Bukefalos 28 år!

Agilitytävling

W

Wishes

Hej Alla glada hundvänner.
Imorgon skall jag på min första agilitytävling med min hund och har lite frågor och funderingar!!

1. Vilka Vaccinationsbestämmelser gäller?
Försökte kolla i Reglementet och fann att en grundvaccinering, sen minst vart 4:e år av valpsjuka.
"Thats it?" inge parvo regler? Kollade även utställning och det stod samma där! ÄR det så?
Annars får jaf panik! :(

2. Reg.bevis, tävlingsbok, vaccinationsintyg, hund....något mer? Hur gör man med nummerlapp och så? får man det där?

3. Hur går det till när man kommer fram? Hur "anmäler man sig på plats"?

4. När man startar, är det 1grund + ev. 1 omhopp?

5. mätning hur går det till? Klickade i när jag amnälde att jag ville mäta...

Tacksam för snabba svar, då den är imorgon (Sthlm södra BK) Och Nervös!!!!


MVH Mariella
 
Sv: Agilitytävling

Ingen som vet något? Ser att iaf 7 stycken varit inne och läst! Har lite panik här ;) vore jättesnällt om ni svarar! :rofl:
 
Sv: Agilitytävling

Wishes skrev:
1. Vilka Vaccinationsbestämmelser gäller?
Försökte kolla i Reglementet och fann att en grundvaccinering, sen minst vart 4:e år av valpsjuka.
"Thats it?" inge parvo regler? Kollade även utställning och det stod samma där! ÄR det så?
Annars får jaf panik! :(

Ja, så är det! :)

Wishes skrev:
2. Reg.bevis, tävlingsbok, vaccinationsintyg, hund....något mer? Hur gör man med nummerlapp och så? får man det där?
Vattenskål, vattenflaska, något för hunden att ligga på eventuellt bur om du har en hund som har svårt att slappna av. Nummerlapp har man inte på alla tävlingar. Om du får det vid inskrivningen skall du ha den på dig. Ta med säkerhetsnål utifall att....Du skall även ha med dig medlemskort.

Wishes skrev:
3. Hur går det till när man kommer fram? Hur "anmäler man sig på plats"?
Oftast brukar några funtkionärer sitta vid ett bord där man säger sitt namn eller hundens namn, sedan visar man vaccinationen och medlemskort osv. Det är lite olika från olika arrangörer.

Wishes skrev:
4. När man startar, är det 1grund + ev. 1 omhopp?
Nä..det är på tid direkt.

Wishes skrev:
5. mätning hur går det till? Klickade i när jag amnälde att jag ville mäta...
En domare har en mätsticka så mäter han hundens höjd. Sedan fyller han i det i tävlingsboken. Se gärna till att ha fyllt i hundens alla uppgifter innan. Oftast sker mätningen innan tävlingen börjar. Om det inte står utsatt i PM när det sker så bör du nog fråga för det kan vara ganska tidigt då domaren även skall göra andra saker.
:)
 
Sv: Agilitytävling

tack snälla! en fråga till.. det är ca 50 starter i varje klass.. men i pm:et står det inte vilken tur man har... får man startturen när man kommer dit?
 
Sv: Agilitytävling

Ja, det brukar finnas startlistor och/eller så får du en liten lapp med dina startnummer.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp