Akutbesök Ultuna

Men! Har du silvertejp? Jag tänker så här. Halsband. Rulle av typ tyg eller plastpåsar. Tejpa kring rullen så det blir en "korv". Tejpa fast korven på utsidan av halsbandet. Ta-daa! Stans trendigaste krage.
 
Funderar på att offra ett par oanvända tights, klippa av foten och trä över huvudet, två hål för frambenen och sen resten över magen?
 
Yep! Strumpa eller tights fungerar. Eller så kan man beställa från Apotea eller annat ställe en sån här

1692641034427.png
 
Blir som det han har, fast jag klippte av benet i grenen, stora hål till frambenen och halsbandet runt halsen och genom benhålen i nacken så han inte kan åla sig ur den. Påminner om ett brottarlinne! 😾

Får hålla extra koll på honom ikväll och se om det trots allt kanske fungerar. Jag tror inte det sitter för hårt men halsbandet hindra utbrytningsförsöken. Den lille lymmeln har god aptit iaf. Wilma tycker brorsan är helskum. 🙀
 
Blir som det han har, fast jag klippte av benet i grenen, stora hål till frambenen och halsbandet runt halsen och genom benhålen i nacken så han inte kan åla sig ur den. Påminner om ett brottarlinne! 😾

Får hålla extra koll på honom ikväll och se om det trots allt kanske fungerar. Jag tror inte det sitter för hårt men halsbandet hindra utbrytningsförsöken. Den lille lymmeln har god aptit iaf. Wilma tycker brorsan är helskum. 🙀
Jag tog en sån där buff (tygstrut) och klippte fyra hål i. I med katten och så knöt jag ihop i lämplig storlek i nacken. 😁
Men min katt är ju ingen siames utan en beskedlig liten birma... 😅
 
Jag tog en sån där buff (tygstrut) och klippte fyra hål i. I med katten och så knöt jag ihop i lämplig storlek i nacken. 😁
Men min katt är ju ingen siames utan en beskedlig liten birma... 😅
Jag tyckte deras beskrivning av honom var klockren, han var som ett popcorn i buren hela vägen hem, vit och studsade runt hela tiden. 😸
Nu ligger han vid min axel med sin rosa body och sover snällt och jag har syrran nere vid knäna. 😻
 
Idag gick det bra att både peta i honom ett piller smärtstillande och njurmedicinen. Fick även det trevliga meddelandet från försäkringsbolaget att jag ska mer pengar tillbaka för urinprov och två recept. Han är snart värd sin vikt i guld den här lille gossen, gårdagen gick på över 11000 kr så totalt i år så närmar han sig 100 000 kr! 😼

Ska bli intressant att se vad analysen av njurproverna kostar, preliminärt så ligger det på ca €1000 har jag för mig att det var när vi diskuterade det tidigare iom att det skickas till Italien på analys. 🙀
 
Allt klär en skönhet heter det ju och faktiskt så har hans body fungerat över förväntan. Jag rättar till den lite nu och då och kollar så den varken sitter för långt bak så han inte stryps och att den inte halkar på sniskan.

IMG-0002.jpg


Såret ser torrt och fint ut och stygnet fastnar inte heller och drar. :)
 
Stackars liten ramlade ner ur klätterträdet nyss. 🙀
Tänderna hade fastnat när han tvättade sig på bröstet och ena baktassen med. 😿
Ska sova på soffan med dem inatt så får jag se om jag vågar ta av honom bodyn så han inte gör om det. 😾
 

Liknande trådar

Hundhälsa Just nu är jag arg, bortom ord. Pappas tik har varit lite loj i nästan en månad nu, kom efter löp. Hon är 6 år gammal så det första...
2 3
Svar
50
· Visningar
12 705
Senast: Hellas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp