Bukefalos 28 år!

Åh vad det är underbart att vara matte!

Ciindy

Trådstartare
Ibland är livet som hundägare väldigt jobbigt, det tar påkrafterna och det kan kännas som att man aldrig får en ledig stund. Men allt som oftast är livet som hundägare helt perfekt, du går omkring med ett leende på läpparna och hjärnan är överfull av träningsinspiration och minnen.

Idag är det en sån där jätte lycklig hunddag, har varit ute och promenerat i 1,5 timme i snön och nu ligger vi på soffan och slappar. Hunden ligger på tangentbordet för att han ska vara så nära som möjligt och varje gång jag rör på mig eller skrattar så trummar svansen mot soffans kant. :love:

Hur är eran hunddag idag?;)
 
Sv: Åh vad det är underbart att vara matte!

Min hunddag är rätt inaktiv just nu ;) jag har nyss damsugit så hon ligger under köksbordet för att inte vara ivägen :love::D
Vi var ut en timme imorse, alldeles efter det här inlägget ska jag börja göra mig iordning för att jobba och gå ut med henne på lunchprommis, så får hon spendera dagen själv sedan mellan 12:30 till 16:00 då sambon kommer hem. Så får dom mysa på ikväll utan mig :laugh:
 
Sv: Åh vad det är underbart att vara matte!

Min hunddag är slööö. Vi har inte ens gått ut på första morgonrastningen än :angel:
Vaknade för 20 minuter sedan, matade damerna och eftesom de direkt därefter la sig på sängen för att sova så satte jag mig här.. Jag borde nog äta frukost...
Senare idag ska vi ut och träffa fyrbenta vänner med mycket trevlig matte, så det här blir nog en bra hunddag. :)
 
Sv: Åh vad det är underbart att vara matte!

Bror min tog ut hunden imorse, skönt att slippa det ibland då jag är EXTREMT morgontrött! Efter frukosten (med hunden liggandes på mina fötter :love:) så kände jag för att gå och lägga mig en liiiiten stund till. Jag frågade hunden "Vill du mysa?" och han for upp och blev superglad och skuttade glatt upp i min säng. Sen la jag mig tillrätta på sidan, varav min älskade hund också la sig till rätta - tätt intill mig och huvudet på min arm. Sen somnade han, småsnarkandes och jag låg bara och njöt :love: Kändes väldigt jobbigt att gå till skolan efter det ... Men får mysa mer med honom ikväll! :D
 
Sv: Åh vad det är underbart att vara matte!

Vi har precis varit på morgonpromenad och nu ligger alla tre hundarna och sover medans jag dricker kaffe. *gäääsp*
Eftersom vi har en ny hund i familjen sen en dag tillbaka så ska vi bara vara hemma och pyssla på den här veckan tänkte jag, så även idag.

Någon liten tankenöt till nyopererade Iver och långpromenad för Kittie & Boogie. :)
 
Sv: Åh vad det är underbart att vara matte!

min hunddag började i morse vid 05:30 då vi var tillsammans och släppte ut hästarna, efter det har det varit mest slappa och slöa i soffan och väcka skolbarnen förståss

sedan bestämmdes det att matte och lillmatte går ut och plogar gården, då passde två Herrar i ett obevakat ögonblick att rymma för det fanns en löptik inte så långt bort, så nu vet matte oxå vems tik i byn som löper.

så nu är gården plogad och både vovvarna ligger i soffan med lillpigan och ser på tv,
 
Sv: Åh vad det är underbart att vara matte!

Vi var ute på morgonpromenad vid halv nio och efter det slöade vi. Kom hem för en halvtimme sedan från en timmes promenad med jogging på slingan tillsammans! Det var roooligt tyckte hon, eftersom att vi mötte massa hundar som också gick där.

Men inte är hon trött för att vi joggade.. fast vi sitter och slöar oss nu ändå igen!
 
Sv: Åh vad det är underbart att vara matte!

kl

Hittills ganska lat :p Var ute på vanliga morgonpromenaden imorse, glad hund som kom hyfsat på inkallningar även om han är ruskigt morgontrött.

Av någon anledning har han tyvärr blivit osäker på barn så om man möter några sådana måste man stanna och titta ett tag.

Men- häromdan var jag riktigt glad hundägare! Jag hittade plötsligt en välfungerande offknapp efter lek. Hunden släppte handduken utan problem och gick in och la sig :confused::D
 
Sv: Åh vad det är underbart att vara matte!

Hunddagen hittills:
Jag och Akilles vaknade motvilligt kl 10.00 och gick för att hämta grannens schäfer som var ensam hemma. Sen blev det en timmespromenad innan frukost, gällde att passa på när det inte regnade.
Sen blev det frukost för hundar och mig varpå jag ställde mig för att laga mat medans hundarna slappade och tiggde matrester.
Andra promenaden fick Akilles prova sin nya regnoverall eftersom det ösregnade/ar ute.
Nyss var schäferns husse här och hämtade honom. Nu ska vi käka middag och sedan blir det weightpulling-träning i vätan.

Just nu är hundlivet i Göteborg ganska ruttet eftersom det har regnat i en vecka och det verkar inte sluta på ytterligare en vecka. Är verkligen avundsjuk på er med snö!:crazy:
 
Sv: Åh vad det är underbart att vara matte!

Min hunddag har varit kanonbra också :) Vi har varit ute på en fyrtio minuters morgonpromenad och efter lunch åkte vi ut i spårskogen och personspårade med en av Goliats bästa vänner, en rasfrände:D
Spåret gick kanonbra och han markerade faktiskt alla spårpinnar, så jag är jättenöjd. Nu ligger han och myser här bredvid mig i soffan, så trött och nöjd, och jag själv är otroligt taggad att börja träna pinnmarkeringar på allvar!
2009-11-251.jpg

Min Goliat till vänster och hans kompis Lexy
 
Sv: Åh vad det är underbart att vara matte!

Just nu är hundlivet i Göteborg ganska ruttet eftersom det har regnat i en vecka och det verkar inte sluta på ytterligare en vecka. Är verkligen avundsjuk på er med snö!:crazy:

Word! Här är det en ganska slö hunddag. Min gamla dobbis är hos sin husse så jag har bara afghanerna hemma. Dom är inte så förtjusta i regn. Och det regnar verkligen hela tiden i stort sett. Den stora är inte riktigt lika brydd, men valpen bara tjuter och skriker och springer till närmsta port när man är ute. Måste man ändå gå lite så går hon slickad utmed husväggarna och glömmer bort att kissa förns hon kommer in igen. :crazy:

Så vi tränar lite trick. Den stora har just lärt sig "snurra" så vi försöker befästa det lite bättre. Den lilla kan ju bara "sitt" än så länge så nästa steg är ligg. :D I övrigt myser vi. Och jagar valp runt i lägenheten. Och myser lite till. :love:
 
Sv: Åh vad det är underbart att vara matte!

Min hunddag har varit sämst idag! Jag har knappt sett de små liven alls, en snabbis i förmiddags och så nu sent ikväll. Har varit en hektisk dag för matte idag :grin: Men nu är den snart över, och vi myser i soffan =) Imorgon ska bli en bättre dag!
 
Sv: Åh vad det är underbart att vara matte!

Är verkligen avundsjuk på er med snö!:crazy:

Usch, gillar inte alls snön nu. Har varit tvungen att skotta hundgården 3 gånger per dag, har kommit nästan 30cm på 2 dagar :p Fast vi ska nog inte gnälla, regn är det värsta som finns ;)
 
Sv: Åh vad det är underbart att vara matte!

Jag kanner nastan alltid att jag gar och ler for att jag har formanen att ha min rottis i mitt liv... Jag har inte varit ute an, klockan ar inte ens 9 am annu har. Jag korde ner till Florida i gar for att fira 'Thanksgiving' med sonerna... nu tar snart en av dom och jag hundarna ut for en promenad, sedan ska jag trana lite allmant footgaende, kasta dumbbell nagra ganger och borja trana "touch". Min tjej maste lara sig att saga till nar hon vill ga ut, sa vi ska borja med det nu. (Hemma spelar det ingen roll, hon ar ute mest hela dagarna, men har maste man halla koll pa henne nar hon gar till dorren och bara sitter)
 
Sv: Åh vad det är underbart att vara matte!

Min hunddag har bestått av tre kissrundor och sen har vi bara sovit hela dagen. :angel:
Vi ska ut och leka en runda senare när jag orkar.. är ledig imorgon så det gör mig inget om det blir sent! :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Måste få skryta över min stora skruttas SUPERFINA prestation idag! Hade i morse lastat hundar, valpar, bäbis och barnvagn för att...
2
Svar
21
· Visningar
2 132
Senast: movi
·
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 153

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp