Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 3

I stället för att bli av med saker i dag har jag istället kammat hem ett par skor, en klocka och en cykelhjälm. i veckan skickar dottern ett par rullskridskor till mig. Med andra ord går det inte superbra att gör av med saker här i min del av världen... Men, har planer att ta tag i några av mina lådor jag har och gå igenom dem, har det legat där i sedan jag flyttade in, behöver jag då verkligen det? Har lite att stå i i morgon med andra ord.

Finns det någon marknad för målarböcker som inte är målade i? Som är målat något i?
 
Har inte köpt så mycket på Vinted utan fokuserat på att sälja. Men tänkte passa på att köpa någon kjol till i sommar så jag köpte två från en och samma säljare, men ena var både lortig och trasig.
Så jäkla trist. Inga stora pengar, cirka hundralappen, men ändå. Känner mig lurad och äcklad.

Det är ju sånt här som gör att folk drar sig för att köpa begagnat och det är inte bra. Vi måste ta bättre hand om jordens resurser och där är den cirkulära handeln ett superviktigt steg i rätt riktning.
 
Jag har nu en hel låda med köksprylar som ska bort och det är så skönt att kunna öppna kökslådorna utan att de fastnar eller svämmar över! Ett skåp är klart också och nästan tomt. Resten i köket får vänta.
Stora byrån i extrarummet är äntligen helt tömd och jag velar över om jag ska sälja den eller ställa ned den i förrådet. Det är en stor Hemnes och de ligger ganska dyrt på marketplace, men min är missfärgad och det drar ju ned priset rätt mycket även om den är felfri för övrigt. Jag får fundera över det.
Nästa rensning kommer nog att bli alla nagelgrejer och lack för jag hade hur många ihoptorkade lack som helst som jag glömt bort i byrån 😅
 
Har inte köpt så mycket på Vinted utan fokuserat på att sälja. Men tänkte passa på att köpa någon kjol till i sommar så jag köpte två från en och samma säljare, men ena var både lortig och trasig.
Så jäkla trist. Inga stora pengar, cirka hundralappen, men ändå. Känner mig lurad och äcklad.

Det är ju sånt här som gör att folk drar sig för att köpa begagnat och det är inte bra. Vi måste ta bättre hand om jordens resurser och där är den cirkulära handeln ett superviktigt steg i rätt riktning.
Kan man lämna betyg på säljare där? I så fall borde du kunna göra det tycker jag.
 
I stället för att bli av med saker i dag har jag istället kammat hem ett par skor, en klocka och en cykelhjälm. i veckan skickar dottern ett par rullskridskor till mig. Med andra ord går det inte superbra att gör av med saker här i min del av världen... Men, har planer att ta tag i några av mina lådor jag har och gå igenom dem, har det legat där i sedan jag flyttade in, behöver jag då verkligen det? Har lite att stå i i morgon med andra ord.

Finns det någon marknad för målarböcker som inte är målade i? Som är målat något i?
Jag har sålt några målarböcker som inte varit målade i :) tror jag blivit av med någon målad också, men då till ett lågt pris + att jag varit tydlig med hur många sidor som är målade.
 
Jag har nu en hel låda med köksprylar som ska bort och det är så skönt att kunna öppna kökslådorna utan att de fastnar eller svämmar över! Ett skåp är klart också och nästan tomt. Resten i köket får vänta.
Stora byrån i extrarummet är äntligen helt tömd och jag velar över om jag ska sälja den eller ställa ned den i förrådet. Det är en stor Hemnes och de ligger ganska dyrt på marketplace, men min är missfärgad och det drar ju ned priset rätt mycket även om den är felfri för övrigt. Jag får fundera över det.
Nästa rensning kommer nog att bli alla nagelgrejer och lack för jag hade hur många ihoptorkade lack som helst som jag glömt bort i byrån 😅
Hemnes säljer som smör begagnat (en ny kostar från 3000 kr), så tror nog din blir såld med om du är tydlig hur/var den är missfärgad. Vet att min pappa letar efter en begagnad men hinner aldrig få tag på någon då dom blir sålda direkt.
 
Hemnes säljer som smör begagnat (en ny kostar från 3000 kr), så tror nog din blir såld med om du är tydlig hur/var den är missfärgad. Vet att min pappa letar efter en begagnad men hinner aldrig få tag på någon då dom blir sålda direkt.
Jag hittade jättemånga när jag sökte på marketplace, men de behöver ju ligga i samma del av landet för att man ska kunna köpa också. Jag kollade på Ikea och modellen jag har ligger på 2995kr så de verkar ha sänkt priset på dem för jag har också för mig att de var dyrare.
Det är alla knaggarna i träet som lyser igenom så det ser rätt illa ut på vissa ställen 😕
IMG_9714.jpeg
 
@Lyan många köper ju för att göra om, så varför inte testa om du ändå inte vill ha kvar möbeln? :)
Ja, det gör de ju. Tänkte inte på det. Men om jag ska göra av med den så vill jag ju ha så pass bra betalt att det ska kännas värt det. Om jag bara får någon hundring så ställer jag den hellre i förrådet så jag slipper köpa en ny om jag skulle behöva en till byrå igen
 

Liknande trådar

Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
869
Senast: Happimess
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
9 273
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 390
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 177
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp