Bukefalos 28 år!

AJ *vecka 34*

Status
Stängd för vidare inlägg.

paradiset

Trådstartare
34 + 3 idag, har de senaste dagarna fått ont i magen när bebisen trykcer och har sig! Har förstått det måste vara rumpan som trycker på precis i överkanten av livmodern och liksom då tänjer ut den :crazy: DET dumma är att den ALLTID gör det under förverkarna oxå, tänk er en redan utspänd ballong till livmoder och så knuffar den ännu mer på den :eek: Dumma bebis :cry: :angel:
Men efter v 35 ska det ju bli lite lättare sägs det, för då sjunker de ner men min bebbe ligger ju tydligen redan lågt :smirk:
Är det en stor bebbe denna gång eller som ej anser han har plats nog :angel:
 
Sv: AJ *vecka 34*

He he, så gör min bebbe fortfarande...

/Ulda, v 40...
 
Sv: AJ *vecka 34*

Min bebbe trycker ut rumpa precis till vänster om naveln, så min mage är så sne och har ett berg vid naveln. Jag ser på något sätt Baloo framför mig när han kör sin rumpdans, precis så känns det nämligen i magen som om någon stor sak rumpar omkring och det gör också oont, det spjärnar och tänjer. Är i V34 imorgon.

Min bebbe ligger tydligen med huvudet neråt, sedan upp vänster med rumpan och benen i en både åt höger, så att H*n sparkar någonstans på högersida, ibland långt ner ibland under lungan :eek: *AJ*!
 
Sv: AJ *vecka 34*

Då ligger din bebis precis som min :banana: Fast min mage är relativt jämn till formen, rumpan är högre upp än naveln definitvit, snarare under vänster revben (uppifrån mig sett)

Kan lägga ut magbild från v 32 sedan, känner mig som Baloo ja :D
 
Sv: AJ *vecka 34*

Och jag som går och väntar på att min lill* bebis ska börja sparka och leva rövare i magen... Förra gången var det rätt ok förutom en vecka då hon spjärnade med en fot och sparkade med den andra mot revbenen oaj!

*Nu blev jag Springare*
 
Sv: AJ *vecka 34*

Min har huvudet nedåt (ej fixerat), rumpan under mina högra revben och sparkar ofta på vänster sida. Har ibland med en :devil: envishet bestämt sig för att placera en fot, ett knä eller annat vasst på en speciell punkt vid naveln och aj, vad det klämmer. Jag trycker bort den lilla kroppsdelen som direkt kommer tillbaka tills hela bebben blir trött på mig och snurrar runt i magen lite. Elak, envis mamma således. Är i vecka 33 sägs det...
 
Sv: AJ *vecka 34*

Så nu kommer 2 veckor gamla bilder! Kan tala om att jag svällt ytterligare sedan dess :angel: :

{DB5AB240-5F53-40EF-9CC9-8CA1EA922922}.jpg


{724942F5-EC7F-47BE-B6EE-DD037F14F47C}.jpg


Det konstiga är hur himla liten magen ser ut på bilderna, för när jag ser mig i spegeln ser den då rakt inte så liten o nätt ut :confused: :eek:

OCH mina bröst har växt mycket på 2 veckor, upptäckte det på en bh häromdan :o
 
Sv: AJ *vecka 34*

Åh! Du ser ju inte så stor ut. Ska se om vi orkar ta bilder på mig snart. Vi bor i samma stad och jag är i vecka 33. Läge för bebisträff efter nyår?
 
Sv: AJ *vecka 34*

Då kan jag också vara med, bor i samma stad :) !

Paradiset, du ser ju jättefin ut, liten fin mage!
 
Sv: AJ *vecka 34*

Visst kan vi ses :banana:

Ja det är ju det, den ser såå fin ut på kort men inte framför spegeln liksom :confused: Och ändå var jag mindre än så här i vecka 37+5 när min första son föddes ska ni veta, DET var en toppengraviditet, fick lätt preklampsi men utöver klådan var det inget jag märkte av. Denna gång är allt så tungt och så här stor mage är minst sagt ovant för mig ;)
 
Sv: AJ *vecka 34*

Du ser ju inte alls stor ut!!!

Folk säger att JAG är liten, men nog är jag betydligt större än dig. Alla tycker att jag bara fått mage, men eftersom den är så gigantisk ser man inte att resten också svällt.
Har ALDRIG haft rumpa innan, nu känns den som en stor uppjäst deg, mycket attraktivt! :angel:
Likaså benen, som aldrig brukar vara fläskiga, även om jag går upp i vikt.
Inatt satt jag i en halvtimme med spegel och sminklampa i högsta hugg och undersökte mina skinkor, efter att ha känt min första bristning på stjärten... :cry:
"Kul" att graviditetskilona verkar sätta sig på helt andra ställen än de normalt sett gör när man går upp. Mysko.

Vilka duktiga barnmorskor ni verkar ha som kan känna precis hur bäbisarna ligger.
Min ska enligt uppgift ligga i det närmaste fixerad med huvudet ner, sen vet jag inte. Speciellt fixerad känns han dock inte, han lever runt som aldrig förr (fast kanske mer BÖKAR än sparkar numera).
Brukar också vara sned, och känner nåt litet som trycker på höger sida långt upp.
Finns det många olika varianter på hur de kan ligga om de har huvudet ner?
Finns det inga bra bilder nånstans, så att man lättare kan föreställa sig?


Kram/


Jossan
 
Sv: AJ *vecka 34*

Förr gången gick jag sista gången hos bm i vecka 36+5 hon sa då aldrig hur min son låg, det sa de dock när jag låg inlagd en vecka innan han föddes, det var kandidater som fick lära sig känna o så :)

Tro inte att JAG INTE svällt!! Mina lår och vader *usch* det ser ni väl :angel: nej det är klart ni har inget att jämföra med hmm ...

Hursomhelst när jag trycker ihop huden på mina vader blir det som celluloiter och det har man inte där alltså insåg jag att jag återigen samlat på mig massa vatten!! Så misströsta ej! När min son kom ut var jag 5 kg lättare, 1-2 v éckor senare 5 kg till, det var vattnet jag svettats ut. Men de sista 5 drogs jag med 6 mån dock, min kropp vill inte bränna fett när jag ammar :(

MEN GLÖM INTE! Bilden är för 2 v sedan! Ni kan inte ana hur min mage växt sen dess! Vänta 1 ½ vecka till när jag är i v 36 så ska ni få se :smirk:
 
Senast ändrad:
Sv: AJ *vecka 34*

Du ska vara glad att du inte svällt. Min syrra, när hon väntade sitt andra barn svällde så enormt i benen så alla blodkärl sprack. Det såg ut som man misshandlat henne med en slägga...Hon fick ha stödstrumpor, men det hjälpte inte speciellt mycket. Nu är ju barnet född, men resultatet av de spruckna blodkärlena finns ju kvar...ser hemskt ut. I framtiden ska hon försöka med laserbehandling.
 
Sv: AJ *vecka 34*

Blixtra skrev:
Då kan jag också vara med, bor i samma stad :) !

Paradiset, du ser ju jättefin ut, liten fin mage!
Trevligt med en riktig buke-bebisträff! Vi får komma ihåg detta när alla är födda! Jag kommer gärna!
 
Sv: AJ *vecka 34*

Idag har min mage också börjat att göra ont :cry: . Men min gör ont neråt från längts ut på bägge sidor av naveln och neråt mitten. kanske har jag tagit i för mycket idag, har gjort i ordning lit evinterhagar men det var inte ansträngande alls, och jag tog allt i lugn och skönt tempo, men det kanske blev för mycket endå :confused: .
 
Sv: AJ *vecka 34*

Jag fick både kramp i underarmen :confused: och sträckte magen imorse när jag vände mig i sängen typ samtidigt som jag sträckte på mig eller ngt :confused:. Tror det är lätt sträcka på sig nu när magen är så spänd. Nysa är en hel kraftansträngning oxå, har ju typ inga magmuskler alls känns det som :crazy:

Ja jag blev helt slut av turen till affären fram o tillbaka 500 m ca och städar jag alla djurburarna dvs 3 kaniners toalådor, sopar golvet och tar 2 marsvinsburar (innebär lite knäböj, sitta på golvet och skyffla ur och eller böjningar) då är min foglossning igång igen :crazy: fast höfterna nu igen *suck*

Min man lyckas inte förstå hur gärna han än vill, om han ens bryr sig om mina krämpor....skönt ha ngn i samma situation att beklaga sig för :D
 
Sv: AJ *vecka 34*

Paradiset!
Jag försökte skicka pm till dig men du har fullt i din box. Om du rensar kan jag göra ett nytt försök!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 203
Senast: paradiset
·
Övr. Barn Ja, det skulle jag vilja med Elins farmor! Himmel, den ena farmodern är värre än den andra!!!! Jag trodde inte att någon kunde vara...
43 44 45
Svar
892
· Visningar
75 408
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hingstar som dött, 2024.
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp