Bukefalos 28 år!

Allt känns KONSTIGT! Inbillar jag mig bara?

J

jolly_jolly

Fortsätter med mitt anonyma nick ett tag till. Jag har ett tag trott att jag har varit gravid, men det verkar inte vara så. Jag bara undrar, är det verkligen möjligt att jag inbillar mig.

Ska berätta lite. Jag har haft mens hela tiden (även om det under de senaste månaderna varit mindre och ej lika regelbundet som tidigare), har ätit p-piller också men kan ha missat nåt piller nån gång.
Jag har varit gravid och har barn sedan innan och vet att jag bara behöver titta på min man för att bli gravid om man säger så, vet också hur det "känns" om man kan säga så.

Vi har alltså inte planerat nåt barn just nu. Men de senaste 2-3 veckorna har jag börjat känna rörelser i magen. Tänkte inte på det i början , har ju haft en hel del med allt julstök, men allt eftersom tiden gick blev det så tydliga rörelser och även små "sparkar" att jag började känna att något var fel (eller rätt beror på hur man ser på det). Jag har inte haft några direkta symptom, var oerhört trött för 1,5-2 månader sedan men inget annat. Det jag känner är inte bara fladder och diffust utan det känns som riktiga rörelser i magen, särskilt när jag ligger ner på sida/mage känns det mkt tydligt. Rörelserna känns oftast på ena sidan magen, men har även vandrat och är ibland på andra sidan. Jag känner också tydliga pickar och små sparkar, alltså mycket små, inte så ofta några gånger per dag, men ändå regelbundet.

Igår tog jag ett gravtest hemma på kvällen=diffust svar men mest negativt tyckte jag. Eftersom jag tar det här på allvar och upplever att det ÄR NÅGON i magen så åkte jag till BM idag kl 12.00 för ett till grav test, alltså ej morgonurin om det nu har betydelse. Negativt det också! Då stod jag verkligen som ett frågetecken och bad helt enkelt BM om att lyssna efter hjärtljud , kan tillägga att jag även känt min s k låtsasbebis ett flertal gånger under dagen. BM letar efter hjärtljud, men verkar tämligen ointresserad och säger att det endast är tarmarna som rör sig. Hittar inga hjärtljud efter ett kort letande. Jag säger till henne att isåfall måste jag nog kontakta läkare och be om ett ultraljud för något är ju annorlunda. Jag vet att det inte bara är gaser eller nåt sånt, jag har varit gravid innan och detta känns exakt som då. Jag skulle säga att det känns som att jag är i typ v 20-22.

Min mage är också liten men har blivit större än för nån månad sedan, känns hårdare och mer svullen men inte så att det syns, men känns när jag ligger på mage och känns som att den liksom trycker uppåt. Detta ger mig halsbränna, precis som sist jag väntade....
Angående magen. Liten var den sist jag var med barn också, då blev jag skickad på tillväxt UL som konstaterade att jag bara har en ovanligt liten mage, bebis var lagom stor. Föddes också normalstor.

Jag har inte heller gått upp eller ned i vikt under den här tiden inte mer än vanligt kanske nåt kilo. Däremot är jag helt täppt i näsan och har varit det de senaste 3 månaderna, men det kan ju vara förkylning.

Kan ni komma med någon kvalificerad gissning. Jag börjar tvivla på att det är ett barn i magen, även om jag varit bergsäker fram till nu, har till och med annonserat ut hästen, så säker är jag, eller var... Vad kan det vara. Kan också säga att min tidigare graviditet var mycket lätt, ingen visste att jag var med barn innan månad 5-6, jag hade i princip inga grav symptom då heller, illamående, bröstkänningar eller nåt. Så allt nu är mycket likt förra gången.

Förlåt om det blev långt, men om det inte är ett barn i magen är det antingen en jättemask eller tumör, oavsett vad det är så är det alltså nåt nytt, jag har aldrig känt så här innan.
Vad tror ni?
 
Sv: Allt känns KONSTIGT! Inbillar jag mig bara?

puttar upp en aning och ber om råd:confused:
 
Sv: Allt känns KONSTIGT! Inbillar jag mig bara?

Be om blodprov eller UL? Du kan ju kontakta vårdcentralen och beskriva alla symptom, tröttheten osv.... säg att barnmorskan inte tar dig på allvar? Eller vänd dig till annan barnmorska.
 
Sv: Allt känns KONSTIGT! Inbillar jag mig bara?

UL har dom inte där jag bor men finns på sjukhuset 7 mil bort, dom kommer tycka att jag är galen om jag kräver UL där men tanken har slagit mig.

Har läst massor o såg att hormonnivåerna hos vissa sjunker mycket efter typ 3 månaders graviditet, det skulle ju isåfall kunna förklara negtiva svaren.

Eller också är jag bara tokig. Hur som helst måste jag kolla upp det, är det inte barn är det nåt annat, that´s for sure!
 
Sv: Allt känns KONSTIGT! Inbillar jag mig bara?

Det kan väl inte vara galet att kräva ett UL?
Även om det nu visar sig att det inte finns någon bebis därinne kan det ju visa någonting annat!

Om du märker av sådant som kan bero på hormonförändringar kan det ju faktiskt vara någon form av cysta på en äggstock eller liknande?
Du känner att någonting är fel med din kropp, är det då inte värt att kolla upp?
 
Sv: Allt känns KONSTIGT! Inbillar jag mig bara?

Precis så tänkte jag idag hos BM, ett UL skadar ju inte. Hon sa då att hon även tagit ett prov för att kunna utesluta urinvägsinfektion, verkligen hyggligt av henne att kolla, men jag har ingen infektion. Det är ju något i magen.

Sedan kan man ju undra om det är så att man verkligen kan missa hjärtljud om det hade funnits en bebis där inne...

Jag känner mig rätt så förvirrad och hela kvällen har jag känt små buffar i magen, på olika ställen. Det känns son väldigt tydliga nervryckningar faktiskt, men liksom en här och sedan en pytteliten bit ifrån, blandat med lite andra rörelser. Tveklöst är det något som rör sig därinne, sedan om det är tarmar, foster eller annat återstår att se.
 
Sv: Allt känns KONSTIGT! Inbillar jag mig bara?

Jag har haft tarmrörelser som känts som fosterrörelser ett år innan jag blev gravid den här vändan. Jag gjorde TRE negativa grav-test på ett par veckor, pga att jag i den vevan skulle börja ta en medicin som jag absolut inte fick kombinera med graviditet... (jag slutade med den medicinen i god tid innan jag blev gravid igen, om någon undrar)

Sen angående hjärtljud så har jag haft vilt sparkande foster i magen, där BM ändå har haft jättesvårt för att hitta några hjärtljud, så ja, det är nog fullt möjligt att missa...
 
Sv: Allt känns KONSTIGT! Inbillar jag mig bara?

När du kände av tarmrörelserna, kändes det då både som fosterrörelser men även som sparkar? Jag känner båda sakerna, alltså inte bara något diffust som rör sig utan även tydliga pickar i magen.

Jag tror också att det skulle kunnat vara tarmrörelser, men inget i min vardag gällande mat eller annat har ändrats och att ramarna börjar leva rövare bara så där tycker jag är konstigt. Men säkert kan det vara så. Jag upplever ju också att om det är något som sparkar inom mig så sparkar det mest åt ena sidan, men även bak mot ryggen. Jag skulle vilja ha en anatomibild så jag kan sitta och gissa vilken kroppsdel i mig som beter sig märkligt känns det som:D

Hur som helst så tycker jag att BM inte försökte sådär jättemycket att leta efter hjärtljuden, hon lät apparaten glida några varv fram och tillbaka o var sedan nöjd med det.

Vi får väl se, hysterisk som jag är har jag köpt nya gravtest o ska testa nån dag när andan faller på.

Ha ett gott nytt år allihop, själv ska jag vara nykter "utifallatt":angel:
 
Sv: Allt känns KONSTIGT! Inbillar jag mig bara?

Jag kan rekomendera att ringa till gyn och be dom göra ett uldraljud för då kan man se vad det är för nå knas i magen. Själv har jag fått nå problem me njuran då ja kissar som en idiot:P och uvi medicinen inte hjälper:P och jag är inte gravid...då fick jag tid hos gyn för dom skulle kolla me ultraljud om det kan vara nån cysta elr nåt i njurana. Så ring gyn och be om en tid för ultraljud=)
 
Sv: Allt känns KONSTIGT! Inbillar jag mig bara?

När jag väntade mitt andra barn var alla test negativa fram till vecka 16:angel: jag visste att jag var gravid, kände rörelser, men barnmorskan tittade på mej och undrade om jag kanske skulle gå till en psykolog:D

Jag visste ju så jag brydde mej inte särskilt, men barnmorskan blev ju lite förvånad när jag senare kom tillbaka och var gravid precis som jag hade sagt.
 
Sv: Allt känns KONSTIGT! Inbillar jag mig bara?

När du kände av tarmrörelserna, kändes det då både som fosterrörelser men även som sparkar? Jag känner båda sakerna, alltså inte bara något diffust som rör sig utan även tydliga pickar i magen.
Det kändes främst som "sparkar" det jag kände, men även lite allmänt bubbel.
Fast inte med den regelbundenhet som ett riktigt foster sprattlar... *blänger på hulliganen i magen...*
 
Sv: Allt känns KONSTIGT! Inbillar jag mig bara?

Jag ska ringa dom på gyn imorgon så får dom kolla. Det känns fortfarande likadant så...
 
Sv: Allt känns KONSTIGT! Inbillar jag mig bara?

Ha, ha, ja det är just det, jag känner ju också att jag är gravid. Men testerna visar annat. Jag är iaf realistisk nog att inse att nånstans i mitt undermedvetna kanske jag känner mer än jag borde. Jag har gjort 2 test hemma, båda var klart negativa, men om jag väntade några minuter till och kollade var det svaga plus. Nu stod det ju klart o tydligt på paketet att resultatet kan se annorluna ut efter en stund, så jag antar att det är fel att läsa av testet för sent.

Men kul att det finns hopp om en bebis iaf=)
 
Sv: Allt känns KONSTIGT! Inbillar jag mig bara?

Jag tycker att det jag känner är mycket regelbundet, särskilt på kvällen, då det är mer el mindre hela tiden. På dagen är det lugnare, precis som det var förra gången jag var gravid.

Här känns det som sparkar ibland, men mest den där slingrande känslan av ngt som rör sig, och liksom trycker. Jag känner mest rörelser på höger sida, men även bak mot ryggen. Nästan inget mot vänstersida utom enstaka gånger då det pickar till där med.

Jag ringer gyn imorgon o försöker få en tid, men det är ju rätt svårt mitt i all ledighet.

Vi får väl se vad det är, hoppas på bebis, vill inte att det ska vara en tumör eller annan sjukdom.
 
Sv: Allt känns KONSTIGT! Inbillar jag mig bara?

ett plus är alltid ett plus jag tror du är gravid ;)

berätta hur det går för dig, kan du inte ta nytt test med morgonurin?
 
Sv: Allt känns KONSTIGT! Inbillar jag mig bara?

Nu har jag varit o kollat och jag är inte gravid:cry: Förstår nu att jag nog gärna hade varit det eftersom det känns lite tomt.

Det jag har känt har varit en cysta, i äggstocken (eller bredvid lyssnade inte så noga) och då kan magen bli svullen och man känner typ mensvärk, sammandragningar och annat konstigt. Helt ofarlig enligt BM så det är ju ingen fara så.

Men nu när jag vet att jag inte är gravid och känner saknad tror jag faktiskt att jag ska ta en funderare om jag kanske ändå borde fundera på att skaffa fler barn nu.

Ifall jag bestämmer mig för det så återkommer jag nog med fler trådar o frågor;)
 
Sv: Allt känns KONSTIGT! Inbillar jag mig bara?

Å vad tråkigt :(
Vad gör man åt cystan då? Tar man bort dem på något sätt?

Hoppas att du snart har en riktig bebis att mysa om och starta trådar om :love: Jag förstår att du sörjer även om h*n inte fanns egentligen.
 
Sv: Allt känns KONSTIGT! Inbillar jag mig bara?

Jag är i samma sits som dig. Jag har också känns rörelse eller sparkar i magen. Fast det har jag gjort nu i 5 månader. Jag har gjort grav test hemma men även hos BM alla visade negativt. Dom gjorde lite tester men hittade inget. Och jag har inte haft min mens på 4-5 månader heller. Så jag och min BM började prata lite om det. Hon sa också att det kunde vara tarmarna som gjorde att man kände rörelse men att min kropp har skapat olika grav systom för min kropp skriker efter ett barn till. Jag och min ambo har pratat om ett barn till och kommit fram att vi ska börja försöka om 1 år. Men min kropp vill något annat tydligen.

Mvh
 
Sv: Allt känns KONSTIGT! Inbillar jag mig bara?

Jo, jag sörjer men samtidigt ser jag framåt och har bestämt mig för att försöka skaffa barn snart:love: Tänkte först vänta, men inser nu att jag vill det mer än jag kunde tro själv.

Cystan gör man inget åt eftersom den inte var så stor=ofarligt just nu antar jag!
 
Sv: Allt känns KONSTIGT! Inbillar jag mig bara?

Vad skönt att höra att man inte är ensam om det här. Jag tror att kroppen skapar en illusion av att den är gravid om man vill vara det, för jag har verkligen kännt sparkar och rörelser, och aldrig känt så förut.

Men nu ska jag inom en framtid skaffa flera barn och hoppas jag får känna rörelserna på riktigt istället.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Idag har min lilla skatt börjat hasa sig fram på magen på golvet! Utveckling är ju fantastiskt roligt och spännande men det skapar ju...
Svar
8
· Visningar
903
Senast: Fille
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 038
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
630
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Förra året gick jag till vårdcentralen för att jag tyckte att jag hade lite förstorade lymfkörtlar runt halsen. Men speciellt en...
Svar
3
· Visningar
458

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Willes bilköpstråd
  • Tips för att reda ut hår
  • Pysseltråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp