Allmänbildning?

Min kollega visste inte vad ett subjektiv var igår. Han verkar vettig i övrigt så det var överraskande.:rofl:

Särskrivningar är liksom felaktiga dubbelkonsonanter helt sjukt störigt. Sett i en Fb grupp igår:
"Skall köpa nytt häst släpp, vilket reckomenderar ni?"

.....:banghead:.....:banghead:.....:banghead:
Nu rättar jag nästan alltid men händer att jag missar. Men min #*#**## telefon särskriver och autokorrigerar knäppt rätt ofta.

Hästsläp blir hästsko.
Hästtäcke blir häst täcke
Gödselhög blir Gödsel hög osv.

Att "folk inte orkar ändra" kanske är en del i att det känns (iaf för mig) som det bara ökar?
 
Jag såg den första med min pappa när den kom. Han var intresserad och jag var ett bra alibi inför mamma. Har för mig att vi såg nästa också, men jag har inte varit intresserad nog att se om dem efter det.

Jag är en sån som inte är särskilt intresserad av mainstreamkultur och har inte heller t ex sett någon Bondfilm eller Game of Thrones eller Idol eller melodifestivalen.
Du missar inget med Game of Thrones Eller Melodifestivalen. Jag förstår inte vad som är så bra med någon av dem. Provat se Game of Thrones 2ggr. Fastnade inte. Och då ser jag ändå liknande serier... ;)
 
Nu rättar jag nästan alltid men händer att jag missar. Men min #*#**## telefon särskriver och autokorrigerar knäppt rätt ofta.

Hästsläp blir hästsko.
Hästtäcke blir häst täcke
Gödselhög blir Gödsel hög osv.

Att "folk inte orkar ändra" kanske är en del i att det känns (iaf för mig) som det bara ökar?
Och jag skriver kanshe.

Inte för att det låter gulligt utan damn you auto correct...
 
Nu rättar jag nästan alltid men händer att jag missar. Men min #*#**## telefon särskriver och autokorrigerar knäppt rätt ofta.

Hästsläp blir hästsko.
Hästtäcke blir häst täcke
Gödselhög blir Gödsel hög osv.

Att "folk inte orkar ändra" kanske är en del i att det känns (iaf för mig) som det bara ökar?

I engelskan särskrivs 95% så i början var det skitsvårt att få det rättstavat här... numera älskar jag särskrivning men inser att det hör ju inte hemma i svenskan.... ibland glömmer jag bort mig själv när jag skriver på svenska :o:p

När jag bodde i sverige hatade jag också sär skrivning :D
 

Liknande trådar

Hundhälsa Snart är det äntligen dags att hämta hem en liten Sheltievalp. Efter att ha läst runt lite på forumet börjar jag mer och mer fundera på...
Svar
12
· Visningar
921
  • Låst
  • Artikel
Dagbok ;) :laugh: Jag har ganska länge längtat efter att ta det mer lugnt, vara mer obokad och vara hemma mer. Jag har tappat lusten att åka...
Svar
5
· Visningar
2 187
Senast: Sirap
·
Relationer Jag vet verkligen inte hur jag ska bemöta min pappa längre. Han är ständigt sur, bitter och tycker extremt synd om sig själv. För ett...
2
Svar
23
· Visningar
7 765
Senast: Lipperta
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 869
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp