Jag har velat lite fram och tillbaka i rasval, men har landat på en till labrador.

Jag är intresserad av en specifik tik just nu, och när jag pratade med hennes ägare igår berättade hon att hon troligtvis löper i oktober och att de planerar att para på det löpet.
Lite snabbare puckar än vad jag räknat med, när jag först hörde att hon skulle paras nästa år :D Hane är inte bestämd ännu.

Jag har bara sett henne under en dags träning tidigare, men ska dels träffa henne på tävling i helgen och så har vi bokat en träningsdag i sommar där jag kommer kunna se henne ordentligt. En av mina bästa vänner har hennes pappa och jag har sett flera trevliga avkommor efter hennes mamma, så det känns fint.

Är så taggad och sugen på valp!
 
Jag ska ha valp nästa år!
Efter Lolas bortgång har det blivit så tomt här hemma, och övriga tre hundar är 10 år eller äldre.
Antingen blir det en till dvärgschnauzer, om det blir någon bra kombination. Men har även börjat titta på Sheltie från lite mer arbetande linjer, men även kollat in Jaktcocker och så har jag en vän som föder upp BC med sin mamma och jag blir ofta kär i de mindre tikarna som de då och då får fram.
 
Jag ska ha valp nästa år!
Efter Lolas bortgång har det blivit så tomt här hemma, och övriga tre hundar är 10 år eller äldre.
Antingen blir det en till dvärgschnauzer, om det blir någon bra kombination. Men har även börjat titta på Sheltie från lite mer arbetande linjer, men även kollat in Jaktcocker och så har jag en vän som föder upp BC med sin mamma och jag blir ofta kär i de mindre tikarna som de då och då får fram.

Så himla trist med er Lola :(

Men vad spännande att du även kikat på cocker! Mitt val denna gången stod mellan springer, cocker eller labbe, men jag känner mig inte mentalt mogen för en spaniel ännu :D
Har alltid tänkt mig en cocker när jag tänkt spaniel, men den senaste tiden har jag svängt mer åt springer. Det finns många fina raser att välja på!
 
Da Princess Diva ar en 10-arig rottweiler och Tater Tot ar en hund som ar lyckligast om han har atminstone en kompis hemma sa har jag nog tankt mig valp 2024 ... eller sa, sa jag kommer definitivt ocksa folja den har traden.

Vad tänker du dig för ras denna gången? :)
 
Det är långt bort ja! :p
Blir det en saluki till? :)
Självklart :D Förhoppningen är att Lily ska bli bra nog för att gå i avel, tänker bland annat se till att ultraljuda hjärtat innan i så fall men det är bäst att göra när de är åtminstone ca 4-5 år gamla eftersom de problem som kan förekomma hos vissa salukis sällan dyker upp innan dess. Sedan är det ju allt annat som ska klaffa också :cautious: Men har jag själv inte möjlighet att ta kull så är en mycket seriös och duktig uppfödarvän intresserad av samarbete. Om det ändå av någon anledning inte skulle bli något med Lily, då köper jag något annat spännande istället, men vill inte köpa valp innan dess för hur kul det än vore så kan jag inte ha hur många salukis som helst... Tror jag :angel:
 
Här blir det valp 2024.
Har stått i valpkö sen i vintras och på tisdag ska jag träffa tiken och uppfödaren när dom tränar 🤩
Hoppas då få lite uppdatering om planerna men tidigare har det i alla fall varit att hon ska paras i höst. Vill verkligen ha en hane ur den kullen men blir det ingen till mig så kommer jag kolla även andra uppfödare då jag verkligen vill ha valp nästa år, det passar absolut bäst då.
Jaktlabrador 🙂
 
Jag SKA inte ha någon ny hund, Pysslingen är på fallrepet. Men jag har inte ett jobb som tillåter mig som singel att ha två hundar (eller egentligen inte hund öht) - jag tjänar inte tillräckligt mycket pengar och har beredskap. Samtidigt gör jag vid varje veterinärbesök listor på folk som har tänkbara valpar/omplaceringar eller intressanta planer.

PS jag har ett bra jobb som jag gillar, men hunderiet kostar mig en del med barnpassning, kurser, tävlingar, resor till kurser, tävlingar och för att träffa andra hundgalningar etc. Och jag vill nog ha hund på det sättet)
 
Jag ska ha valp nästa år!
Efter Lolas bortgång har det blivit så tomt här hemma, och övriga tre hundar är 10 år eller äldre.
Antingen blir det en till dvärgschnauzer, om det blir någon bra kombination. Men har även börjat titta på Sheltie från lite mer arbetande linjer, men även kollat in Jaktcocker och så har jag en vän som föder upp BC med sin mamma och jag blir ofta kär i de mindre tikarna som de då och då får fram.
Om du skaffar jaktcocker så måste du ge löpande rapporter

(träffade en del när vi tränade agility - de såg ut och betedde sig som Gremlins, men satan i gatan vilken arbetsmoral och vilket driv :love: De jag har träffat har också ett häftigt sätt att söka på med många korta slag som innebar att de snabbt och noga sökte av ytor)
 
Jag SKA inte ha någon ny hund

1685549311444.jpg


Ättelägg planeras 😇😂
 
Om du skaffar jaktcocker så måste du ge löpande rapporter

(träffade en del när vi tränade agility - de såg ut och betedde sig som Gremlins, men satan i gatan vilken arbetsmoral och vilket driv :love: De jag har träffat har också ett häftigt sätt att söka på med många korta slag som innebar att de snabbt och noga sökte av ytor)

Man ser det så olika!
Det finns inget som stressar mig så mycket som jaktcockers på en agilityplan :laugh:

Det sökmönstret är det som gör spaniels till spaniels :)
 
Här blir det valp 2024.
Har stått i valpkö sen i vintras och på tisdag ska jag träffa tiken och uppfödaren när dom tränar 🤩
Hoppas då få lite uppdatering om planerna men tidigare har det i alla fall varit att hon ska paras i höst. Vill verkligen ha en hane ur den kullen men blir det ingen till mig så kommer jag kolla även andra uppfödare då jag verkligen vill ha valp nästa år, det passar absolut bäst då.
Jaktlabrador 🙂

Håller tummarna för att det blir en hane till dig! Har det bestämts hane ännu? 😃
 
Man ser det så olika!
Det finns inget som stressar mig så mycket som jaktcockers på en agilityplan :laugh:

Det sökmönstret är det som gör spaniels till spaniels :)
Och det är sökmönstret, drivet och arbetsmoralen man vill åt

(och att de fina kvaliteerna fanns även på agilityplanen där hundarna inte passar så väl, ser jag som ett adelsmärke (hos hundarna då och inte nödvändigtvis hos människorna)).
 
Och det är sökmönstret, drivet och arbetsmoralen man vill åt

(och att de fina kvaliteerna fanns även på agilityplanen där hundarna inte passar så väl, ser jag som ett adelsmärke (hos hundarna då och inte nödvändigtvis hos människorna)).

Ja, i jakten är det ju helt klart det :)

Förlåt, jag blir bara lite uppgiven av trenden med agilitycockers. Jag förstår att man vill ha dem där, att de har kvaliteter som gör dem till bra agilityhundar, men ja… När det får styra aveln blir det inte så bra för rasen som jakthund.
Nya BC liksom.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Årets sista dag är här och nog borde vi ha formulerat våra mål och planer inför nästa år -2024! Här är tråden -in med allt, stort som...
2
Svar
37
· Visningar
2 167
Senast: Tonto
·
L
  • Låst
Hundavel & Ras Jag har sett i valp 2024 tråden att några har vizslor men jag tänkte att det kanske är bättre att göra en egen tråd motför att fråga...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
7 658
Senast: Fetaost
·
F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
66 67 68
Svar
1 358
· Visningar
44 917
Senast: Gnist
·
Hundträning Kommer här med ny fråga! Länge sen jag hade valp...😅 Vår valp är 6,5 månader Har slutat bita i våra händer å fötter oftast men ännu...
Svar
6
· Visningar
385
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp