Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inget som märks men som slipper ställa till en massa problem och irritation har kommit ut från detta hemmet idag.
Var till soprummet och fick med mig en plastburk (trasig) som jag samlat pennor i som gett upp totalt, så nu slipper jag några pennor som inte fungerar när man snabbt tar en penna under ett telefonsamtal och ska skriva upp något viktigt.
Kom även ihåg att ta med trasiga lampor och batterier som var slut.
Som sagt inget som märks bland sakerna men ändå :o
 
Inget som märks men som slipper ställa till en massa problem och irritation har kommit ut från detta hemmet idag.
Var till soprummet och fick med mig en plastburk (trasig) som jag samlat pennor i som gett upp totalt, så nu slipper jag några pennor som inte fungerar när man snabbt tar en penna under ett telefonsamtal och ska skriva upp något viktigt.
Kom även ihåg att ta med trasiga lampor och batterier som var slut.
Som sagt inget som märks bland sakerna men ändå :o
Allt räknas!
 
Jag gillar hur du tänker :up:
:D
När jag började min rensningsresa förra sommaren syntes det inte att jag rensat oavsett hur mycket jag körde iväg...
Sen dess har jag hållit igång med ett relativt konstant flöde av små rensningar.

Idag syns det stor skillnad i vårt hem i jämförelse mot innan jag började rensa :bump:

Så jag är övertygad om att varenda liten rensning är viktig och gör skillnad! :up:
 
*stolt *
Rensade bland sadelgjordar idag. Fyra stycken ut på annons, varav en är en riktig favoritgjord jag använt mycket.
Men den matchar varken sadeln eller är fullt godkänd av hästen så om jag rannsakar mig själv behöver jag den inte nu.

Det är lite av att ändra sitt eget väl invanda beteendemönster det här. Egenterapi :D
 
Tänkte jag ska skapa en fb-grupp för allt jag vill sälja. Det blir ju mycket handarbets-saker. Har dessutom böcker jag vill bli av med, bland annat en bok om korsettsömnad som på Amazon kostar 93 dollar :eek: Och sen ännu en bok om korsettsömnad som kostar över 500 kr på Adlibris... Hoppas jag kan bli av med dom!
 
Varit på tippen idag. Blev ett lass kompost, gamla kaninburen, massa hyllplan från ett förråd vi gjort om i källaren samt överblivna cementsäckar som blivit kvar sen vi la nytt golv i badrummet och lite annat smått som blivit över sen renoveringen. Känns skönt att ha fått lite rensat i källaren :)
 
Oj! Vilken härlig idé! Min första tanke var JA vad kul, klart jag ska vara med! Nästa tanke (och känsla) var panik, hur ska det gå till?!!

Hmm... jag måste nog sova på saken, några nätter :cool: :p :D

Jag fick med mig maken på utmaningen, men med lite ändrade regler. Så nu kör vi 500 saker var till den 31:a oktober. Har redan klarat 100 (skänkte ca 70 barnplagg till Rumänien igår).

Jag läser just nu Zero Waste Home av Bea Johnson. Mycket inspirerande, jag rekommenderar den. Helst låna på bibliotek eller läsa som e-bok förstås, fast jag har den i pappersform.
 
Nu har jag sålt något som måste vara det snabbaste hittills.
Lade ut en grej på några FBsidor samtidigt.
Inom en minut hade jag en som skrev Köper.
Vi messade o hon swishade pengar direkt (ingen dyr grej).
Av en händelse ska jag iväg på en grej i närheten av där hon bor så hon kommer förbi där. Så jag blir av med den med en gång.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Vi rensar på, bra jobbat av oss! Förra tråden kom upp i 2000 inlägg, vi fortsätter här :) Har du rensat, kastat, sålt något på...
94 95 96
Svar
1 904
· Visningar
84 001
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 897
  • Låst
Hemmet Förra tråden uppe i två tusen inlägg, så vi fortsätter rensningen här :) Någon mer som tröttnat på sina saker ? Fått något sålt...
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
102 755
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp