Bukefalos 28 år!

AKUT! Barn som inte kommit hem än!

Tora

Trådstartare
14-åringen har inte kommit hem än. Har jobbat ute i trädgården hela eftermiddagen. De andra tre barnen är hemma så det är full rulle.

Nu när jag gick in i huset så såg jag att 14-åringen inte kommit hem än. Han brukar komma hem direkt efter skolan, typ vid 15-16-snåret. Hans mobil är avstängd.

Får inte tag i pappan heller men jag vet att de inte är tillsammans (barnet och pappan alltså).

Vad gör jag nu? Ringer polisen? 112 då? Har aldrig varit i den här situationen förut.
 
14-åringen har inte kommit hem än. Har jobbat ute i trädgården hela eftermiddagen. De andra tre barnen är hemma så det är full rulle.

Nu när jag gick in i huset så såg jag att 14-åringen inte kommit hem än. Han brukar komma hem direkt efter skolan, typ vid 15-16-snåret. Hans mobil är avstängd.

Får inte tag i pappan heller men jag vet att de inte är tillsammans (barnet och pappan alltså).

Vad gör jag nu? Ringer polisen? 112 då? Har aldrig varit i den här situationen förut.
Oj vad obehagligt! Har du ringt eventuella kompisar han kan vara hos? Jag hade gjort det och om ej napp där - 112.
 
14-åringen har inte kommit hem än. Har jobbat ute i trädgården hela eftermiddagen. De andra tre barnen är hemma så det är full rulle.

Nu när jag gick in i huset så såg jag att 14-åringen inte kommit hem än. Han brukar komma hem direkt efter skolan, typ vid 15-16-snåret. Hans mobil är avstängd.

Får inte tag i pappan heller men jag vet att de inte är tillsammans (barnet och pappan alltså).

Vad gör jag nu? Ringer polisen? 112 då? Har aldrig varit i den här situationen förut.
Förutom ovanstående tips, kan du lägga ut på sociala medier om någon sett honom?
Missing people kan man höra av sig till efter polisanmälan är gjord.
 
När du ringer polisen så kommer de garanterat att fråga om du ringt runt till kompisar etc. Då är det bra att ha gjort det först.
Ja men jag har inte en aning vilka han leker med. De umgås ju bara online och spelar. Nackdelen med det umgänget….

Leker och leker…i 14-årsåldern så hänger de väl mer :D
 
När du ringer polisen så kommer de garanterat att fråga om du ringt runt till kompisar etc. Då är det bra att ha gjort det först.
Jag fick ringa och anmäla min pappa förvunnen en gång. Dom var väldigt förstående och vänliga och gjorde en anmälan.

Skönt dock att det inte behövdes denna gång.
 
Jag fick ringa och anmäla min pappa förvunnen en gång. Dom var väldigt förstående och vänliga och gjorde en anmälan.

Skönt dock att det inte behövdes denna gång.
Ja, jag menar inte att polisen inte skulle vara förstående eller vänliga. Men om en tonåring inte kommer hem är nog den första frågan Vet du om han är hos en kompis? Mitt tips är alltså då att ringa de man kan först, sen ringa polisen.

Men nu är han ju som tur är hemma 🙂.
 
Ja, jag menar inte att polisen inte skulle vara förstående eller vänliga. Men om en tonåring inte kommer hem är nog den första frågan Vet du om han är hos en kompis? Mitt tips är alltså då att ringa de man kan först, sen ringa polisen.

Men nu är han ju som tur är hemma 🙂.
Ja om man har deras nummer. Jag har bästis mammas nr men inte nr till kompisar mer än några föräldrar i klassen.
 
Ja om man har deras nummer. Jag har bästis mammas nr men inte nr till kompisar mer än några föräldrar i klassen.
Jag har inte ens det. De hänger i skolan och sedan hänger de på nätet och spelar online med varandra. De träffas i princip bara fysiskt i skolan :crazy:
 

Liknande trådar

Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
60 045
Senast: lundsbo
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 491
Senast: alazzi
·
Småbarn Jag tänkte först skaffa ett anonymt konto, men jag orkar inte. Det är ju heller inget att skämmas för tänker jag (försöker jag tänka)...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 430
Senast: TinyWiny
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 792
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp