Bukefalos 28 år!

juvelen

Trådstartare
Har ett 2-årigt varmblodsto e. Tap In u. Miss Albertina ue. Al Joe.
Hon är ganska liten, har en lång, vägvinnande trav när hon vill, är väldigt tjurig och har temperament. Har gått 1,44 1640m.
28558_135439313136883_100000124440021_436326_8266517_n.jpg


Någon som har info/bilder om avkommer till Al Joe och honom själv.
 
Sv: Al Joe

Jag minns bara Al Joe till namnet, men jag tänkte "En brun Humlan" när jag läste ditt inlägg. :p
 
Sv: Al Joe

Annars så är hon väldigt snäll att hantera och dyl. Kördes in i Februari/Mars i år, var en sån som frös fast eller så slog hon. Slutade med det ganska fort, men kan jappa med baken ibland utan att hon slår ut. I början bromsade hon bara och tjurade, kunde inte trava ordentligt. Ville inte ha någon kontakt i munnen (kördes med frisco june bett) och kastade och slängde med huvudet hela tiden. Kollades i munnen innan hon började köras in.

Det börjar släppa mer och mer, nu börjar hon tycka det är roligt och tar stöd i bettet.
 
Sv: Al Joe

Kompisen har en märr f.1992 e.Al Joe 160 cm
Temperamentsfull dam som med åren har lugnat ner sig ordentligt. Var tidigare väldigt stressbenägen och tjurig, stod gärna på bakbenen, aldrig högt men i levad vilket hon fortfarande gör mellanåt när hon blir taggad, både med ryttare och på stallgången :angel: Hon startade 55 gånger och tog raden 1-3-6: 74,650 kr med rekorden 17,6k 18,4m 19,2l 16,8ak 17,5am

En riktig liten iller! Var så sent som igår och roade gamlingarna på rakbanan på Dannero och hon har fart under hovarna fortfarande! 18 år gammal. Finns fortfarande mycket nerv. Även kallad svarta faran! 17 år på bilderna.

29100581.jpg


29263431.jpg


29263443.jpg


24014921.jpg


Har en helbror f.1991 som aldrig kom ut på banan då det ska ha skett någon olycka för vagn och därefter ska det aldrig ha gått att sätta han för vagn igen. Han gick som sällskap/ridhäst hos en barnfamilj här i norr innan han såldes till Åkersberga där han visst ska ha blivit en riktig fin ridhäst men såg nu att han såldes vidare 2008 till Tyresö. Har bara en bild när han är 3 år gammal

al_torino.jpg


Jag undrar om inte Al Joe var bosatt på Bergsåker mestadels eller om jag blandar ihop honom med någon annan nu.

31237809.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Al Joe

Jag undrar om inte Al Joe var bosatt på Bergsåker mestadels eller om jag blandar ihop honom med någon annan nu.

Det var Berth Johansson på Umåker som tränade Al Joe. Al Joe var en liten knatte på 152 cm men vilken glöd det var i den lilla kroppen!
 
Sv: Al Joe

Hon är inte spec. lik nån av dom. Det mesta kommer kanske från Tap In, utseendemässigt alltså.

Hittade en bild på hennes mamma Miss Albertina
alba2.jpg


Bättre bild på Alva
31137761.jpg
 
Sv: Al Joe

Vi hade Al Joe här nåt år (eller två?) som avelshingst.
Han hade ingen hingstmodell alls, och öronen var jättekorta. Undrar om inte det kom från Shatter Way?
 
Sv: Al Joe

Nu i Lördags gick hon nytt personligt rekord 38,6 1640m, hängde med klungan och låg fint på bettet hela vägen.:) Bara träna på till nästa gång om två veckor, då ska dom springa 1,35.

Ska nog fixa någon som filmar henne nästa gång.
 
Sv: Al Joe

Jag har bara träffat på 1 valack som var e: Al Joe. Han var väl inte överdrivet stor, en liten köttbulle med en lika bred hals som din. Väldigt snäll och trevlig. Och liten egen vilja ibland då! :)
 
Sv: Al Joe

Mina föräldrar hade ett sto efter Al Joe när jag var liten. Riktigt liten och ilsken märr :) Mkt ideer hade hon. Som att slänga sig åt olika håll på banan helt plötsligt. Krockade med en annan häst en gång. Brukade också lägga sig ner när de vart jobbigt när hon kördes i snö och sånt.

Såldes sedan som ridhäst, nya ägarna ringde på natten samma dag och sa att dom bundit fast henne i ett träd i hagen och ingen vågade närma sig henne :D

Så de var bara för pappa att åka dit och hjälpa dom, blev bra ändå sen tillslut. Bara hon fått respekt för sina nya ägare :)
 
Sv: Al Joe

Jag har ett sto fött -92 efter Al Joe. 1.62 hög, kraftigare modellen. Supersnäll. Ber nästan om ursäkt att hon finns till. Kuskarna beskrev henne som att köra bil. Bara gasa, styra och bromsa. Hade en kämpaglöd på banan utan dess like.
 
Sv: Al Joe

jag har haft två, ska lägga upp bild, de var lika som bär, men inte syskon mer än med just al joe;)
Stoet leasade jag,vann på valla, sen sprang hon nytt rekord för mig, valacken kom aldrig till start, varje gång han började gå snabbare tider sträkte han ryggen (i boxen, rullade fast jämt) eller sparkade av griffelbenen, men vi hade honom tills han var fjorton och togs bort pga fång.
Stoet hade humör men kunde springa, hade vunnit p gävle för mig, men efter fem omstarter med henne i spets varje gång så orkade hon inte, dett var dessutom på brodd inte hennes melodi
Bompe2.jpg
 
Sv: Al Joe

Någon som har info/bilder om avkommer till Al Joe och honom själv.
Lite sent svar, men mor har hittat mina samlarbilder från 1996 "Drömsporten". Scannade in bilden på Al Joe och även "baksidan" där det står en informationstext.

aljoe1.png


aljoe2.png


Jag har en hel del dubbletter. Det saknas endast tre bilder till fullt album för mig...
 
Sv: Al Joe

En fantastiskt tävlingshäst var han. 205 (!) starter och av dessa vann han var fjärde och på plats 134 gånger. Inte många varmblod som kan stoltsera med en sådan rad. :bow:
 
Sv: Al Joe

En fantastiskt tävlingshäst var han. 205 (!) starter och av dessa vann han var fjärde och på plats 134 gånger. Inte många varmblod som kan stoltsera med en sådan rad. :bow:

..samtidigt har jag hört att berth fick köra mycket rygglopp med honom för att han var ändock vek..klarade inte av att göra nåt själv i loppen, ändå tuff..men en sån som skulle ha loppen som han klarade dom...
 
Sv: Al Joe

KL

Den trevligaste ridtravare jag träffat på var en valack e: Al Joe. Den var lugn, genomsnäll och en perfekt nybörjar-ridhäst. Tror inte att den hade nån vidare karriär på travet utan sålts tidigt som ridhäst till någon som uppenbarligen lagt mycket tid på ridutbildningen.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 688
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 396
Senast: Jamtland
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 510
Kropp & Själ Kan någon hjälpa mig att tänka för jag har tappat hjärncellerna! Bakgrund: Lång sjukskrivning pga utmattning efter dement mamma och...
Svar
6
· Visningar
1 439
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp