Bukefalos 28 år!

Amningsbehå? Bästa?

Golden_Heart

Trådstartare
Var kan jag hitta den?
Vad rekommenderar ni?
En i min närhet anser att den på Lindex inte är bra.
Vad har ni för tips?
 
Sv: Amningsbehå? Bästa?

Lindex har ett helt gäng olika amningsbhs. Jag har en där ifrån som jag är nöjd med hitills.
 
Sv: Amningsbehå? Bästa?

Jag har slösat pengar på dyra amingsbhåar från t ex Lindex som inte varit speciellt sköna :crazy:. Fick tips om detta ställe: http://pippilotta.jetshop.se/. Ursköna och bra pris! Rekomenderar dom som är släta helt utan spets etc, tänk på att du har den på dig dygnet runt!
 
Sv: Amningsbehå? Bästa?

Jag kan inte sova med mina handbollar lösa under natten. Då hamnar de under mig och är väldigt oskönt. Sen har jag så ömma bröstvårtor att jag inte klarar av att ha en lös tröja mot dem... :crazy: Jag har köpt amningstoppar som jag har på natten för de är helt mjuka.
 
Sv: Amningsbehå? Bästa?

Var kan jag hitta den?
Vad rekommenderar ni?
En i min närhet anser att den på Lindex inte är bra.
Vad har ni för tips?

Jag köpte mina på Gekås i Ullared för 70:-/st. Var kanonnöjd. Anväder dom fortfarande ibland som sport-BH då dom ger såpass bra stöd och är så bekväma.
De första dagarna kan jag rekomendera apotekets nät-toppar. Superbra att ha innan brösten stabiliserat sig i storleken.

Har du bröst som läcker kan det vara skönt att ha BH:n på hela tiden då du lägger inlägg som suger upp i BH:n.
Är bröstvårtorna dessutom ömma så är det skönt att ha ett "skydd" mot kläder, lakan eller täcken som annars skulle kunna skava.
 
Sv: Amningsbehå? Bästa?

Jag är supernöjd med mina (med bygel...) som jag köpt på KappAhl. Mjuka, sköna, följsamma och håller mjölkverkstaden på plats. Lindex (utan bygel) är väl okej i nödfall, men absolut inte mer (trots att de var dyra... Triumpf). Skär in under brösten och i sidorna, inte alls bekväma...
har även hört att de BH:ar som finns på minimundus.se ska vara bra, har inte testat dem själv.
Använde inte BH på natten trots att jag läckte som ett såll de första månaderna, hade istället plastad frotte under mig (att ha amningsilägg som samlade upp mjölken var ingen idé, isf hade jag fått byta dem minst 2ggr/timme för att de inte skulle läcka iaf), och dessutom så tog jag nätterna som luftnings-tillfälle (bröstvårtorna mår ju inte bra av att vara instängda hela tiden)
 
Sv: Amningsbehå? Bästa?

Amningsbh är skit. Har köpt flera olika men är inte alls nöjd, eller mina bröst är inte nöjda! Får superont på en gång så jag använde bara bh när jag skulle bort och var tvungen att amma diskret.

Jag har istället 2 amningstoppar mamma köpt av sjukhuset, samma som minimundus har.

Jag har fortfarande topp på mig ibland på natten fast jag inte helammar, jag får ont i brösten om de hänger fritt + att de börjar läcka på morgonen.

I början gick det inte att sova utan, speciellt inte de första 5-6 veckorna när mjölkpruduktionen skulle igång och anpassa sig efter bebisen ;)
 
Sv: Amningsbehå? Bästa?

Jag köpte på hm men de var faktiskt inte bra. Jag kom fram till att det behöver vara som en ring runt bröstet när man fäller ner för att amma. Det blir lite stadigare då. Den från hm hade inte det, den var mer som en vanlig bh som man kunde fälla ner.
Köpte på gk´s. Jättebra. Kostade 89.95. Nice price! Har två stycken likadana. Har haft dem typ sen sonen föddes (1år)varje dag. Har dom fortfarande... De är så sköna:)
 
Sv: Amningsbehå? Bästa?

Jag har två från lindex, en vit och en svart.
Den vita är underbart skön, så mjuk och perfekt att ha i början då bröstvårtorna ömmar.

Det bästa är att gå och prova, det som känns bra för en person behöver ju inte göra det för en annan.

Men Lindex har ett ganska stort utbud av både Bh:ar om man inte har för stora bröst. Jag har haft svårt att hitta över huvudtaget då jag behöver E och F kupa just nu.
 
Sv: Amningsbehå? Bästa?

Jag köpte från HM, inget för mig.
Köpte även en top på apoteket, väldigt bekväm.
Sen köpte jag nån annan amningsbh men nej det funkade inte!

Jag körde med apotekets hela tiden. På nätterna hade jag inget nrä mjölken väl stabiliserat sig. Kommer nog göra så med nästa barn också om det funkar så som sist...
 
Sv: Amningsbehå? Bästa?

Min är från Twilfit tror jag. Den är jättebra fast den är lite för liten. På natten har jag linne med stöd, såna man ska kunna ha utan bh. Den håller amningsinlägget på plats och jag kan bara hiva fram tutten när det behövs.
 
Sv: Amningsbehå? Bästa?

jag köpte på pippilotta.se
bra, billiga å snygga!
Och i alla storlekar! Har märkt att det är svårt att hitta stora bhar ibland...
 
Sv: Amningsbehå? Bästa?

Jag har en från Babyproffsen, som heter Anita eller ngt sånt. Den är superbra!
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Finns det i dammodell? Själv börjar jag känna mig rätt uppgiven. Har testat mig igenom jackor på HM, Lindex, KappAhl, Åhlens Bikbok och...
Svar
12
· Visningar
669
Kropp & Själ Jag tänkte köpa menstrosor och testa om det är något för mig. Vilka rekommenderar ni? De är ju ganska dyra tycker jag, går liksom inte...
Svar
12
· Visningar
943
Senast: Humla
·
  • Artikel
Hästnyheter Idag är det ju första april och vi på Hippsons redaktion har samlat de bästa hästiga aprilskämten vi kunde hitta i år. Har vi missat något?
Svar
0
· Visningar
157
Senast: Gunnar
·
Tjatter Skulle ni rekommendera en resa dit? Vad får man i så fall inte missa? Är det lätt att ta sig runt utan bil? Bra resturanger? Bra cafeer?
Svar
2
· Visningar
182
Senast: Martenix
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp