Bukefalos 28 år!

Angående Nordsvensk.

E

Enter

om man ska skaffa en nordsvensk, En som blir rider regelbundet och sköts normalt, Behöver dem lika dan
omvårdnad som ädla fullblod? eller kan man "glassa"
med dem ,

(om jag skulle skaffat en nordis :rofl:)
det betyder inte att Jag inte köper täcken och vitaminer men, ni förstår
nog ;)
:crazy: :d :p :banana:
 
Förstår nog inte riktigt hur du menar.. :o
Men jag tycker att det är självklart att en nordis ska skötas precis lika noggrant som ett fint fullblod! :p
 
Köper man häst för att "glassa" så tycker nog jag att det är bättre med en cykel eller bil.
De lider inte när man blir för "glassig" och glömmer bort att det är en levande individ med känslor och tankar.

MVH/
 
Om man nu ska köpa en häst, köper man inte den för att behandla den lika som alla andra hästar?
Jag har själv en nordsvensk och hon är min ögonsten.
Hon behöver inget täcke ute nu p.g.a att hon har päls, men det betyder inte att man inte glassar med henne.
 
Ställ dig frågan:
Varför ska jag ha häst?
Svaret du får är precis den inställning du kommer att ha till din häst.
Tyder svaret på att det ett djuretiskt och riktigt liv för en häst?

Om du menar att det är på hästens villkor, oavsett ras, att den får ett harmoniskt hem med den vård, utfodring och träning just den individen behöver så önskar jag dig lycka till.

Hur många extra täcken, benlindor eller extra krimskrams man har till sin häst har lite med hästens välbefinnande att göra. Det ser du på bl a ögonen, pälsen, hovarna och hullet.

Vitaminer/mineraler kan dock vara bra att ge...
 
Äh, lägg ner ni förstår inte. jag har redan fått svar på min fråga av vetrinären så .. :idea:

Ni alla missuppfattade allt. :crazy:

(Jag vet att jag skrev lite galet)
 
Ingen har missuppfattat det du skrev...utan enbart svarat på de frågor du ställde. Om du nu menade annat, ja...varför omformulerade du inte din fråga då ?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan, kanske liten vägg text men jag har alltid varit intresserad av hästar. Jag red när jag var liten men blev avkastad ganska illa...
Svar
8
· Visningar
1 307
Senast: Whirlie
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är NU jag ska passa på att njuta extra mycket! Jag har alltid hävdat att tiden efter man har sagt upp sig och innan man börjat på...
Svar
0
· Visningar
642
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har verkligen snöat in på att lära mig mer om hormoner och hälsa nu, och jag älskar verkligen känslan av att vara driven av ett...
Svar
0
· Visningar
1 548
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag åkte till privatlektionsstället vid världens ände igen med ett par vänner, och var helt inställd på att sitta på dressyrbjässen. Men...
Svar
0
· Visningar
689
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp