Bukefalos 28 år!

Aktivitetsarmband

tigerflicka

Trådstartare
Någon som använder det?
Vad är för- och nackdelarna, och har det ändrat tex din motion?

Jag behöver en knuff för att ta tag i mig själv och bli mer aktiv, och började fundera på om ett aktivitetsarmband kommer att kunna hjälpa.
Eller om någon har bättre förslag än armband så är de välkomna också! :)
 
Jag har ett, Fitbit Charge HR, men jag har bara haft det två dagar så jag kan inte säga så mycket än. :D Jag köpte det för att få mer svart på vitt hur mycket jag egentligen rör mig eftersom jag inte kan träna som jag gjorde förr men vill ändå känna mig trygg i att jag rör mig tillräckligt. Än så länge verkar det funka bra, tycker jag. Själva prylen är lättanvänd, synken funkar bra och man kan lattja både med app i telefonen och på hemsida när man sitter vid datorn.
 
Vilken perfekt tajming! Tänkte idag på jobbet att jag skulle starta en sån här tråd :D
Om jag skaffar ett sånt armband så måste det vara ett utan någon form av kommunikations-, inspelnings- eller kameramöjlighet vilket kanske begränsar urvalet?!
 
Vilken perfekt tajming! Tänkte idag på jobbet att jag skulle starta en sån här tråd :D
Om jag skaffar ett sånt armband så måste det vara ett utan någon form av kommunikations-, inspelnings- eller kameramöjlighet vilket kanske begränsar urvalet?!

Den variant jag har har inga sådana funktioner, inga jag hittat i alla fall. :D
 
Det är positivt :D Just Fitbit har jag tittat på tidigare men mest på Flex. Tyckte att Charge såg lite stort och klumpigt ut för mina barn-handleder :cautious:

Jag har också klena handleder, och avskyr att ha klockor, så jag velade bra länge mellan Flex och Charge. Om du inte har provat nån av modellerna så gör det, jag tycker att Chargen är nättare än vad den ser ut på bild (och bekväm).
 
Jag har också klena handleder, och avskyr att ha klockor, så jag velade bra länge mellan Flex och Charge. Om du inte har provat nån av modellerna så gör det, jag tycker att Chargen är nättare än vad den ser ut på bild (och bekväm).

Det låter onekligen lovande! Får hitta en butik som säljer märket och prova åtminstone de två modellerna :)
 
Funderat på en sån till sambon, som gillar tekniska prylar och vill komma i form.
Ni som har, vad har era kostat? Såg en på elgiganten för typ 6-700, mer vill jag inte lägga :p
 
Jag har ett Samsung Gear Fit som följde med när jag köpte telefonen. Trodde inte jag skulle använda det alls, men har haft det varje dag och har blivit lite besatt av att jaga steg. :D Den har definitivt fått mig att röra mig mer. Som nån sa, det blir mer svart på vitt hur mycket man faktiskt håller igång på en dag.
Det är ju kopplat till telefonen också och kan användas för att styra vissa appar, typ få notifieringar eller "fjärrkontroll" till mobilkameran. Plus att det inte skadar att den har en funktion för att hitta telefonen när man lagt den ifrån sig på oklar plats hemma eller i stallet... :cautious:
 
Jag tror mitt heter Smartband, är iaf Sonys. Har haft det i ungefär ett halvår och är jättenöjd - men skulle gärna uppgradera till ett som även mäter puls - vilket den nya versionen gör. Även om jag förutsätter att det inte är helt exakta data ger det mig en bra bild över hur aktiv jag varit olika dagar. Jag blir motiverad av att kunna se ett resultat, även om det bara är en bra siffra på förbränning eller steg den dagen.
 
Jag köpte min Fitbit Charge i mars och har använt den oavbrutet till september, där efter har den mest fått ligga och vila - borde kanske vara dags att starta igen.

Jag har haft den på mig i princip dygnet runt, tycker den fungerar bra som mätare för vardagsmotionen och sömnen. Med Fitbits egna sida/app, så kan man språra mer, den går att koppla till flera olika motionsappar som myfitnesspal, runkeeper mfl.

Det ska även fungera att registrera träning, men det tyckte jag den inte riktigt klarade av, då tyckte jag det var bättre att köra runkeeper och sedan synka de två.

En av sakerna som stör mig lite är att den ska vara "vattentålig", det ska alltså gå att ex tvätta händerna utan att ta av den. Min har dock släppt lite i limmet på armbandet, och det ser inte helt snyggt ut. Jag sitter och funderar över om det är värt att försöka reklamera i dagsläget - den fungerar ju fortfarande som den ska.

- Min man råkade glömma den på sig några gånger i duschen och det klarade den ett par gånger, sen slutade displayen fungera - men den registrerade och synkade fortfarande som den skulle. Efter ett par oplanerade duschar till, så har limmet i den släppt nästan helt, så nu går den inte att använda längre tyvärr.

Vi har även Fitbits våg, som också synkar och registrerar vikten på din profil - det är nästan den här funktionen som jag tycker bäst om efter sömnschemat som man kan kika på. Det är så skönt att kunna följa sin viktkurva med bara ett par klick.

Så skulle jag rekomendera en likadan - Ja det skulle jag, jag tror dock att det lätt kan bli en pryl som man använder ett tag och sedan glömmer bort. (säger hon som just letat fram den och lagt den på laddning...)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver en ny väska för kortare och längre resor. Den jag har nu är en axelremsväska men börjar släppa i en söm så börjar kolla på...
2
Svar
29
· Visningar
1 578
Senast: Avalbane
·
Kropp & Själ Jag opererade bort ett diskbråck i ländryggen i januari, och funderar nu över hur jag ska agera i framtiden. Enligt anteckningar från...
Svar
3
· Visningar
343
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Jag förlovade mig 2019, gifte mig i våras. Så mina ringar har jag använt ett tag utan problem. Men för några veckor sen så blev det rött...
Svar
10
· Visningar
658
Hemmet Jag håller på att se över min ekonomi nu när man blivit (ensamstående) mammaledig och det är ju inget skämt kring att man inte blir rik...
Svar
15
· Visningar
1 111
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp