkar så hade jag nog ändå valt kort samtal i enrum framför kroppsspråksdemonstration med publik.
 
Kan ju skilja sig mellan de fransk- och tyskspråkiga delarna.

Jag är ganska säker på att man pussas tre gånger i hela Schweiz, men kan bara svära på den tysktalande delen (där jag bor). Män tar i hand sinsemellan, inget kramande/pussande. Jag tycker fortfarande (efter 14 år) att det är ganska svårt att veta när man ska gå från att ta i hand till att pussas... Inga pussar på jobbet hos oss iaf!
 
Men va? Hur fungerar det i kundmöten?

Edit: Eller menar du "bara" att du inte säger hej till kollegor när ni kommer in resp. går ifrån arbetsplatsen?

Äsch, på universiteten har man för länge sedan lagt ned tankarna på att man finns till för något annat än sin egen skull. Det är därför många akademiker får en kalldusch när de närmar sig näringslivet.
 
men det där med att be personen att sluta, det är känsligare när man är i underläge. I synnerhet om man har en känsla av att personen ifråga inte skulle ta det på ett konstruktivt sätt utan bli sur för ifrågasättandet.
Äsch man får köra med raka puckar och ett kroppsspråk som inte kan missförstås, en rak höger mitt i solar plexus löser problemet för all framtid. :up:
 
Jag är ganska säker på att man pussas tre gånger i hela Schweiz, men kan bara svära på den tysktalande delen (där jag bor). Män tar i hand sinsemellan, inget kramande/pussande. Jag tycker fortfarande (efter 14 år) att det är ganska svårt att veta när man ska gå från att ta i hand till att pussas... Inga pussar på jobbet hos oss iaf!

Sa var det nar sonen gick pa skola i Lugano Schweiz ... tre pussar ... Det ar sa svart det dar med hur manga ganger man ska pussas.
 
Jobbigt att chefen kramade dig trots att du inte gillar sådant. I vilka typer av situationer skedde det?

Oftast var det i slutet av en arbetsdag, mer frekvent på stressiga/tuffa dagar, ibland i samband med att hon kom till arbetsplatsen (jag började före henne). Alltså kramarna är i sig inget fel. Ibland kunde det till och med vara skönt att få en kram av någon efter en tuff dag, men jag är inte så kramig av mig som person och gillar att ha en proffesionell atmosfär på arbetsplatsen. När jag själv var chef kunde jag inte komma på tanken att göra det då jag kände mig som jag tvingade mig på mina anställda eftersom jag var överordnad.
 
Inte kramar med kindpussar, sånna där mer ytliga i luften och man undrar alltid om det ska vara två eller tre ... :cautious:

Dessa kindpussar. Förutom om det är två eller tre så har jag alltid svårt att komma ihåg vilka det är som börjar pussas på vänstra istället för den högra kind (fast just nu minns jag faktiskt att det är italienare som man alltid lyckas skalla).

När jag skulle träffa en ytlig bekant nyligen så så jag googlade jag faktiskt innan. Vi hade nämligen lyckats pusskrocka vid vår senaste hälsning för knappt två år sedan. Synd bara att jag hade fått en kortslutning och glömt bort att hon faktiskt var från Argentina, där de pussas tre gånger, och inte från Brasilien, där de bara pussas två gånger.
 
Och i Frankrike går det regionsvis; du kan inte veta med en fransman/fransyska om det ska pussas två, tre eller fyra gånger. Bara att stå still och låta hen "föra". :)
 

Liknande trådar

Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 983
Senast: Twihard
·
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 238
Senast: Inte_Ung
·
Relationer Bakgrund: Tillsammans 12 år Gifta 9 år Två barn (4 år + 16 mån) Hus Vi har sedan några år tillbaka (4-5 år) haft mycket konflikter och...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
15 831
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
15 159
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp