Aktuellt pris för tränare?

iNHALE

Trådstartare
Nu när jag och B börjat lära känna varandra lite mer på riktigt så börjar jag bli sugen på att rida för tränare igen och även se om jag kan hitta en tränare som kör ut och både kan undervisa oss tillsammans och även själv rida hästen ibland då hon behöver utbildas lika mycket som jag.

Nu har ju priserna på allt gått upp så frågan är vad ni betalar för era tränare just nu?
 
Dressyr enskilt i 45 min för C-tränare, har betalat 375 kr innan och nu höjs det till 400 kr. Är inklusive reseersättning om hon kommer till oss (bor nära) eller inklusive ridhusavgift om jag åker till henne.
 
Har varit med för en annan tränare också och kommer fortsätta lite glest framåt, betalar då 1000 kr för 45 min enskilt.
 
Min tränare (utbildad ridlärare) kommer ut till mig, kort resväg på under 10 min. Träning enskilt, 45-60 min beroende på vad som behövs för dagen. Tar 450 kr, vitt.
 
Båda de tränare jag brukar rida för tar 500:-/lektionen (vitt). Rider i 45 min.
Ena är utbildad ridlärare och domare (hon kommer hem till oss), andra är utbildad i centrerad ridning (då rider jag på distans, via ridesum).
 
Jag betalar 400:- för 30 min enskilt för dressyrtränaren och 250:- för 60 min i liten grupp (2-4 ekipage) för hopptränaren. Vitt alltsammans.
 
Enskilt 40 min 550 för ena tränaren, 700 för andra, båda välrenommerade och erkänt duktiga, kör till dem.
 
Enskilt 45 min för A-tränare, 550. Står uppstallad på tränarens anläggning - annars hade tillkommit lite mer för anläggningsavgift.
 
Tränare som bor här: 700 kr 30 min vitt.
Tränare som kommer från Skåne: 750 kr 30 min vitt

Bor i Sthlm
 
Tränar själv för B-tränare, 40 minuter enskilt, 480 kr.

Mina egna elever tränar för 300 kr för samma tid, alternativt 200 kr i grupp och då 45 min. Resekostnader tillkommer om det är längre bort än än 10 km samt åker bara iväg om de är minst 4 st. Annars tar jag emot mina elever hemma.
 

Liknande trådar

Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 308
Senast: Miiikaela_
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 954
Senast: iNHALE
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
765
Senast: Lutten
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
801
Senast: Krumben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp